ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

گزارشی جدید: نیروگاه‌های هسته‌ای آمریکا قطعات تقلبی خطرناکی دارند

در بررسی اخیر دفتر بازرسی کل کمیسیون تنظیم مقررات هسته‌ای آمریکا مشخص شد که برخی از اجزای بعضی نیروگاه‌های اتمی ایالات متحده تقلبی هستند که خطرات بزرگی را می‌تواند ایجاد کند. در گزارشی مربوط به ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

در بررسی اخیر دفتر بازرسی کل کمیسیون تنظیم مقررات هسته‌ای آمریکا مشخص شد که برخی از اجزای بعضی نیروگاه‌های اتمی ایالات متحده تقلبی هستند که خطرات بزرگی را می‌تواند ایجاد کند. در گزارشی مربوط به این اتفاق گفته شد که چنین چیزی می‌تواند امنیت و سلامت هسته‌ای را به خطر بیندازد و عواقب جدی داشته باشد.

در حالی که نگرانی‌ها درباره امنیت و زباله‌های هسته‌ای همیشه روی صنعت نیروی هسته‌ای سایه انداخته است، این گزارش در میان اشتیاق رو به رشد مردم برای انرژی هسته‌ای به عنوان یک انرژی پاک به گوش می‌رسد. این بررسی با اظهار نظر ناشناسی شروع شد که ادعا کرده بود «اگر همه قطعات به این صورت نباشد، بیشتر قطعات نیروگاه‌های هسته‌ای آمریکا تقلبی و ناقص هستند.»

دفتر بازرسی کل در بخشی از بررسی‌های خود متوجه شد که برخی قطعات بعضی از نیروگاه‌ها تقلبی هستند. به علاوه، در این گزارش مشخص شده که سازمان انرژی آمریکا در سال گذشته حدود ۱۰۰ حادثه مرتبط با قطعات تقلبی ثبت کرده است.

کمیسیون مقررات هسته‌ای آمریکا اخطار داده که این قطعات تقلبی می‌تواهند بدون توجه به سایر نیروگاه‌های هسته‌ای راه پیدا کنهد و خطرات و مشکلات پیش رو را افزایش دهند. دفتر بازرسی کل برای انجام بررسی‌های خود قطعاتی را بررسی کرد که از قصد شبیه قطعات اصلی بودند و یا ویژگی‌های قطعات اصلی را نداشتند.

گزارش دفتر بازرسی کل از نیروگاه‌های هسته‌ای

تا سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی، ۵۵ نیروگاه هسته‌ای در آمریکا فعالیت می‌کردند که دفتر بازرسی کل فقط ۴ نیروگاه را بررسی کرد. اولین قطعه تقلبی شناخته شده شفت پمپ آب اضطراری بود که پس از نصب به سرعت خراب شد.

دفتر بازرسی کل در گزارش خود نوشته که کمیسیون تنظیم مقررات هسته‌ای شیوع قطعات تقلبی را دست کم می‌گیرد و سازمان تنظیم مقررات هیچ سیستمی برای ردیابی قطعات مشکل‌ساز ندارد و فقط نیروگاه‌ها می‌توانند در شرایط فوق اضطراری مشکل را به کمیسیون ارجاع دهند.

اما در حال حاضر هیچ خطری وجود ندارد و دفتر اجرایی عملیات کمیسیون تنظیم مقررات هسته‌ای آمریکا در حال پیگیری است تا اقدامات مربوطه را انجام دهد. روز گذشته سازمان انرژی ایالات متحده اعلام کرد که برای سرپا نگه داشتن رآکتورهای قدیمی حدود ۶ میلیارد دلار دیگر هزینه خواهد کرد. این هزینه در راستای تبدیل صد درصدی انرژی‌های آمریکا به انرژی پاک خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی