ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لباس ضد میکروب و ویروس
علمی

عرضه لباس 1000 دلاری با ترکیبات مس که می‌تواند میکروب‌ها و ویروس‌ها را از بین ببرد

شرکت تولیدی لباس «Vollebak» که پیش‌تر ژاکت گرافینی و تی‌شرت فیبر کربنی عرضه کرده بود، حالا در جدیدترین محصول خود از ژاکتی با ترکیبات مس پرده برداشته است. این ژاکت با قیمت 1095 دلار می‌تواند ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

شرکت تولیدی لباس «Vollebak» که پیش‌تر ژاکت گرافینی و تی‌شرت فیبر کربنی عرضه کرده بود، حالا در جدیدترین محصول خود از ژاکتی با ترکیبات مس پرده برداشته است. این ژاکت با قیمت 1095 دلار می‌تواند میکروب‌ها و ویروس‌ها را از بین ببرد.

این ژاکت که با نام Full Metal Jacket به بازار می‌آید، به‌گونه‌ای طراحی شده که از خواص ضدمیکروبی مس استفاده کند. پیش‌تر در برخی تحقیقات نشان داده شده بود که مس قابلیت از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها را دارد. یک تحقیق جدید چند وقت قبل نشان داد که ویروس کرونا روی این ماده پس از چهار ساعت غیرفعال می‌شود. شرکت Vollebak ژاکت جدید خود را اولین گام در مسیر تولید لباس‌های مقاوم به بیماری می‌داند.

اگرچه این محصول در دوره‌ای وارد بازار شده که بسیاری از مردم به دنبال خرید ماسک‌های مسی هستند تا از خودشان در برابر ویروس کرونا محافظت کنند، ولی Full Metal Jacket تقریبا از سه سال پیش در دست توسعه قرار داشته است.

لباس ضد میکروب و ویروس

ایده لباس ضد میکروب و ویروس از کجا آمد؟

«استیو تیدبال»، هم‌بنیان‌گذار Vollebak می‌گوید ایده تولید لباس با ترکیبات مس اولین بار زمانی به ذهن او رسید که تدتاک بیل گیتس درباره همه‌گیری‌ها را دید. این شرکت از همان زمان بررسی ایده تولید لباس‌هایی با قابلیت از بین بردن ویروس و باکتری را در دستور کار قرار داد.

آن‌ها پس از انجام تحقیقات مختلف مس را انتخاب کردند، چون با بار مثبت یون‌های خود می‌تواند ویروس‌ها را که دارای بار منفی هستند، به دام بیندازد. یون‌های مس با نفوذ به ویروس از تکثیر آن‌ها جلوگیری می‌کنند. 65 درصد از مواد این ژاکت از مس تشکیل شده است.

تیدبال و برادر دوقلویش که با هم این شرکت را تاسیس کردند، ابتدا صرفا سعی داشتند ثابت کنند که ساخت ژاکت با مس ممکن است. چون هیچ زنجیره تامینی برای تولید لباس از مس وجود نداشت. ولی حالا که چنین امری ممکن شده، امیدوارند بتوانند این لباس را به‌صورت آزمایشی به سراسر جهان بفرستند و قابلیت‌های آن را بررسی کنند.

موسسان Vollebak انتظار دارند که با افزایش تولیدات بتوانند قیمت Full Metal Jacket را پایین بیاورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی