ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مک‌‎بوک پرو 13 اینچی M2 احتمالا با تاچ بار و بدون برش نمایشگر از راه می‌رسد

طبق گزارش‌ها، اپل ماه آینده یک رویداد برگزار خواهد کرد که در آن با چندین محصول از جمله نسخه جدید مک‌بوک پرو 13 اینچی روبه‌رو می‌شویم. حالا طبق شایعه‌ای جدید، مک بوک پرو 13 اینچی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

طبق گزارش‌ها، اپل ماه آینده یک رویداد برگزار خواهد کرد که در آن با چندین محصول از جمله نسخه جدید مک‌بوک پرو 13 اینچی روبه‌رو می‌شویم. حالا طبق شایعه‌ای جدید، مک بوک پرو 13 اینچی M2 طراحی‌اش تغییر نخواهد کرد و همچنان شاهد استفاده از تاچ بار در آن خواهیم بود.

اپل با معرفی مک بوک پرو 14 و 16 اینچی تصمیم به حذف تاچ بار از آن‌ها گرفت، اما حالا به نظر می‌رسد این قابلیت در نسخه جدید مک بوک پرو 13 اینچی باقی می‌ماند. علاوه بر این، ظاهرا کوپرتینویی‌ها نمی‌خواهند به سراغ ناچ نمایشگر برای این لپ‌تاپ جدیدشان بروند و البته خبری هم از فناوری پروموشن یا رفرش ریت 120 هرتز در مک بوک پرو M2 نخواهد بود.

مشخصات مک بوک پرو M2

اگرچه احتمالا اپل طراحی این محصول را تغییر نمی‌دهد، اما برای آن به سراغ تراشه جدید M2 می‌رود که جایگزین M1 مورد استفاده در مدل اصلی می‌شود. انتظار داریم این تراشه تعداد هسته‌های یکسان با M1 داشته باشد، با این حال به 10 هسته گرافیکی مجهز شود و همچنین عملکردش بهبود یابد.

چند روز پیش «دیجی‌تایمز» در گزارشی ادعا کرد که این محصول جدید نسبت به نسل قبلی‌اش تنها در زمینه پردازنده بهبود پیدا خواهد کرد و اپل در آن از دیگر قطعات نسخه قدیمی بهره خواهد برد. همچنین خبرنگار بلومبرگ، «مارک گورمن» هم معتقد است که اپل در سال جاری میلادی از این محصول رونمایی می‌کند، اما معرفی‌اش در مراسم ماه مارس کمی غیرمنتظره خواهد بود. همچنین به گفته گورمن، خبری از تاچ بار در آن نخواهد بود که با شایعه اخیر تفاوت دارد.

با وجود تمام گفته‌ها، اپل احتمالا در تاریخ 8 مارس (17 اسفند) یک رویداد برای معرفی آیفون SE 3 به همراه آیپد ایر جدید برگزار خواهد کرد. با توجه به شایعه اخیر، شاید در همین مراسم با مک بوک پرو 13 اینچی M2 هم روبه‌رو شویم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Saeid2013tt
    Saeid2013tt | ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

    کلا پردازنده های M اپل واقعا خوبن. نسل جدید هم که حتما خیلی بهتر خواهد بود، مشکل اصلی ما تو ایران قیمته :( همون نصل قبل رو دیجیکالا ١٠٠ به بالا میداد. حتی فروشگاه های خیلی منصف هم مثل روژسا بازم قیمتشون بالاست. امیدوارم بهتر بشه.

  • abbasalim
    abbasalim | ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

    دوستان با توجه به تجربه ای که دارید . اگر ۱۷ اسفند معرفی بشه. کی داخل بازار ایران میاد به نظرتون؟

    • رسول
      رسول | ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

      10 روز قیمت فضایی 2 ماه بعد قیمت بهتر

مطالب پیشنهادی