ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی موتور سیکلت اسوارتپیلن 249؛ کافه ریسری جذاب با قیمتی بیشتر از پراید

به تازگی شرکت کویر موتور یک موتورسیکلت کافه ریسر ۲۵۰ سی سی به نام اسوارتپیلن 249 (svartpilen 250) را به بازار ایران معرفی کرده و فروش آن را کلید زده است. این موتورسیکلت از ظاهر ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

به تازگی شرکت کویر موتور یک موتورسیکلت کافه ریسر ۲۵۰ سی سی به نام اسوارتپیلن 249 (svartpilen 250) را به بازار ایران معرفی کرده و فروش آن را کلید زده است. این موتورسیکلت از ظاهر کلاسیک و در عین حال مدرن بهره می‌برد و پلتفرم آن نیز با کی تی ام دوک ۲۵۰ مشترک است. در ادامه به بررسی مشخصات فنی موتورسیکلت اسوارتپیلن ۲۴۹ کویر موتور و همچنین قیمت این موتور جذاب اروپایی پرداخته‌ایم. لطفا با دیجیاتو همراه باشید.

اسوارتپیلن 249 کویر موتور

معرفی کویر موتور اسوارتپیلن 249 - Husqvarna Svartpilen 250

کمپانی سوئدی هوسکوارنا یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های صنعتی منطقه اسکاندیناوی به‌حساب می‌آید که ظاهرا بنیان‌گذاری آن حدود ۳۰۰ سال پیش صورت گرفته است. اما بخش موتورسازی این شرکت حوالی سال ۱۹۰۳ میلادی کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر تحت نظر کمپانی اتریشی معروف کی تی ام به کار خود ادامه می‌دهد.

 واژه اسوارتپیلن در زبان سوئدی به معنای پیکان سیاه بوده و در حال حاضر روی یکی از جدیدترین محصولات کمپانی هوسکوارنا وارنا گذاشته شده است. اسوارتپیلن ۲۵۰ ازلحاظ پلتفرم و شاسی، تقریبا همان کی تی ام دوک ۲۵۰ خودمان است، اما از لحاظ ظاهری موتورسیکلتی کاملا متفاوت و در سبک کلاس کافه‌ریس به‌حساب می‌آید. البته شاخصه‌های موتورسیکلت‌های نیکد هم در آن تا حدی احساس می‌شود‌.

اسوارتپیلن 249 کویر موتور

این موتورسیکلت در کنار یک مدل دیگر به نام ویتپیلن ۲۵۰ به بازار جهانی ارائه شده که این دو در اصل تفاوت چندانی به‌جز برخی اختلافات ظاهری با یکدیگر ندارند. شرکت کویر موتور هم به دلیل تنوع‌بخشی به فهرست محصولات کلاس کافه ریس خود تصمیم گرفته تا اسوارتپیلن 249 (Husqvarna Svartpilen 250 ) را به بازار ایران ارائه دهد.

 این موتورسیکلت از لحاظ ظاهری طراحی بسیار جذابی دارد، خصوصا طرح باک سوخت، زین، دسته فرمان، کاسه چراغ جلو، قسمت فنی شامل موتور - گیربکس - لوله‌های شاسی و...، همگی جذابیت بسیار بالایی به‌ظاهر این موتورسیکلت کافه ریسر بخشیده و گویی آن را از یک سیاره دیگر به زمین آورده‌اند.

البته ابعاد این موتورسیکلت در عمل کمی کوچک است و شاید اگر آن را برای اولین بار از نزدیک ببینید، ابعاد جثه آن نتواند خیلی توقعات شما را برآورده سازد. اما به جز این مورد نمی‌توان انتقاد خاصی به‌ظاهر اسوارتپیلن ۲۴۹ وارد دانست و مسلما این موتورسیکلت اروپایی در حال حاضر یکی از زیباترین انواع خود در کشور ما به‌حساب می‌آید. صندلی‌ نرم و جادار، حالت رانندگی عمودی، کیفیت مناسب سیستم تعلیق و... باعث می‌شود تا مانورپذیری این موتورسیکلت در حد مناسبی باشد و همچنین راحتی سواری با آن نیز تا حد زیادی تضمین شود.

مشخصات فنی موتور سیکلت اسوارتپیلن ۲۴۹ کویر

این موتورسیکلت سوئدی تبار نیروی مورد نیاز خود را از یک انجین تک سیلندر چهار زمانه ۴ سوپاپ انژکتوری با دو میل بادامک بالاسری مجهز به شفت تعادل و استارتر الکتریکی تامین می‌کند. این نیروگاه می‌تواند قدرتی برابر با ۳۱.۲ اسب بخار و ۲۴ نیوتن متر گشتاور در ۱۵۰۰ دور در دقیقه از طریق مکانیزم زنجیر و در تعامل با گیربکس شش سرعته مجهز به کلاچ چندصفحه‌ای روغنی به چرخ عقب منتقل کند.

اسوارتپیلن معادل ۱۵۳ کیلوگرم وزن دارد، مخزن سوخت آن از گنجایش ۹.۵ لیتر برخوردار است و طبق ادعای برخی منابع می‌تواند تا ۱۴۶ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد. همچنین شتاب صفر تا ۱۰۰ این وسیله نقلیه دو چرخ نیز حدود ۹ ثانیه اعلام شده است. ضمنا شتاب ۰ تا ۶۰ اسوارتپیلن 250 نیز حدود ۳.۵ ثانیه بیان شده که نشان از چابکی بسیار مناسب این موتورسیکلت دارد.

گفتنی است که از دیسک‌های ترمز ۳۲۰ میلی‌متری برای جلو و ۲۳۰ میلی‌متری برای عقب همراه با سامانه ضد قفل abs استفاده شده و کارایی مناسبی برای متوقف ساختن این موتورسیکلت در سرعت‌های بالا فراهم آورده شده است.

با مطالعه جدول زیر کلیه مشخصات فنی ۲۴۹ به اطلاع شما خواهد رسید:

نوع انجین : تک سیلندر، 4 زمانه، 4 سوپاپ، DOHC
        حجم سیلندر : 248.8 سی سی (سانتیمتر مکعب)
        حداکثر توان : 23 کیلووات (31.2 اسب بخار)
        جعبه دنده : 6 سرعته
        کلاچ :چند صفحه ای غوطه ور در روغن
        سیستم خنک کننده :مایع خنک
        روغن انجین پیشنهادی : SAE 15W-50
        روشن کننده : استارتر الکتریکی
        باتری : 12 ولت، 8 آمپر ساعت
        سرعت سنج : دیجیتال

          سوخت
        سیستم سوخت رسانی :انژکتور (EFI) محصول BOSCH
        سطح آلایندگی :EURO 5

          سیستم تعلیق
        تعلیق جلو :دوشاخ مدل APEX 43
        تعلیق عقب :مونوشوک مدل APEX
        ترمز جلو :دیسک320میلیمتر، سیستم ترمز ضدقفل (ABS)
        ترمز عقب :دیسک230میلیمتر، سیستم ترمز ضدقفل (ABS)
        تایر جلو :110/70-17
        تایر عقب :150/60-17

          ابعاد و اندازه ها
        ارتفاع جلوی زین تا زمین :835 میلیمتر
        فاصله بدنه اصلی تا زمین :145 میلیمتر
        فاصله محورهای دو چرخ :15.5 ± 1357 میلیمتر
        گنجایش مخزن سوخت :9.5 لیتر

قیمت اسوارتپیلن 249 در ایران

اسوارتپیلن ۲۴۹ یکی از جذابترین و مهیج‌ترین کافه ریسرهای موجود در بازار فعلی کشور ما به‌حساب می‌آید و به دلیل برخورداری از قدرت و شتاب مناسب، سواری نسبتا راحت، ترمزهای مطلوب و طراحی ظاهری بسیار جذاب می‌تواند خیلی زود نظر بسیاری از مشتریان را به سمت خود جلب کند.

اسوارتپیلن 250

اما متاسفانه یک مانع نسبتا سخت در مسیر پیشرفت این موتورسیکلت در ایران وجود دارد و آن قیمت نسبتا بالایش است؛ در حال حاضر قیمت خرید اقساطی ۱۴ ماهه این موتور‌سیکلت معادل ۲۳۷ میلیون تومان از سوی کویر موتور اعلام شده است که قطعا تنها اقشار خاصی توانایی پرداخت آن را دارند. بنابراین اگر از توان مالی کافی برخوردار هستید و یک موتورسیکلت کافه ریسر با عملکرد فنی نسبتا مهیج و طراحی ظاهری متفاوت نیاز دارید، بهتر است اسوارتپیلن ۲۴۹ را بیشتر مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که مورد پسندتان است، از سواری با آن لذت ببرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی