ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نیسان
اخبار خودرو

نیسان توسعه موتورهای درون‌سوز برای بازار اروپا را متوقف می‌کند؛ ماحصل اجباری شدن استاندارد یورو 7

دومینوی توقف توسعه موتورهای درون سوز به کمپانی نیسان رسید. این برند ژاپنی اعلام کرده توسعه موتورهای بنزینی و دیزلی جدید برای خودروهای به فروش رسیده در اروپا را متوقف می‌کند. آنطور که مدیر عملیاتی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

دومینوی توقف توسعه موتورهای درون سوز به کمپانی نیسان رسید. این برند ژاپنی اعلام کرده توسعه موتورهای بنزینی و دیزلی جدید برای خودروهای به فروش رسیده در اروپا را متوقف می‌کند. آنطور که مدیر عملیاتی نیسان یعنی آشوانی گوپتا در جریان کنفرانس مطبوعاتی اخیر اعلام کرده، استاندارد بسیار سختگیرانه یورو ۷ دلیل اصلی این مسئله است.

نیسان توسعه موتورهای درون‌سوز برای بازار اروپا را متوقف می‌کند

به گفته آقای گوپتا، الزام به رعایت استاندارد یورو ۷ باعث افزایش چشمگیر هزینه‌ها می‌شود. این امر نیز به نوبه خود در قیمت تمام شده نمود پیدا خواهد کرد. به عبارت دیگر مشتریان برای خرید یک اتومبیل درون‌سوز با استاندارد یورو ۷ باید رقم بسیار بیشتری را در مقایسه با مبالغ کنونی پرداخت کنند.

از دید آقای گوپتا، ساخت موتورهای درون‌سوز سبزتر که توانایی پاس کردن استاندارد یورو ۷ را داشته باشند، نیاز به سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی دارد. از سوی دیگر استقبال مشتریان از خودروهای الکتریکی روز به روز بیشتر می‌شود. به همین جهت نیسان تصمیم گرفته به جای موتورهای درون‌سوز جدید، روی توسعه پیشرانه‌های الکتریکی تمرکز کند؛ به‌ویژه آنکه هزینه تولید خودروهای مجهز به این نوع پیشرانه روز به روز در حال کاهش است.

نیسان توسعه موتورهای درون‌سوز برای بازار اروپا را متوقف می‌کند

بد نیست اشاره کنیم هربرت دیس مدیرعامل گروه فولکس واگن پیشبینی کرده قیمت خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۵ با قیمت مدل‌های بنزینی و دیزلی همتراز خواهد شد. استاندارد یورو ۷ نیز از همین حوالی اجباری می‌شود. همانگونه که قبلا به اطلاعتان رساندیم، کمیسیون اروپا طرحی را پیشنهاد کرده که به موجب آن فروش خودروهای درون‌سوز از سال ۲۰۳۵ ممنوع می‌شود. هر چند این طرح به رای‌گیری گذاشته خواهد شد، اما بسیاری از خودروسازان اروپایی به استقبال آن رفته و شمار زیادی از آنها از سال ۲۰۳۰ فقط مدل‌های تمام الکتریکی را به فروش خواهند رساند.

ناگفته نماند نیسان جزو اولین شرکت‌هایی است که با مدل لیف وارد بازار خودروهای برقی شد. این شرکت در راستای برقی شدن، جایگزین مدل کوچک و شهری میکرا را الکتریکی می‌کند. نسل بعدی لیف هم به یک کراس اوور تبدیل خواهد شد. قرار است این دو مدل در اواسط دهه کنونی وارد بازار اروپا شوند.

نیسان توسعه موتورهای درون‌سوز برای بازار اروپا را متوقف می‌کند

آقای گوپتا تاکید کرده نیسان کماکان در سایر مناطق دنیا به عرضه مدل‌های درون‌سوز ادامه خواهد داد. به گفته وی هنوز در شماری از بازارها مدل اسپرت Z و شاسی‌بلند روگ (اکستریل) طرفداران خود را دارند و توسعه موتورهای بنزینی برای بازار ایالات متحده ادامه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی