ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ایلان ماسک از پرتاب مداری راکت استارشیپ در سال جاری میلادی اطمینان دارد

ایلان ماسک با اشاره به تلاش‌های اسپیس ایکس برای توسعه موشک استارشیپ، بدون آنکه تاریخ دقیقی را اعلام کند، از پرتاب مداری قطعی و ماموریت‌های جدید آن در سال جاری میلادی خبر داد. مدیرعامل اسپیس ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۱:۰۰

ایلان ماسک با اشاره به تلاش‌های اسپیس ایکس برای توسعه موشک استارشیپ، بدون آنکه تاریخ دقیقی را اعلام کند، از پرتاب مداری قطعی و ماموریت‌های جدید آن در سال جاری میلادی خبر داد.

مدیرعامل اسپیس ایکس در جلسه‌ای خطاب به حاضران تاسیسات Starbase در نزدیکی بوکا شیکا در منطقه جنوب تگزاس اعلام کرد که مطمئن است در سال جاری میلادی استارشیپ به مدار خواهد رسید. وی همچنین به احتمال پرتاب آن از فلوریدا اشاره کرد.

ایلان ماسک در این جلسه توضیحاتی در مورد فضاپیما با ارتفاع 120 متر مطرح کرد. این شرکت بزرگ‌ترین فضاپیمایی را توسعه می‌دهد که تاکنون ساخته شده و طولی بلندتر از موشک‌های Saturn V دارد که فضانوردان را در پروژه آپولو به ماه فرستاد.

معرفی استارشیپ اسپیس ایکس

استارشیپ از فولاد ضد زنگ ساخته شده و به گونه‌ای طراحی شده که کاملا قابل استفاده مجدد باشد. همچنین این موشک به عنوان قوی‌ترین موشک جهان شناخته می‌شود که می‌تواند تا 100 متریک تن را به مدار زمین ببرد.

ایلان ماسک همچنین توضیحاتی در مورد این پروژه مطرح کرد و تصویری از نحوه ارسال استارشیپ برای سوخت‌گیری در سفرهای فضایی و مزیت رانش و طراحی دقیق‌تر آخرین نسل موتورهای رپتور در مقایسه با اولین نسخه آن مطرح کرد. وی در این جلسه اعلام کرد که هر تقویت‌کننده استارشیپ برنامه‌ریزی شده تا 33 رپتور داشته باشد و انتظار می‌رود که گلوگاه تولید آن در هفته‌های آینده کاهش پیدا کند تا در ماه آینده هر روز یک موتور تولید شود.

وی همچنین اعلام کرد که ظرف چند سال هزینه پرتاب می‌تواند به کمتر از 10 میلیون دلار برسد. این قیمت می‌تواند صنعت فضایی را برای اهداف حمل‌ونقل تجاری متحول کند. پروازی از ایالات متحده به سنگاپور حدود 20 ساعت طول می‌کشد، در حالی که با موشک این زمان به کمتر از یک ساعت کاهش پیدا می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی