ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل از Privacy Sandbox برای کنترل تبلیغات درون برنامه‌ای در اندروید پرده برداشت

گوگل گام دیگری در راستای افزایش حریم خصوصی کاربران برداشته است. این شرکت امروز اعلام کرد که Privacy Sandbox را از مرورگر کروم به سیستم عامل اندروید می‌آورد تا تبلیغات درون برنامه‌ای را کنترل کند. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

گوگل گام دیگری در راستای افزایش حریم خصوصی کاربران برداشته است. این شرکت امروز اعلام کرد که Privacy Sandbox را از مرورگر کروم به سیستم عامل اندروید می‌آورد تا تبلیغات درون برنامه‌ای را کنترل کند. البته گوگل برخلاف اپل وعده داده که با سرویس‌های تبلیغاتی همکاری خواهد کرد تا با پیدا کردن بهترین رویکرد کمترین آسیب را به کسب و کارها وارد کند.

بر اساس اعلام اهالی ماونتین ویو، Privacy Sandbox در اندروید با معرفی جایگزین‌های ایمن‌تر، ابزارها و رویکردهای بهتر از آن‌چه در حال حاضر موجود است، سعی می‌کند صنعت تبلیغات را سالم نگه دارد. رویکرد گوگل که البته خودش از بازیگران بزرگ حوزه تبلیغات به حساب می‌آید با رویکرد اپل در معرفی App Tracking Transparency فرق می‌کند. گوگل می‌گوید رویکردهای تهاجمی بدون ارائه یک مسیر جایگزین بی‌فایده‌اند و نتایج ناخوشایندی را برای حریم خصوصی کاربران و تجارت توسعه‌دهندگان به وجود می‌آورند.

Privacy Sandbox در اندروید چگونه کار می‌کند؟

در این سیستم جدید از APIهای تازه‌ای با تمرکز بر حریم خصوصی استفاده شده که اشتراک‌گذاری داده‌های کاربر با سرویس‌های شخص ثالث را محدود می‌کند. در این سیستم از شناسه‌های بین-شخصی (Cross-party) مثل AdID استفاده نمی‌شود. در این‌جا هم مثل مرورگر کروم با موضوعات یا تاپیک‌هایی روبرو هستیم که اپ‌ها بر اساس آن‌ها تبلیغات خود را به نمایش در می‌آورند.

اندروید برای جلوگیری از ردیابی مخفیانه کاربر از یک SDK Runtime استفاده می‌کند که SDKهای تبلیغاتی و پروسه‌های آن‌ها را ایزوله می‌کند. همچنین در آینده قرار است محدودیت‌های بیشتری در نظر گرفته شود تا سیگنال‌های کمتری برای شناسایی دستگاه‌ها در دسترس باشد.

گوگل برای دریافت بازخورد از سیستم خود با شرکت‌های بزرگی مثل اکتیویژن بلیزارد، DoorDash، اسنپ و Rovio همکاری خواهد کرد. این شرکت وعده داده که در این سیستم با همه به‌صورت یکسان رفتار شود و تبعیض مثبتی برای تبلیغات خود گوگل اتفاق نیفتد.

سیستم Privacy Sandbox یک پروژه چند ساله خواهد بود که فاز آزمایش‌های محدود آن با کمک توسعه‌دهندگان در سال 2022 انجام می‌شود. نسخه بتای این سیستم در انتهای سال جاری میلادی عرضه می‌شود و بعد در سال 2023 شاهد آزمایش‌های گسترده آن خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی