ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی Combat Master
تکنولوژی

معرفی بازی Combat Master؛ تجربه‌ای مشابه کانتر استرایک در موبایل

بازی‌های اکشن از جمله محبوب‌ترین سبک‌ها در بین طرفداران بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود و ارائه یک تجربه آنلاین از آن‌ها در طول سال‌های گذشته به روند اصلی بسیاری از شرکت‌های توسعه‌دهنده تبدیل شده است. عناوین ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

بازی‌های اکشن از جمله محبوب‌ترین سبک‌ها در بین طرفداران بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود و ارائه یک تجربه آنلاین از آن‌ها در طول سال‌های گذشته به روند اصلی بسیاری از شرکت‌های توسعه‌دهنده تبدیل شده است. عناوین آنلاینی مانند کال آف دیوتی موبایل و پابجی در این فضا به خوبی توانستند بدرخشند و جامعه کاربران بسیار زیادی را کسب کنند. بازی Combat Master دیگر عنوان اکشن آنلاینی محسوب می‌شود که به تازگی منتشر شده و در همین مدت زمان به رشد بسیار خوبی رسیده است.

در ادامه این مطلب از دیجیاتو بازی اکشن و البته آنلاین Combat Master را معرفی خواهیم کرد که از آن به عنوان نسخه مدرن و یکی از جانشین‌های کال آف دیوتی مدرن وارفر یاد می‌شود.

معرفی بازی Combat Master

بازی Combat Master

اگر از بازیکنان قدیمی باشید، شاید با اولین بار تجربه Combat Master متوجه این موضوع خواهید شد که بازی شباهت بسیار زیادی به CS:GO یا همان کانتر استرایک دارید. در واقع این ادعا اشتباه نیست، زیرا در این بازی شوتر نیز در دو گروه وارد بازی خواهید شد و باید در حالت‌ها و نقشه‌های مختلف سعی کنید پیروز شوید و با تیم دشمن رقابت کنید.

با این حال به عقیده بسیاری از بازیکنان امروزی و مخصوصا در پلتفرم موبایل، بازی شباهت بسیار زیادی به Call of Duty Mobile دارد. البته این ادعا نیز درست است، زیرا Combat Master در هفته‌های ابتدایی انتشار خود یک بار از گوگل پلی و اپ استور به دلیل نقض قانونی کپی رایت حذف شده بود و شرکت Alfa Bravo در نهایت مجبور شد برخی عناصر بازی را که شبیه به کال آف دیوتی موبایل بودند، حذف کند.

در نهایت بازی پس از مشکلات فراوان، یک بار دیگر روی استور اندروید و iOS قرار گرفت و به عقیده بازیکنان و طرفداران، یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های شوتر اول شخص موبایل است.

بازی Combat Master

همانطور که گفتیم، بازی شامل حالت‌های مختلفی مانند Deathmath و Team Deathmach می‌شود که البته در تمام آن‌ها باید با بازیکنان دیگری از سرتاسر جهان رقابت کنید. حالت‌های بازی نیز برای طرفداران این سبک آشنا هستند. در برخی از آن‌ها فقط تعداد کشته‌شده‌ها اهمیت دارند و هر تیمی که بیشترین بازیکن از تیم حریف را از بین ببرد برنده خواهد شد. با این حال برخی مسابقات انفرادی نیز وجود دارد که در آن‌ها باید اسلحه جدیدی پیدا کنید و سایر حریفان خود را از میان بردارید.

تعداد نقشه‌های درون بازی کافی به نظر می‌رسد که تنوع زیادی هم دارند، اما احتمالا در به‌روزرسانی‌های آینده تعداد آن‌ها بیشتر هم خواهد شد.

اما شاید مهم‌ترین ویژگی بازی سرعت آن باشد. در واقع به محض اینکه وارد یک بازی می‌شوید، متوجه خواهید شد که نبرد بازی شروع شده و باید سریعا به سمت دشمنان هجوم ببرید. بازی با استفاده از این روش همیشه بازیکنان را درگیر می‌کند و در مدت زمان نسبتا کوتاه هر مسابقه که بین 3 تا 5 دقیقه است، باید مکان دشمنان را به خوبی تشخیص دهید تا از کشته شدن جلوگیری کنید و البته برای تیم خود بیشترین امتیاز را کسب کنید.

بازی Combat Master

کنترل‌های بازی به طور کلی بد نیستند اما اگر تجربه بازی‌های قبلی را داشته باشید، بهتر است آن را به شیوه دلخواه خود تنظیم کنید، زیرا احتمالا در برخی کنترل‌ها مانند شلیک کردن با مشکل مواجه شوید. نقشه‌های بازی نسبتا کوچک هستند، بنابراین باید برای جلوگیری از کشته شدن باید دائما به اطراف حرکت کنید.

از جمله تغییرات دیگر آن می‌توان به عدم وجود قابلیت شلیک خودکار اشاره کرد و برای کشتن حریفان خود باید با کنترل‌های روی صفحه هدف گیری و شلیک کنید. از طرفی دیگر ماجرا زمانی سخت‌تر می‌شود که متوجه شوید از نقطه هدف گیری مرکز صفحه نیز خبری نیست و مکانیزم شلیک بازی مانند تفنگ واقعی طراحی شده است!

حرکت بازیکنان درون بازی بسیار سریع است و می‌توان با تحرک بیشتری نسبت به کال آف دیوتی موبایل به اطراف پرید یا دوید. با این حال، مکانیسم کار با تفنگ و شلیک بازی می‌تواند کمی بهتر شود. هرچند تفنگ‌های SMG و AR عملکرد خوبی دارند، اما بازی برای تک تیراندازها و تفنگ‌های ساچمه‌ای ساخته نشده که البته شاید دلیل اصلی آن سرعت بسیار زیاد و عدم وجود نشانگر هدف‌گذاری در بازی است. البته از جمله ایرادات بزرگ بازی می‌توان به عدم وجود سلاح‌های کافی اشاره کرد که احتمالا در به‌روزرسانی‌های بعدی تعداد آن‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

بازی Combat Master

نکته قابل توجه دیگر بازی این است که توسعه‌دهنده آن توجه زیادی به پرداخت‌های درون برنامه نکرده است. در واقع در بازی Combat Master لوت‌باکس‌ها کاربردی ندارند که با این وجود هیچ نیازی نیست تا برای خرید تجهیزات جدید هزینه‌ای پرداخت کنید. مهم‌تر از همه اینکه بازی کاملا رایگان و بدون تبلیغات ارائه شده است.

گرافیک بازی نیز به طور کلی مناسب است و برای اجرای آن روی حالت با تنظیمات گرافیکی بالا به یک دستگاه قدرتمند نیازی ندارید. نقشه‌ها نیز اگر چندان به جزئیات آن دقت نداشته باشید، بافت خوبی دارند. صداگذاری بازی نیز قابل قبول است و حتی با صدای پای بازیکنان دیگر می‌توانید مکان آن‌ها را تشخیص دهید و چیزی برای شکایت وجود ندارد.

آیا Combat Master ارزش بازی کردن دارد؟

به عنوان جمع‌بندی، می‌توان گفت بازی بسیار قابل قبول است و می‌تواند برای چندین ساعت شما را سرگرم کند. اما در برخی عناصر محتوای آن نسبت به رقبا بسیار کمتر است. همچنین تعداد کم سلاح‌های درون بازی احتمالا پس از گذشت مدت زمانی شما را ناامید خواهد کرد اما همچنان هیجان بازی به دلیل سرعت بسیار زیاد آن حفظ خواهد شد.

هرچند فاصله زیادی بین کال آف دیوتی موبایل و این بازی وجود دارد، اما برای بازیکنان که گوشی‌های میان‌رده یا ضعیف‌تری دارند و اجرای Call of Duty: Mobile برای آن‌ها با مشکل همراه است، بازی Combat Master می‌تواند یک گزینه جذاب باشد.

دانلود بازی Combat Master

بازی Combat Master

از زمان انتشار بازی Combat Master برای دو سیستم عامل اندروید و iOS چیزی بیشتر از یک ماه می‌گذرد و تاکنون روی فروشگاه‌های گوگل پلی، اپ استور، کافه بازار و مایکت منتشر شده و هم اکنون می‌توانید نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

از نظر آمار در گوگل پلی بازی بیش از 500 هزار بار دانلود شده و امتیاز 4.3 برای آن به ثبت رسیده است. کاربران iOS نیز از بازی رضایت داشته‌اند، زیرا تاکنون با ثبت بیش از 2300 نظر امتیاز بسیار خوب 4.8 از 5 برای آن در اپ استور ثبت شده است.

در استورهای داخلی نیز بازی مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. در کافه بازار 67 نفر نظر خود را درباره آن ثبت کرده‌اند که در نهایت امتیاز بسیار خوب 4.6 برای آن ثبت شده است. همچنین بیش از 5 هزار نفر آن را از کافه بازار نصب کرده‌اند. بسیاری از نظرات کاربران کافه بازار به کمبود سلاح و عدم وجود حالت بتل رویال اشاره دارد، اما بطور کلی اکثر نظرات مثبت بوده‌اند.

Combat Master Mobile FPS

Combat Master Mobile FPS

سازنده: .Alfa Bravo Inc قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1100/540 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی