ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ب ام و
اخبار خودرو

منع استفاده از خودروهای دیزلی بی ام و برای تعقیب و گریز؛ بخش نامه جنجالی پلیس انگلستان

پلیس انگلستان در ناوگان خود از خودروهای مختلفی بهره گرفته که برخی از آنها ساخت ب‌ ام‌ و هستند. اما نکته عجیب اینکه این ارگان به نیروهای خود توصیه کرده از این به بعد در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

پلیس انگلستان در ناوگان خود از خودروهای مختلفی بهره گرفته که برخی از آنها ساخت ب‌ ام‌ و هستند. اما نکته عجیب اینکه این ارگان به نیروهای خود توصیه کرده از این به بعد در تعقیب و گریز از مدل‌های دیزلی استفاده نکنند. این تصمیم بعد از آن اتخاذ شده که خودروی یک افسر پلیس در سال ۲۰۲۰ هنگام ماموریت آتش گرفت و باعث جان باختن وی شد.

ب‌ ام‌ و

گفته می‌شود سری ۳، سری ۵ و کراس‌اوور X5 مجهز به موتور دیزلی ۳ لیتری شش سیلندر (حامل کد N57) مشمول این بخشنامه هستند. مدل‌های مذکور معمولا برای تعقیب و گریز در سرعت‌های بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. ممنوعیت اخیر باعث می‌شود نیروهای پلیس در برخی مناطق که فقط از خودروهای ب‌ام‌و در ناوگان استفاده شده، عملا نتوانند به تعقیب مجرمین بپردازند. در برخی مناطق دیگر هم به نیروها گفته شده از ون‌های واکسهال، پیکاپ فورد رنجر و مدل‌های پژو که اکثرا دارای موتور ۱.۲ لیتری هستند، برای گشت‌زنی در ترافیک استفاده کنند.

ب‌ ام‌ و

بد نیست اشاره کنیم برخی نشریات ادعا کرده‌اند پس از اجرای این بخشنامه، در مناطقی که پلیس محدوده‌های بزرگی را پوشش می‌دهد، زمان اعزام و حضور در محل به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. این نشریات دلیل تاخیر را بهره‌گیری پلیس از خودروهایی با موتور ضعیف عنوان می‌کنند. بیشتر این خودروها استیشن‌های پژو هستند که در زیر کاپوت خود موتور ۱.۲ لیتری دارند.

ب ام و

اما کمپانی ب‌ ام‌ و در واکنش به این موضوع گفته تنها خودروهای حاضر در ناوگان پلیس انگلستان دارای نقص در موتور دیزلی هستند. به عبارت دیگر این کمپانی تاکید می‌کند دیگر مدل‌های مجهز به موتور N57 دچار نقص نبوده و در آنها احتمال آتش‌سوزی وجود ندارد.

یکی از سخنگوهای ب‌ ام‌ و نقص در موتور N57 را به نحوه استفاده پلیس از خودروهای مجهز به این موتور نسبت داده است. از دید این سخنگو در خودروهای پلیس این موتور متحمل فشار مضاعفی می‌شود، به همین خاطر خدمات و سرویس‌های آن باید ویژه و اختصاصی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی