ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن زبانیاد
تکنولوژی

معرفی اپلیکیشن زبانیاد؛ یادگیری زبان انگلیسی به شیوه داستان محور و تعاملی

در دنیای امروز، زبان انگلیسی نقش بسیار مهمی در زندگی انسان‌ها دارد. بسیاری برای مهاجرت نیاز دارند تا زبان انگلیسی خود را تقویت کنند و جدا از مسئله مهاجرت، یادگیری زبان انگلیسی با وجود پیشرفت ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

در دنیای امروز، زبان انگلیسی نقش بسیار مهمی در زندگی انسان‌ها دارد. بسیاری برای مهاجرت نیاز دارند تا زبان انگلیسی خود را تقویت کنند و جدا از مسئله مهاجرت، یادگیری زبان انگلیسی با وجود پیشرفت تکنولوژی و افزایش موارد استفاده از دنیای اینترنت به یکی از ضروریات اصلی تمام انسان‌ها تبدیل شده است. در این میان اپلیکیشن زبانیاد با روشی خلاقانه و جالب قصد دارد به کاربران خود زبان انگلیسی را به شیوه‌ای اصولی بیاموزد.

در این مطلب از دیجیاتو قصد داریم اپلیکیشن زبانیاد را به شما معرفی کنیم.

معرفی اپلیکیشن زبانیاد

اپلیکیشن زبانیاد

برای یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. علاوه بر کلاس‌های آموزشی، می‌توان از روش‌های خودخوان نیز آموزش خود را پیش برد که استفاده از اپلیکیشن‌ها و خدمات آنلاین محور یکی از این روش‌ها محسوب می‌شود که تاکنون نیز اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های زیادی برای آن معرفی شده‌اند.

اپلیکیشن زبانیاد نیز یکی از ابزارهای جامع برای یادگیری زبان انگلیسی محسوب می‌شود که ساختار نوین و خلاقانه‌ای را برای زبان‌آموزان ارائه کرده است. مطالب قرار گرفته در این اپلیکیشن به شکل‌های مختلف و البته در سطح‌های متنوع ارائه می‌شود و در هر زمان می‌توانید به واسطه موبایل خود به تمام آن‌ها دسترسی داشته باشید.

یکی از نکات قابل توجه این اپلیکیشن، آموزش نکات و دستورات جدید به شیوه داستان محور است. در واقع تیم توسعه زبانیاد با استفاده بسیار خوب از داستان‌ها، تلاش کرده‌اند تا تمام کاربران خود را در یک محیط واقعی قرار دهند تا به صورت کاملا مجازی یک نوع مکالمه واقعی را داشته باشند.

در اپلیکیشن زبانیاد با بخش‌های مختلفی مواجه خواهید شد که هر کدام از آن‌ها به شیوه‌ای در جریان یادگیری و آموزش زبان انگلیسی به شما کمک خواهند کرد. در ادامه بخش‌های مختلف اپلیکیشن را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

بخش‌های اپلیکیشن زبانیاد

پس از مراجعه به یک آموزشگاه زبان، اولین کاری که باید انجام دهید، تعیین سطح است. در واقع با این کار سطح خود را متوجه خواهید شد تا بدانید باید از کدام مرحله، فرآیند یادگیری خود را بیاموزید. زبانیاد نیز به عنوان یک اپلیکیشن و ابزار همه جانبه، بخش تعیین سطح را در پلتفرم خود قرار داده تا زبان آموزان در ابتدا مسیر پر پیچ و خم خود بتوانند سطح خود را شناسایی کنند.

طبق توضیحات اپلیکیشن، به طور کلی 5 سطح و 100 درس در آن قرار گرفته‌اند، بنابراین با آزمون تعیین سطح، زبان‌آموزان به خوبی می‌توانند متوجه این موضوع شوند که آموزش خود را باید از چه مرحله و نقطه‌ای آغاز کنند.

تعیین سطح را می‌توان چندین بار انجام داد و همچنین هیچ اجباری به پیروی از آن وجود ندارد. به این معنا که حتی پس از آزمون تعیین سطح نیز می‌توانید درس و سطح مورد نظر خود را یاد بگیرید.

همانطور که گفتیم درس‌های اصلی زبانیاد در 5 سطح مختلف برای زبان آموزان ارائه می‌شود که این سطح‌ها به ترتیب از «ابتدایی» تا «پیشرفته» هستند و درس‌های مختلفی را شامل می‌شود. مشخصا در ابتدا مسیر مسائل ساده‌تری مانند الفبا، اعداد و نحوه سلام کردن را یاد خواهید گرفت و در سطوح پیشرفته موارد حرفه‌ای‌تری را یاد خواهید گرفت.

نکته مهم دیگر اینکه تمام درس‌ها به شیوه داستان محور روایت می‌شود و در آن شاهد ماجراهای دو دوست با نام‌های «مل» و «هری» هستیم. در واقع تیم سازنده با استفاده از این روش، یکی از مشکلات اصلی کلاس‌های آموزشی یعنی خشک و جذاب نبودن آن‌ها را کنار گذاشته‌اند.

هر درس بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود. در دروس ابتدایی فقط باید کلمات جدیدی را یاد بگیرید که آن‌ها به همراه تلفظ، نحوه نوشتن و معنی به زبان آموزان یاد داده می‌شوند. همچنین در صورت نیاز برخی از کلمات را می‌توان ذخیره کرد تا در روزهای آینده نیز آن‌ها را مرور کنند. (چیزی شبیه به لایتنر) با این حال در سطوح پیشرفته‌تر، بخش‌های بیشتری شامل دروس می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به مکالمه، گرامر و اصطلاحات اشاره کرد و نکته مهم اینکه تمام آن‌ها در قالب داستان‌های مل و هری ارائه می‌شوند و در پایان هر درس آزمون یا Quiz به عنوان نتیجه‌گیری ارائه شده است.

به طور کلی درس‌های اپلیکیشن زبانیاد جامع و کامل ارائه شده‌اند و تمام جوانب یادگیری آموزش زبان انگلیسی را شامل می‌شوند. رویکرد داستان محور آن نیز باعث می‌شود تا زبان آموزان از نحوه پیشرفت خود لذت ببرند. با این حال نمی‌توان انتظار داشت که تمام دروس به صورت کاملا رایگان در دسترس قرار گرفته باشند و فقط درس‌های اولیه هر سطح رایگان هستند. برای دریافت سایر درس‌های باید اشتراک درون برنامه‌ای را تهیه کنید که از طریق سیستم پرداخت آن قابل دریافت است. همچنین روش‌هایی مانند دعوت دوستان برای کاربران قرار گرفته تا امتیازات خود را برای دریافت درس‌های جدید بالا ببرند.

علاوه بر تمام این موارد، نکات آموزشی بسیار زیادی درون اپلیکیشن قرار گرفته که مانند دروس به طور کامل توسط تیم زبانیاد تهیه می‌شوند. این دسته از نکات شامل ویدیوهای آموزشی بسیار کوتاهی هستند که هر کدام از آن‌ها البته کاربردهای بسیار زیادی دارند. ویدیوهای این بخش که توسط مجریان زبانیاد ارائه می‌شود نیز در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار گرفته‌اند که شامل مواردی از جمله گرامر، اشتباهات رایج، آموزش اصطلاحات و تلفظ می‌شوند.

بخش دیگری تحت عنوان Stories نیز در این قسمت قرار گرفته که داستان‌های کوتاهی را کاملا به شیوه تعامل ارائه می‌کند. در واقع این بخش شما را در یک موقعیت مانند «فرودگاه» قرار می‌دهد و می‌توانید در آن با شخصیت مقابل خود تعامل داشته باشید. داستان کاملا به شیوه کلامی و به زبان انگلیسی جلو می‌رود و در برخی موارد شخصیت آن از شما سوالاتی می‌پرسد که باید نسبت به آن‌ها جواب دهید تا داستان این بخش جلو برود.

اپلیکیشن زبانیاد

بخش Stories همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید هنوز در حال توسعه است و در آینده داستان‌های تعاملی بسیار بیشتری به آن اضافه خواهد شد. استفاده از این روش نیز برای یادگیری زبان انگلیسی یک راه مناسب محسوب می‌شود زیرا زبان آموزان را در فرآیند یادگیری درگیر می‌کند.

علاوه بر تمام این موارد، بخش دیگری تحت عنوان Cast در اپلیکیشن قرار داده شده که بسیاری از پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی در آن قرار گرفته‌اند. با این وجود در گوشی خود به مجموعه کاملی از ویدیوهای آموزشی دسترسی خواهید داشت.

اپلیکیشن زبانیاد

در مجموع می‌توان گفت اپلیکیشن زبانیاد یکی از بهترین پلفترم‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی محسوب می‌شود که طراحی خوبی دارد و نکات آن به بهترین شکل ممکن ارائه شده است. شاید استفاده از این شیوه در یادگیری و آموزش را تاکنون در هیچ اپلیکیشن یا پلتفرم دیگری مشاهده نکرده باشید.

دانلود اپلیکیشن زبانیاد

اپلیکیشن زبانیاد

اپلیکیشن زبانیاد برای گوشی‌های اندرویدی منتشر شده و هم اکنون از طریق سرویس‌های گوگل پلی و کافه بازار می‌توانید نسبت به نصب آن اقدام کنید. اپلیکیشن در گوگل پلی تاکنون بیش از 10 هزار بار و در کافه بازار بیش از 5 هزار بار نصب شده و در مجموع کاربران نظرات مثبتی نسبت به آن ارائه کرده‌اند.

در ادامه می‌توانید آن را با حجم کم 32 مگابایت دانلود کنید و همیشه در گوشی خود به طیف وسیع و گسترده‌ای از نکات آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی دسترسی داشته باشید.

Zabanyad | زبانیاد‎

Zabanyad | زبانیاد‎

سازنده: کسب و کار نوین فرابین قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 32 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی