ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کروم فایرفاکس
تکنولوژی

کروم، فایرفاکس و اج با رسیدن به نسخه 100 می‌توانند برخی سایت‌ها را از کار بیندازند

کروم، فایرفاکس و اج به‌زودی به نسخه 100 می‌رسند و همین مسئله باگ‌هایی را به وجود می‌آورد که ممکن است بعضی سایت‌ها را از کار بیندازند. این سایت‌ها ظاهرا در زمان تجزیه اطلاعات مرورگر انتظار ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

کروم، فایرفاکس و اج به‌زودی به نسخه 100 می‌رسند و همین مسئله باگ‌هایی را به وجود می‌آورد که ممکن است بعضی سایت‌ها را از کار بیندازند. این سایت‌ها ظاهرا در زمان تجزیه اطلاعات مرورگر انتظار رویارویی با یک عدد سه رقمی را ندارند و همین مسئله برایشان مشکل‌ساز می‌شود.

موزیلا، گوگل و مایکروسافت ماه‌هاست که درباره رسیدن به نسخه صدم به سایت‌ها هشدار داده‌اند. نسخه 100 کروم و اج در ماه مارس و نسخه 100 فایرفاکس در ماه مه از راه می‌رسد. موزیلا می‌گوید برخی سایت‌ها احتمالا کتابخانه‌هایی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات دارند که نمی‌توانند به‌صورت پیش‌فرض اعداد سه رقمی را در بخش نماینده کاربر (User-Agent) پردازش کنند.

نماینده کاربر رشته‌ای از اطلاعات است که داده‌هایی مثل اطلاعات نرم‌افزار از جمله اسم مرورگر، نسخه مرورگر و فناوری‌های مورد استفاده آن را در بر می‌گیرد. زمانی که کاربر از یک سایت دیدن می‌کند، User-Agent با یک درخواست به صفحه وب ارسال می‌شود. وب‌سایت‌ها با این کار می‌توانند مرورگر کاربر را تشخیص داده و با توجه به فناوری‌های موجود در آن نسخه، خدمات و قابلیت‌های خود را ارائه کنند.

کروم فایرفاکس اج

سایت‌ها خود را برای نسخه 100 مرورگرها آماده کنند

موزیلا مدت‌هاست که برای انتشار نسخه صدم فایرفاکس آماده شده و مشکلاتی را در این زمینه در سایت‌های HBO Go، بتسدا، یاهو، اسلک و سایت‌هایی که با سرویس Duda ساخته شده‌اند، پیدا کرده است. اکثر سایت‌هایی که این مشکل را دارند، در مواجهه با نسخه صدم مرورگرها خطای ناسازگاری با نرم‌افزار را به نمایش در می‌آورند و بعد بخش‌هایی از سایت از کار می‌افتد.

توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند وب‌سایت خود را آزمایش کرده و برای انتشار نسخه نهایی مرورگرها آماده شوند، می‌توانند فلگ خاصی را در کروم، اج یا فایرفاکس فعال کنند تا به آزمایش خطاهای احتمالی بپردازند.

موزیلا همچنین اعلام کرده که برای رویارویی با مشکلات گسترده در وب‌سایت‌ها آماده شده است. این شرکت می‌گوید در آن صورت یا بلافاصله اصلاحیه‌ای را برای سایت‌های درگیر منتشر می‌کند یا موقتا نسخه فایرفاکس را روی 99 فریز می‌کند تا مدیران سایت‌ها به حل مشکل بپردازند. نقشه پشتیبان گوگل هم استفاده از یک فلگ برای فریز کردن نسخه کروم روی عدد 99 است. فعلا اطلاعاتی درباره برنامه مایکروسافت اج اعلام نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی