ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مردی در ترکیه با 78 تست مثبت کرونا، 14 ماه است که در قرنطینه به سر می‌برد

مردی در ترکیه به نام «مظفر کایاسان» در 14 ماه گذشته با 78 جواب مثبت تست‌های کرونا خود روبه‌رو شده و این مدت را در قرنطینه سپری کرده است. ابتلای کایاسان 56 ساله به کرونا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

مردی در ترکیه به نام «مظفر کایاسان» در 14 ماه گذشته با 78 جواب مثبت تست‌های کرونا خود روبه‌رو شده و این مدت را در قرنطینه سپری کرده است.

ابتلای کایاسان 56 ساله به کرونا اولین بار در 19 دسامبر 2020 (29 آذر 1399) اعلام شد. از آن زمان تا به امروز، این فرد 78 بار تست مثبت داشته است و بیش از یکسال است که بخاطر همین نتایج مثبت، در قرنطینه به سر می‌برد.

کرونا به همراه سرطان خون

کایاسان به سرطان خون مبتلا است و در کنار این بیماری، با کرونا هم دست و پنجه نرم می‌کند. با این وجود همچنان به زندگی ادامه می‌دهد. طبق گزارش‌ها، کایاسان 9 ماه را در بیمارستان سپری کرده و 5 ماه در خانه‌اش در استانبول قرنطینه بوده است.

با توجه به وضعیتی که این فرد تجربه می‌کند و همچنین ابتلایش به سرطان، تنها می‌تواند نوه‌هایش را از طریق پنجره و همچنین فیس‌تایم ببیند، شرایطی که برای کایاسان دشوار است:

«من اینجا هیچ مشکلی جز اینکه نمی‌توانم عزیزانم را لمس کنم، ندارم. این مشکل بسیار سخت است.»

کایاسان حالا از مقامات ترکیه خواسته راه‌حلی برای وضعیت منحصر به‌فردش پیدا کنند و امیدوار است در قوانین برایش استثنا قائل شوند.

به گفته پزشکان، کایاسان بخاطر وضعیتی که سیستم ایمنی بدنش در اثر ابتلا به سرطان خون دارد، نمی‌تواند از کووید-۱۹ رها شود. با این وجود به لطف داروهایی که سیستم ایمنی‌اش را تقویت می‌کنند، هنوز به زندگی ادامه می‌دهد.

کایاسان بخاطر ابتلایش به سرطان واکسن هم نمی‌تواند بزند، بنابراین در حال حاضر باید با درمان‌های مختلف به زندگی‌اش ادامه دهد. کایاسان همچنین به این موضوع اشاره کرده که کرونایش درمان شده بود، اما هنوز درون بدنش ویروس کووید-19 وجود دارد و به همین دلیل هنوز جواب‌های تستش مثبت است. پزشکان در تلاشند تا با درمان‌های جدید بتوانند کایاسان را درمان کنند و به قرنطینه طولانی‌اش سریع‌تر پایان دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی