ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

برندگان ملی جوایز عکاسی جهانی سونی 2022 اعلام شدند

«سازمان جهانی عکاسی» برندگان جوایز ملی عکاسی جهانی سونی 2022 را اعلام کردند. برندگان این مسابقه عکاسی از بین مجموعه عظیمی که شامل بیش از 170 هزار عکس می‌شود، انتخاب شده‌اند. جوایز جهانی عکاسی سونی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

«سازمان جهانی عکاسی» برندگان جوایز ملی عکاسی جهانی سونی 2022 را اعلام کردند. برندگان این مسابقه عکاسی از بین مجموعه عظیمی که شامل بیش از 170 هزار عکس می‌شود، انتخاب شده‌اند.

جوایز جهانی عکاسی سونی یکی از بزرگترین مسابقات عکاسی سالانه محسوب می‌شود که در پانزدهمین سال خود، 340 هزار عکس از 61 کشور و 211 منطقه جهان برای آن ارسال شده است. همچنین بیش از 170 هزار عکس به مسابقه آزاد ارسال شد که برندگان جوایز ملی زیر از بین آن‌ها انتخاب شدند. در توضیحات وب‌سایت رسمی این مسابقات آمده:

«از کشتی گیران سومو گرفته تا موج‌سواران شهری، تصاویر برنده جایزه ملی و منطقه‌ای 2022 نمونه شگفت‌انگیزی از تنوع عکاسی محسوب می‌شود. همه ما دنیا را متفاوت می‌بینیم و عکاسانی که امسال شناخته می‌شوند به دلیل استقبال از دیدگاه منحصر به‌فرد خود در مرکز صحنه قرار می‌گیرند. این برنامه که بیش از 10 سال پیش راه‌اندازی شد، به بیش از 550 عکاس از سراسر جهان فرصت نمایش را ارائه کرده است.»

از تصاویر چشمگیر و برجسته مسابقه عکاسی امسال می‌توان به عکس هوایی «یی چانگ چو» از بزرگراه «پل پنانگ» اشاره کرد که جایزه ملی مالزی را کسب کرده است. این تصویر به طرز هوشمندانه‌ای گرفته شده و عکاس تصویر پل را شبیه برج ایفل افقی به تصویر کشیده است.

بزرگراه 13.5 کیلومتری پل پنانگ دومین پل طولانی مالزی است که سال 1985 ساخته شد و تا سال 2014 تنها راه ارتباطی بین شبه جزیره مالزی و جزیره پنانگ بود. عکاس: یی چانگ چو، مالزی

«ویکتور اینار ویلهلمسون» نیز تصویر فوق‌العاده‌ای از ایسلند را به ثبت رسانده که در آن شاهد انسانی در مقابل صخره‌های یخی هستیم که در حال تماشای سقوط یخچال‌های طبیعی عظیم به زمین است.

تماشای یخچال طبیعی که از لبه عبور می‌کند و از فاصله 200 متری روی زمین می‌افتد. عکاس: ویکتور اینار ویلهلمسون، ایسلند

از دیگر تصاویر قابل توجه این مسابقه عکاسی می‌توان به عکس «جنی ژائو»، برنده ایالات متحده آمریکا اشاره کرد که تصویری از یک توله خرس قطبی را به ثبت رسانده. همچنین عکس زمان‌بندی شده زیبایی توسط یک عکاس ویتنامی به ثبت رسیده که یک دوچرخه را نشان می‌دهد که ردی از گل‌ها به جا گذاشته است.

بخشی از برندگان مسابقه عکاسی جهانی سونی 2022

در گالری زیر می‌توانید بخشی از عکس‌های ارسالی را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی