ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست واقعیت ترکیبی
تکنولوژی

هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا دارای اشتراک ماهانه خواهد بود

تحلیلگران موسسه تحقیقات بازار «ترند فورس» (TrendForce) بر اساس برآورد هزینه و قیمت‌گذاری هدست‌های واقعیت افزوده محبوب فعلی، پیش‌بینی می‌کنند که هدست واقعیت ترکیبی آینده اپل در هنگام عرضه شامل نوعی سیستم اشتراک ماهانه خواهد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

تحلیلگران موسسه تحقیقات بازار «ترند فورس» (TrendForce) بر اساس برآورد هزینه و قیمت‌گذاری هدست‌های واقعیت افزوده محبوب فعلی، پیش‌بینی می‌کنند که هدست واقعیت ترکیبی آینده اپل در هنگام عرضه شامل نوعی سیستم اشتراک ماهانه خواهد شد.

تاکنون گزارش‌های مختلفی درباره قیمت اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل منتشر شده که برچسب قیمت پیشنهادی آن‌ها بین 1000 تا 3000 دلار بوده است. با این وجود، اکنون تحلیلگران اعتقاد دارند که علاوه بر آن، اپل هدست خود را به همراه یک اشتراک ماهانه در دسترس عموم کاربران قرار خواهد داد.

هدست واقعیت ترکیبی

طبق گفته Trendforce در حال حاضر بازار این دسته از محصولات تحت تسلط هدست هولولنز 2 شرکت مایکروسافت است. با این حال گفته می‌شود که «عرضه قدرتمند» اوکلوس و دستگاه‌های مایکروسافت غول فناوری کوپرتینویی را مجبور می‌کند تا برای رقابت با آن‌ها در سال جاری محصولات مشابهی را وارد بازار کند.

در ادامه این گزارش آمده است: «اما با توجه به ضرورت‌های مربوط به عملکرد سخت افزار و حاشیه سود ناخالص، اپل احتمالا بازار تجاری را هدف قرار خواهد داد و همان استراتژی قیمت‌گذاری هولولنز را اتخاذ خواهد کرد.» با این وجود Trendfroce انتظار دارد تا این دستگاه با قیمت هزاران دلار فروخته شود و یک رویکرد نرم افزاری مبتنی بر اشتراک ماهانه نیز برای آن تنظیم شود.

هدست مایکروسافت نیز شامل اشتراک‌هایی می‌شود اما آن‌ها فقط برای اپلیکیشن‌های شخص ثالث در نظر گرفته شده‌اند. از آنجایی که هر هدست واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی به اپلیکیشن منحصر به فرد خود نیاز دارد، تحلیلگران این شرکت ادعا دارند که کوپرتینویی‌ها نیز در این زمینه رویکردی مانند اپلیکیشن‌های شخص ثالث هولولنز 2 داشته باشند.

هدست هولولنز 2 بازار کاربران تجاری و صنعتی را هدف قرار داده است. هرچند محصولات اپل بیشتر برای استفاده مصرف‌کنندگان شناخته می‌شوند، اما برخی شایعات ادعا دارد که این شرکت اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را برای مصارف تجاری طراحی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی