ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

IDC: عرضه گوشی‌های تاشو در سال 2025 به 27.6 میلیون دستگاه می‌رسد

طبق گزارش اخیر IDC عرضه گوشی های تاشو در سال 2021 به 7.1 میلیون دستگاه رسید که نسبت به سال گذشته (1.9 میلیون دستگاه) با افزایش 264.3 درصدی همراه بوده است. همچنین در این گزارش ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

طبق گزارش اخیر IDC عرضه گوشی های تاشو در سال 2021 به 7.1 میلیون دستگاه رسید که نسبت به سال گذشته (1.9 میلیون دستگاه) با افزایش 264.3 درصدی همراه بوده است. همچنین در این گزارش آمده گوشی‌های تاشو در آینده به عنوان رقبای جدی دستگاه‌های سنتی در نظر گرفته می‌شوند و تا سال 2025 عرضه آنها به بیش از 27 میلیون دستگاه خواهد رسید.

هرچند 7.1 میلیون دستگاه از این گوشی‌ها در طول سال گذشته به فروش رسیده، اما گوشی‌های تاشو فقط 0.5 درصد از کل بازار موبایل را در سال 2021 به خود اختصاص داده‌اند. IDC پیش‌بینی می‌کند که عرضه گوشی های تاشو در سال 2025 به 27.6 میلیون دستگاه می‌رسد و ارزش کل بازار آن چیزی حدود 29 میلیارد دلار خواهد بود. حتی اگر چنین پیش‌بینی محقق شود نیز گوشی‌های تاشو تنها 1.8 درصد از بازار موبایل را در سال 2025 تشکیل خواهند داد.

گوشی های تاشو

به لطف تلاش‌های سامسونگ و البته حضور سایر تولیدکنندگان مانند هواوی و اوپو، گوشی‌های تاشو رفته رفته مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند.

گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ از جمله گوشی‌های تاشو قابل توجه اخیر بازار بود که بدون کاهش کیفیت یا تجربه کلی، یک گزینه ارزان قیمت برای طرفداران این بازار محسوب می‌شد. این گوشی در آگوست سال گذشته عرضه شد و قیمت آن از 999 دلار شروع می‌شود. هرچند قیمت آن همچنان ارزان به نظر نمی‌رسد، اما از موج اول گوشی‌های تاشو بسیار ارزان‌تر است.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که نبرد اصلی این بازار ظاهرا بین دو فرم اصلی باشد، یعنی گوشی‌هایی که به حالت معمول تا می‌شوند و گوشی‌هایی با طراحی صدفی. به گفته «نبیلا پوپل» مدیر تحقیقات IDC هر چند به نظر می‌رسد گوشی‌های تاشو صدفی هم اکنون محبوبیت بیشتری دارند، اما هنوز برای اعلام برنده اصلی این بازار بسیار زود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی