ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

با 200 میلیون چه ماشینی بخرم
خودرو

با 200 میلیون چه ماشینی می توان خرید؟ نگاهی به بازار خودرو شب عید 1401

رنج قیمتی ۲۰۰ میلیون تومان برای مشتریان ایرانی بسیار با اهمیت است؛ چرا که توان مالی شمار زیادی از خریداران در این محدوده بوده و متاسفانه تنوع زیادی در بازار آزاد برای این میزان بودجه ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

رنج قیمتی ۲۰۰ میلیون تومان برای مشتریان ایرانی بسیار با اهمیت است؛ چرا که توان مالی شمار زیادی از خریداران در این محدوده بوده و متاسفانه تنوع زیادی در بازار آزاد برای این میزان بودجه وجود ندارد. با این حال هنوز هم می‌توان خودروهای ۲۰۰ میلیون تومانی صفرکیلومتر و کارکرده مناسب خرید. پس دعوت می‌کنیم در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا گزینه‌های مناسبی برای پاسخ به سوال « با 200 میلیون چه ماشینی بخرم » به شما معرفی کنیم.

با 200 میلیون چه ماشینی بخرم ؟

1. ساینا s دنده‌ای مدل ۹۹

قیمت ساینا اس صفرکیلومتر مدل ۹۹ در بازار آزاد همزمان با نگارش این متن چیزی حدود ۲۰۰ میلیون تومان است. این خودرو به موتور هشت سوپاپ m15 با دریچه گاز برقی مجهز شده و ۸۷ اسب بخار قدرت به علاوه ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور توسط این پیشرانه ۱.۵ لیتری به گیربکس پنج دنده انتقال می‌یابد.

ساینا اس - ساینا s

ساینا اس طراحی ظاهری جذاب‌تری نسبت به مدل‌های قبلی ساینا ارائه می‌دهد اما درمجموع تحول بنیادینی در آن رخ نداده است. کابین نسبتا جادار و آپشن‌های بیشتر از قبل، جزو مزیت‌های ساینا اس هستند و آن را به خودرویی مناسب برای خانواده‌های کارمندی تبدیل به گزینه ای مثلا متنوع می‌کند.

امکاناتی مثل سنسور پارک عقب، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، نشانگر تعویض دنده، دیلایت، چراغ مشایعت، مه شکن‌های جلو و عقب، دماسنج، دو کیسه هوا، ترمز ای بی اس و EBD، آینه‌های جانبی برقی، شیشه‌ بالابرهای برقی جلو و عقب، پورت شارژ موبایل usb، تنظیم دستی صندلی‌های جلو، مهم‌ترین امکانات ساینا اس را شامل می‌شوند که در بازار فعلی ما می‌توان آنها را برای رنج قیمت ۲۰۰ میلیون تومان نسبتا متقاعدکننده دانست. کیفیت ساخت ضعیف همچون سایر تولیدات هم‌رده و عدم ارتقای قدرت پیشرانه نسبت به ساینا معمولی، از جمله نکات انتقاد برانگیز درباره ساینا اس محسوب می‌شوند.

2. تیبا صندوقدار پلاس

تیبا پلاس یا تیبا آپشنال یکی دیگر از گزینه‌های مناسب در رنج قیمت نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان برای بازار فعلی کشورمان به حساب می‌آید. این خودرو در حال حاضر حدود ۱۹۰ میلیون تومان قیمت خورده است و از لحاظ فنی تفاوتی با تیبا معمولی ندارد. همان موتور ۸ سوپاپ ۱.۵ لیتری ۸۷ اسب بخاری در اینجا نیز به خدمت گرفته شده و به دلیل قیمت نسبتا ارزان قطعات یدکی و هم‌چنین استهلاک متعادل، می‌تواند تنها گزینه قابل تامل برای اقشار کم‌درآمد باشد.

تیبا

تیبا پلاس آپشنال از آپشن‌های بهتری سود می‌برد به‌ویژه اضافه شدن سیستم مالتی مدیا با نمایشگر و دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، آینه‌های جانبی برقی، سپر جلو دورنگ، کفی صندوق عقب سه‌بعدی و زیر پایی سه‌بعدی، شیشه دودی عقب، شیشه‌بالابرهای برقی جلو و عقب، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر و ایزوفیکس صندلی کودک، می‌تواند رفاه بیشتری را به کاربران نسبت به مدل معمولی تیبا هدیه دهد.

ارزان بودن قطعات فنی و لوازم بدنه، استهلاک نه‌چندان بالای موتور و گیربکس و برخی تجهیزات بیشتر از ساینا اس، از جمله مزیت‌های تیبا آپشنال به حساب می‌آیند. مشکل کیفیت ساخت نه‌چندان بالا و طرح نازیبای نمای چهره از نکات منفی تیبا پلاس به حساب می‌آیند.

3. کوییک دنده‌ای صفرکیلومتر مدل ۱۴۰۰

این محصول هم مانند ساینا s و تیبا آپشنال از دل پلتفرم x200 سایپا بیرون آمده و از لحاظ فنی نسبت به دو خودروی سدان یادشده تفاوت چندانی ندارد. با این حال مهم‌ترین مزیت کوییک، طراحی ظاهری مثلا اسپرت و البته بدنه هاچبک آن است که موجب می‌شود بسیاری از مشتریان هاچبک‌سوار به‌جای خرید دو سدان مذکور به سوی خرید کوییک دنده‌ای قدم بردارند.

ظاهر نسبتا شیک و جذابتر، کوییک را به عنوان یک هاچبک تقریبا محبوب در کلاس خودروهای اقتصادی بازار ایران جا داده و مشتریان نسبتا پرشماری به سمت خرید این خودرو تمایل پیدا کرده‌اند. سنسور پارک عقب، تهویه مطبوع نیمه اتومات، روف رک، دستگیره آسان بازشو، مه شکن‌های جلو و عقب، دماسنج‌، ترمزهای ABS و EBD، دو کیسه هوا، آینه‌های جانبی برقی، شیشه‌ بالابرهای برقی جلو و عقب، کامپیوتر سفری، ایموبلایزر، صندلی‌های عقب تاشونده، صندل‌های جلو با تنظیم دستی مهم‌ترین آپشن‌های و ایزوفیکس مهم‌ترین تجهیزات کوییک دنده‌ای را تشکیل می‌دهند.

قیمت کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ در زمان نگارش این متن حدود ۱۹۲ میلیون تومان ارزیابی شده است. کابین نسبتا نازیبا، سطح کیفی نه چندان مرغوب متریال کابین و به طور کلی کیفیت تقریبا پایین مونتاژ که در سایر محصولات سایپا هم شاهد آن هستیم، از جمله نقاط ضعف کوییک به شمار می‌روند.

4. پژو ۴۰۵ اس ال ایکس مدل ۹۵

اگر مشکلی با خودرو کارکرده ندارید و نمی‌خواهید به سمت محصولات صفرکیلومتر سایپا بروید، می‌توانید با کمی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان پژو ۴۰۵ slx مدل ۹۵ بدون رنگ و نسبتا تمیز را در بازار آزاد پیدا کنید.

با 200 میلیون چه ماشینی بخرم

این خودرو کابین جادارتر از محصولات خانواده سایپا نظیر ساینا و تیبا ارائه می‌دهد، صندوق آن نیز وضعیت مشابهی داشته و درمجموع پژو ۴۰۵ اس ال ایکس را به خودروی مناسبی برای مسافرت خانوادگی تبدیل می‌کند. همچنین موتور ۱۶ سوپاپ tu5 عملکرد نسبتا نرم با استهلاک مناسب و مصرف سوخت به صرفه را به شما ارائه خواهد داد که نسبت به پژو ۴۰۵ جی ال ایکس با موتور ۱۸۰۰ دردسر و استهلاک کمتری بروز می‌دهد.

مصرف سوخت این خودرو نسبت به نمونه‌های 1800 سی سی پایین‌تر است و به دلیل عملکرد نرم‌تر موتور، موجب آرامش سواری بیشتر برای سرنشینان پژو ۴۰۵ اس ال ایکس خواهد شد. ضمنا سطح امکانات رفاهی این محصول و کیفیت متریال کابین آن نیز خیلی دلچسب نیست.

5. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۷

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۷ با کارکرد حدود ۸۰ تا ۸۵ هزار کیلومتر، در حال حاضر قیمتی نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان دارد و طراحی ظاهری زیبا، فرم بدنه هاچبک، طراحی داشبورد نسبتا اسپرت و دل‌چسب، فراوانی قطعات یدکی و لوازم بدنه، از جمله مزیت‌های پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به حساب می‌آیند.

با 200 میلیون چه ماشینی بخرم

توان فنی نسبتا ضعیف موتور 8 سوپاپ و ردیف عقب تنگ نیز از جمله معایب پژو ۲۰۶ تیپ ۲ هستند. بنابراین اگر از خود می‌پرسید با ۲۰۰ میلیون چه ماشینی بخریم و یک هاچبک خوش پرستیژ نیاز دارید، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۷ می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما به هر حال نباید روی توان فنی آن و فضای کابین این خودرو حساب ویژه باز کنید.

نتیجه: با 200 میلیون چه ماشینی بخرم ؟

در پایان مطلب « با 200 میلیون چه ماشینی بخرم » به این نکته اشاره کنیم که علاوه بر خودروهای فوق می‌توانید محصولات دیگری مثل: پژو پارس معمولی مدل 96-97 ، پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل 95 سمند ef7 مدل 96 و تیبا هاچبک پلاس صفر نیز به عنوان گزینه‌های مناسب در این بازه قیمت در نظر داشته باشید و بررسی‌های لازم را روی آنها به عمل آورید تا درنهایت با توجه به نیاز و کاربردتان از یک خودروی اقتصادی، بتوانید هر یک از گزینه‌های فوق را انتخاب و خریداری کنید.

همچنین یکی از انتخابهای قدیمی تر نیز میتواند تندر 90 های مدل 1392 الی 1393 باشد که البته کارکرد بالایی دارند اما کیفیتی نسبتا قابل قبول را توام با ظاهری زشت ارائه می دهند.

سمند -  با 200 میلیون چه ماشینی بخرم

این نکته را هم باید خاطرنشان کنیم که معمولا به طور کلی محصولات ارزان‌قیمت سایپا نظیر انواع تیبا، ساینا و کوییک، نسبت به خودروهای هم‌رده ایران خودرو نظیر انواع پژو 405، پارس، 206 و سمند، استهلاک فنی پایین‌تری داشته و از لحاظ قیمت قطعات یدکی و هزینه تعمیرات، تقریبا صرفه‌ اقتصادی بالاتری دارند؛ در عین حال کیفیت سواری و فضای کابین آنها تا حدودی کمتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی