ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

آیرودینامیک بهتر؛ نتیجه 830 ساعت آزمایش مجسمه رولزرویس در تونل باد

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد محصولات رولز‌رویس، مجسمه معروفی است که روی جلوپنجره نصب می‌شود. این مجسمه روح اکستازی نام دارد و رولزرویس آنرا نمادی از تجمل آمیخته با نگرش رو به جلو می‌داند. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد محصولات رولز‌رویس، مجسمه معروفی است که روی جلوپنجره نصب می‌شود. این مجسمه روح اکستازی نام دارد و رولزرویس آنرا نمادی از تجمل آمیخته با نگرش رو به جلو می‌داند. ششم فوریه سال ۱۹۱۱ روزی است که این مجسمه نمادین در آن متولد شده و از آن تاریخ تاکنون بدون تغییری خاص در محصولات کمپانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این سمبل باقدمت به زودی تغییراتی را در راستای بهبود ضریب ایرودینامیک به خود خواهد دید و تاکنون 830 ساعت در تونل باد مورد تست و بررسی قرار گرفته است.

رولزرویس مجسمه نمادین خود را برای دستیابی به آیرودینامیک بهتر بازطراحی می‌ کند

احتمالا در جریان هستید که رولزرویس نیز خود را برای عرضه مدل‌های تمام الکتریکی آماده می‌کند. به همین خاطر تصمیم گرفته در نوع طراحی مجسمه روح اکستازی بازنگری‌هایی داشته باشد. در نسخه جدید شخصیت موجود بیشتر به سمت جلو زاویه گرفته و هر دو پای آن حالتی خم شده دارند‌. رولزرویس می‌گوید این سبک از طراحی یک الهه واقعی سرعت را در ذهن تداعی می‌کند.

رولزرویس مجسمه نمادین خود را برای دستیابی به آیرودینامیک بهتر بازطراحی می‌ کند
سمت راست مجسمه جدید؛ سمت چپ مجسمه فعلی

مجسمه جدید روح اکستازی از نظر آیرودینامیک عملکرد بهتری دارد و این مسئله برای یک خودروی برقی بسیار پر اهمیت است. آنطور که رولزرویس اعلام کرده، به لطف بهره‌گیری از این مجسمه و سایر بهبودها در بدنه، مدل برقی Spectre به ضریب درگ ۰.۲۶ دست یافته است. با چنین ضریبی Spectre آیرودینامیک‌ترین محصول رولزرویس محسوب می‌شود.

رولزرویس مجسمه نمادین خود را برای دستیابی به آیرودینامیک بهتر بازطراحی می‌ کند
تصویر جاسوسی منتسب به رولزرویس Spectre، این خودرو اولین مدل تمام الکتریکی کمپانی است و سال آینده رونمایی خواهد شد

ناگفته نماند مجسمه فعلی روح اکستازی ارتفاعی برابر با ۱۰۰ میلی متر دارد، اما ارتفاع نسخه جدید به خاطر خم شدن به جلو، به 82.73 میلی‌متر کاهش پیدا کرده است. رولزرویس تاکید می‌کند برای اینکه نسخه جدید از نظر آیرودینامیک عملکرد بهتری داشته باشد، به مدت ۸۳۰ ساعت آن را در تونل باد تست کرده است.

آقای تورستن مولر-اتووس (Torsten Müller-Ötvös) مدیرعامل رولزرویس روح اکستازی را چیزی بیش از یک مجسمه خوانده و آن را معروف‌ترین مجسمه در جهان خودرو توصیف کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی