ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

اف‌بی‌آی با تشکیل یک واحد جدید سود رمزارزی باج‌افزارها را ردیابی می‌کند

اداره تحقیقات فدرال آمریکا موسوم به اف‌بی‌آی (FBI) واحد جدیدی را به‌صورت اختصاصی برای ردیابی جرایم دنیای رمزارزها و کشف سود حاصل از باج‌افزارها راه‌اندازی کرد. این واحد قرار است همپای صنعتی که به سرعت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

اداره تحقیقات فدرال آمریکا موسوم به اف‌بی‌آی (FBI) واحد جدیدی را به‌صورت اختصاصی برای ردیابی جرایم دنیای رمزارزها و کشف سود حاصل از باج‌افزارها راه‌اندازی کرد. این واحد قرار است همپای صنعتی که به سرعت در حال توسعه است، به مقابله با مجرمان بپردازد.

«لیسا موناکو»، معاون دادستان کل ایالات متحده در خلال کنفرانس امنیت سایبری مونیخ خبر تشکیل گروه مقابله با سوءاستفاده از دارایی‌های مجازی (VAXU) را اعلام کرد. او گفت با توجه به ازدیاد جرایم رمزارزی و باج‌افزاری ضروری بود که چنین واحدی تشکیل شود. اف‌بی‌آی در حال حاضر بیش از 100 نمونه باج‌افزار را تحت نظر دارد.

شرکت تحقیقاتی Chainalysis می‌گوید کلاهبرداران در سال 2021 بیش از 7.7 میلیارد دلار رمزارز دزدیده‌اند. این رقم نسبت به پارسال 80 درصد افزایش یافته است. واحد VAXU با کمک جمعی از متخصصان دنیای ارزهای دیجیتال قرار است به تحقیقات اف‌بی‌آی و آموزش کارمندان این شرکت کمک کنند.

نشان اف بی آی

واحد جدید اف‌بی‌آی بخشی از NCET خواهد بود

این واحد همچنین بخشی از تیم اجرایی رمزارزهای وزارت دادگستری آمریکا (NCET) خواهد بود که در اواخر سال 2021 تشکیل شد تا درباره استفاده از دارایی‌های دیجیتال توسط مجرمان تحقیق کند. این واحد به‌طور خاص بر صرافی‌ها و فناوری‌هایی تمرکز دارد که استفاده از رمز ارزها در فعالیت‌های مجرمانه را ممکن می‌کنند.

موناکو می‌گوید: «باج‌افزارها و اخاذی دیجیتال، مثل سایر اشکال جرایم رمزارزی، فقط در صورتی موفق خواهند بود که پولی را به دست مجرمان برسانند، بنابراین باید مدل تجاری آن‌ها را از کار بیندازیم. این ارزها شاید مجازی باشند، اما پیغامی که به شرکت شما می‌رسد واقعی است؛ اگر این پیغام را به ما گزارش کنید، می‌توانیم پول‌ها را ردیابی کنیم و نه تنها به یاری خود شما بیاییم، بلکه از جرایم بعدی جلوگیری کنیم.»

موناکو همچنین اعلام کرد که «یون یانگ چوی» به عنوان مدیر NCET انتخاب شده است. چوی می‌گوید: «NCET اطمینان می‌یابد که همزمان با توسعه فناوری‌های مرتبط با دارایی‌های دیجیتال، وزارت دادگستری هم فعالیت برای مقابله با استفاده غیرقانونی از این فناوری‌ها را افزایش می‌دهد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی