ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دلتاکرون
علمی

بریتانیا سویه جدید کرونا «دلتاکرون» را تحت نظر می‌گیرد

برخی از کارشناسان بهداشت چند هفته پیش مدعی بودند سویه کرونا دلتاکرون که از ترکیب دلتا و امیکرون به وجود آمده نگران‌کننده نیست، اما مقامات بهداشت بریتانیا امروز اعلام کرده‌اند که رسما این سویه را ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵

برخی از کارشناسان بهداشت چند هفته پیش مدعی بودند سویه کرونا دلتاکرون که از ترکیب دلتا و امیکرون به وجود آمده نگران‌کننده نیست، اما مقامات بهداشت بریتانیا امروز اعلام کرده‌اند که رسما این سویه را به عنوان یک تهدید احتمالی زیر نظر گرفته‌اند.

به گزارش نشریه میرور، سویه جدید دلتاکرون به‌تازگی در یک شهروند بریتانیایی شناسایی شده و حالا توسط سازمان امنیت بهداشت این کشور در دسته سویه‌های تحت نظر قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که این سویه اولین بار در شخصی جهش پیدا کرده که به‌صورت همزمان به سویه‌های امیکرون و دلتا مبتلا بوده است.

در حال حاضر دقیقا مشخص نیست که چند نفر در بریتانیا به دلتاکرون مبتلا شده‌اند، اما کارشناسان باور دارند که تعداد مبتلایان باید پایین باشد. همچنین، نمی‌دانیم که این واریانت جدید چقدر مسری یا از نظر بیماری‌زایی خطرناک است. سازمان امنیت بهداشت بریتانیا می‌گوید این سویه را به فهرست گونه‌های تحت نظر هفتگی اضافه کرده چون آن‌ها طبق روال استاندارد باید همه چیز را تحت نظر بگیرند.

شهروندان بریتانیا با ماسک

بریتانیایی‌ها احتمالا نگران کرونا دلتاکرون نیستند

«پل هانتر»، متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه انگلیای شرقی می‌گوید واریانت دلتاکرون نباید خطر جدی برای مردم بریتانیا باشد، چون نرخ واکسیناسیون در این کشور بالاست و افراد از مصونیت خوبی در برابر دلتا و امیکرون برخوردارند.

این خبر در شرایطی اعلام می‌شود که آمار ابتلاهای هفتگی به ویروس کرونا در بریتانیا کاهش پیدا کرده است. به‌علاوه، حالا در مقایسه با هفته گذشته افراد کمتری در بیمارستان بستری شده یا جان خود را در مبارزه با این بیماری از دست داده‌اند. با وجود این که آمار ابتلا در این کشور در ابتدای ژانویه روزانه به حدود 245 هزار نفر رسیده بود، حالا با افتی قابل توجه به حوالی 58 هزار نفر رسیده است.

«بوریس جانسون»، نخست وزیر بریتانیا چند روز پیش گفته بود که می‌خواهد همه محدودیت‌ها از جمله قرنطینه پس از اعلام تست مثبت را هفته‌ها زودتر از برنامه‌ریزی قبلی در دنباله ماه جاری میلادی لغو کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی