ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مرسدس بنز AMG EQE 53 رونمایی شد؛ ابرسدانی برقی با شتاب 3.2 ثانیه ای

کمپانی مرسدس AMG دو عضو جدید را به خانواده EQE اضافه کرد. این دو عضو به ترتیب حامل کدهای ۴۳ و ۵۳ هستند و به نوعی مدل‌های پرچمدار EQE محسوب می‌شوند. مثل سایر مدل‌های مزین ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۹:۲۲

کمپانی مرسدس AMG دو عضو جدید را به خانواده EQE اضافه کرد. این دو عضو به ترتیب حامل کدهای ۴۳ و ۵۳ هستند و به نوعی مدل‌های پرچمدار EQE محسوب می‌شوند. مثل سایر مدل‌های مزین به نشان AMG، در این دو مدل جدید بر قدرت و عملکرد اسپرت تمرکز شده و کمپانی آلمانی افرادی را نشانه گرفته که به دنبال رانندگی‌های هیجان‌انگیز هستند. همانطور که قابل حدس است، مرسدس AMG EQE 53 نسخه قوی‌تر بوده و هم در اروپا و هم در آمریکا به فروش خواهد رسید.

مرسدس AMG EQE 53

معرفی این دو خودرو را از مدل EQE 53 شروع می‌کنیم. پیشرانه این نسخه شامل دو موتور الکتریکی است که یکی از آنها روی محور عقب و دیگری روی محور جلو قرار دارد. با چنین چینشی باید گفت سیستم چهار چرخ محرک 4Matic+ در این خودرو به صورت استاندارد موجود است. در شرایط نرمال این پیشرانه دو موتوره توانایی تولید ۶۱۷ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن‌ متر گشتاور را دارد. اما در صورت سفارش پکیج داینامیک پلاس خروجی پیشرانه به ۶۷۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۱ نیوتن متر گشتاور افزایش می‌یابد. البته به گفته مرسدس این افزایش به صورت لحظه‌ای است و برای مدت زمانی کوتاه در دسترس قرار می‌گیرد.

مرسدس AMG EQE 53

با اتکا به این پیشرانه بسیار قدرتمند EQE 53 قادر است در عرض تنها ۳.۲ ثانیه سرعت خود را به ۶۰ مایل یا ۹۷ کیلومتر در ساعت برساند. البته این رکورد زمانی حاصل می‌شود که پکیج داینامیک پلاس سفارش داده شده باشد. بدون این پکیج EQE 53 شتابی برابر با ۳.۴ ثانیه دارد. از نظر حداکثر سرعت باید گفت EQE 53 استاندارد می‌تواند در مسیر مستقیم رکورد ۱۳۷ مایل (معادل ۲۲۰ کیلومتر) در ساعت را ثبت کند. در صورت سفارش پکیج داینامیک پلاس این رقم به ۱۴۹ مایل (۲۴۰ کیلومتر) افزایش می یابد.

وظیفه تامین انرژی EQE 53 به پک باتری ۹۰.۶ کیلووات ساعتی سپرده شده است. مرسدس وعده داده این خودرو بر اساس استاندارد WLTP می تواند مسافتی بین ۲۷۶ الی ۳۲۲ مایل را طی کند. این ارقام به ترتیب معادل ۴۴۴ و ۵۱۸ کیلومتر هستند. نکته تامل برانگیز این که نسخه استاندارد EQE بردی برابر با ۴۱۰ مایل (معادل ۶۶۰ کیلومتر) دارد. این سدان اسپرت برقی از فناوری شارژ پرسرعت پشتیبانی می‌کند. به همین خاطر تنها با ۱۵ دقیقه شارژ انرژی لازم برای پیمایش ۱۱۲ مایل یا ۱۸۰ کیلومتر مسافت در باتری آن ذخیره می شود.

مرسدس AMG EQE 53
مشخصات فنی مرسدس AMG EQE 53 در یک نگاه

مرسدس EQE 53 از نظر سیستم تعلیق نیز در وضعیت بهتری نسبت به مدل استاندارد قرار دارد. با بازنگری‌های صورت گرفته در این بخش و اضافه شدن سیستم AMG Ride Control+ این خودرو خصوصیات اسپرت‌تری پیدا کرده و به گفته مرسدس احساس مستقیم‌تری را به راننده منتقل می‌کند.

تصویری شماتیک از تعلیق و پک باتری مرسدس AMG EQE 53

در کنار این‌ها EQE 53 از سیستم پیشرفته‌ای به نام AMG Dynamic Select بهره می‌برد. این سیستم می‌تواند ارتفاع خودرو را تا ۲.۵ اینچ کاهش دهد تا هندلینگ و آیرودینامیک بیش از پیش بهبود یابد. در این نسخه اکسل عقب فرمان‌پذیر به صورت استاندارد موجود بوده و برای تسهیل رانندگی در شرایط مختلف حالت‌های گوناگونی تعریف شده است. برای مثال در صورت انتخاب حالت رانندگی Slippery که مخصوص مسیرهای لغزنده است، قدرت پیشرانه به ۳۰۸ اسب بخار محدود می‌شود. کالیپرهای شش پیستونه و دیسک های بزرگ ۱۶ اینچی در جلو از دیگر ویژگی‌های EQE 53 هستند.

مرسدس AMG EQE 53

اما مرسدس EQE 53 از نظر طراحی نیز تفاوت‌هایی با دیگر اعضای خانواده خود دارد. این تفاوت‌ها بیشتر به خاطر پویاتر شدن نمای بیرونی و افزایش نیروی رو به پایین (downforce) اعمال شده‌اند. پنل جلوپنجره با رنگ مشکی و میله‌های عمودی، نشان AMG در قسمت‌های مختلف، اسپلیتر تیره، پنل‌های جانبی مشکی، دیفیوزر عقب، رینگ‌ها و اسپویلر کوچک روی صندوق عقب از جمله این موارد هستند.

در داخل کابین فرمان و صندلی‌های اسپرت بارزترین تفاوت EQE 53 با EQE استاندارد بوده و از تزیینات قرمز رنگ استفاده شده است. در این نسخه نمایشگر سرتاسری هایپراسکرین در لیست آپشن‌ها حضور دارد. نکته جالب اینکه برای تزریق هیجان به راننده و دیگر سرنشینان، AMG صداهای مخصوصی در نظر گرفته، این صدا‌ها بسته به حالت رانندگی متغیر بوده و از اسپیکرها پخش می‌شوند.

مرسدس AMG EQE 53

در رابطه با قیمت و زمان عرضه مرسدس EQE 53 فعلا حرفی به میان نیامده است و برای اطلاع از آنها باید منتظر بیانیه‌های بعدی گروه مرسدس‌ بنز باشیم.

مرسدس AMG EQE 53

اما EQE 43 نسخه‌های ضعیف تر از EQE 53 است که فقط در اروپا عرضه خواهد شد. پیشرانه این نسخه ۴۶۹ اسب بخار قدرت و ۸۵۸ نیوتن متر گشتاور دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این نسخه ۴.۲ ثانیه اعلام شده که در مقایسه با EQE 53 به اندازه 0.9 ثانیه کندتر است. از لحاظ حداکثر سرعت نیز این نسخه نمی‌تواند از 210 کیلومتر در ساعت فراتر برود. ضمن اینکه امکان سفارش پکیج داینامیک پلاس برای آن وجود ندارد. به گفته کمپانی فروش این نسخه از اواخر امسال در اروپا آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی