ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لامبورگینی
اخبار خودرو

امیدواری لامبورگینی به حفظ موتورهای درونسوز پس از سال ۲۰۳۰

سال گذشته کمیسیون اروپا طرحی را پیشنهاد کرد که به موجب آن میزان دی‌اکسیدکربن آزاد شده از خودروها تا سال ۲۰۳۰ باید تا ۵۵ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۱ کاهش پیدا کند. این طرح ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

سال گذشته کمیسیون اروپا طرحی را پیشنهاد کرد که به موجب آن میزان دی‌اکسیدکربن آزاد شده از خودروها تا سال ۲۰۳۰ باید تا ۵۵ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۱ کاهش پیدا کند. این طرح بند دیگری دارد و اگر نهایی شود، فروش خودروهای مجهز به موتور بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد شد. با وجود پیشنهاد این طرح، شماری از خودروسازان هنوز به آینده موتورهای درون‌سوز امیدوار هستند که لامبورگینی یکی از آنها است. این کمپانی ایتالیایی علاقه زیادی به موتورهای درون‌سوز دارد و تلاش می‌کند پس از سال ۲۰۳۰ نیز از آنها استفاده نماید.

لامبورگینی

استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی در مصاحبه اخیر خود با یکی از روزنامه‌های آلمانی به این نکته اشاره کرده و گفته لامبورگینی تمام سعی خود را خواهد کرد تا پس از این دهه نیز موتورهای درون‌سوز را روی خطوط تولید حفظ کند. آقای وینکلمان در این‌باره گفته:

«پس از برقی‌سازی ما منتظر خواهیم ماند تا ببینیم که آیا عرضه خودروها با موتورهای درون‌سوز پس از سال ۲۰۳۰ هم امکان‌پذیر است یا خیر. یکی از احتمالات این است که موتورهای درون‌سوز را با کمک سوخت‌های سنتتیک زنده نگه داشت.»

مدیرعامل لامبورگینی از طرفداران سرسخت موتورهای درون سوز است. وی در دسامبر ۲۰۲۰ نیز گفته بود تا جایی که امکان دارد به تولید خودروهای درون‌سوز ادامه خواهد داد.

لامبورگینی

اما با وجود این لامبورگینی هم خود را برای تولید اولین مدل تمام الکتریکی خود آماده می‌کند. بر اساس برنامه‌ریزی‌های کمپانی، این مدل در سال ۲۰۲۸ از راه خواهد رسید. آنطور که اعلام شده این مدل الکتریکی بسیار متفاوت از ساخته‌های فعلی لامبورگینی خواهد بود. برخی کارشناسان پیش‌بینی می کنند نخستین خودروی تمام الکتریکی لامبورگینی در قالب یک کراس‌اوور ۴ نفره معرفی شود. در هر حال قبل از معرفی نسخه نهایی، لامبورگینی احتمالا با رونمایی از یک مدل کانسپت به پیشواز اولین خودروی برقی خود خواهد رفت.

ناگفته نماند امسال آخرین سالی است که لامبورگینی محصولی با پیشرانه صرفا بنزینی وارد بازار می‌کند، چرا که این کمپانی از سال آینده تمام محصولات خود را با پیشرانه هیبریدی وارد بازار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی