ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هند
تکنولوژی

هند 54 اپلیکیشن و بازی چینی دیگر از جمله Garena Free Fire را ممنوع کرد

هند از حدود یک سال و نیم پیش به دلایل امنیت ملی برخی اپلیکیشن‌های مربوط به چین را مسدود کرده است. حالا بیش از 50 اپلیکیشن چینی دیگر که شامل مواردی مانند بازی بتل رویال ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

هند از حدود یک سال و نیم پیش به دلایل امنیت ملی برخی اپلیکیشن‌های مربوط به چین را مسدود کرده است. حالا بیش از 50 اپلیکیشن چینی دیگر که شامل مواردی مانند بازی بتل رویال Garena Free Fire می‌شود نیز در این کشور از دسترس خارج شده‌اند و گوگل نیز این موضوع را تایید کرده است.

برخی اپلیکیشن‌هایی که حالا در هند مسدود شده‌اند، مانند Sweet Selfie HD و Viva Video Editor ظاهرا نسخه‌های جدید یا شبیه‌سازی شده بیش از 300 برنامه چینی است که دهلی نو از اواسط سال 2020 تاکنون آن‌ها را به طور کل از دسترس خارج کرده. در همین رابطه، دو کشور چین و هند به دلیل طولانی شدن اختلافات مرزی، در چند سال گذشته تنش‌های ژئوپلیتیکی بسیار زیادی داشته‌اند.

وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند، با استناد به بخش 69A قانون فناوری اطلاعات، این دستور را صادر کرده است. این قانون به دولت هند اجازه می‌دهد تا دسترسی عمومی به هر وب‌سایت یا برنامه‌ای که گمراه‌کننده یا تهدید‌کننده امنیت ملی کشور تشخیص داده شود را ممنوع کند.

گوگل دستور دولت هند را تایید کرد

سخنگوی گوگل نیز در بیانیه‌ای این دستور را تایید و اعلام کرد که به آن عمل خواهند کرد:

«با دریافت دستور موقت که طبق بخش 69A قانون فناوری اطلاعات به تصویب رسیده، پس از فرآیند تعیین شده، به توسعه‌دهندگان تحت تاثیر آن اطلاع داده‌ایم و دسترسی به برنامه‌هایی که در پلی استور هند وجود داشتند را به طور موقت مسدود کرده‌ایم.»

Garena Free Fire - Illuminate که هم اکنون نیز از فروشگاه گوگل پلی و اپ استور اپل در هند خارج شده است، احتمالا محبوب‌ترین برنامه‌ای محسوب می‌شود که در تلاش‌های اخیر این کشور مسدود شده است. به گفته شرکت تحلیلی App Annie در ژانویه گذشته بیش از 40 میلیون کاربر از 75 میلیون کاربر فعال ماهانه جهانی این بازی بتل رویال چینی را کاربران هندی تشکیل داده بودند.

تلاش هندوستان برای مسدود کردن برنامه‌های چینی از اواخر ژوئن 2020 آغاز شد و در آن زمان استفاده از 59 اپلیکیشن چینی از جمله تیک تاک و وی‌چت ممنوع شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Ubinotech
    Ubinotech | ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

    هند هم شد کشور عن دونی اونجا

    • حسین طاهری
      حسین طاهری | ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

      با این که زیاده روی می‌کنه ولی خوشم اومد اینا اختلاف مرزی دارن کلی برنامه های همسایه شون رو با اینکه دشمن هم نیستند مسدود کرده حالا تو ایرانی که زیر بار تحریم آمریکاست و آمریکا علنی در همه جا اثبات کرده که با ایران دشمنه ولی کثیف ترین پیام‌رسان آمریکایی بدون فیلتر تو ایران داره فرهنگ کشور رو به باد فنا میده ، گوشی های اپل که تو ایران کاربردشان از نوکیا کمتره زود تر از چین تو ایران عرضه میشه شبکه های آمریکا ماشاء الله با یه ماهواره قابل دسترس اند جذاب ترین خودرو ها فیلم ها گوشی ها و... تو ایران فقط آمریکایی.قضاوت با خودتون...

مطالب پیشنهادی