ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اگزینوس 2200
تکنولوژی

اگزینوس 2200 در بنچمارک‌ها از تراشه A13 Bionic آیفون 11 و SE 2 شکست خورد

گوشی‌های سری گلکسی S22 جدیدترین پرچمداران سامسونگ محسوب می‌شوند که مشخصات فنی قدرتمندی مانند تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک/اگزینوس 2200 دارند. با این حال به نظر نمی‌رسد که نسخه مجهز به اگزینوس 2200 این گوشی‌ها ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

گوشی‌های سری گلکسی S22 جدیدترین پرچمداران سامسونگ محسوب می‌شوند که مشخصات فنی قدرتمندی مانند تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک/اگزینوس 2200 دارند. با این حال به نظر نمی‌رسد که نسخه مجهز به اگزینوس 2200 این گوشی‌ها بتواند آیفون 11 و نسل دوم آیفون SE با تراشه A13 Bionic را شکست دهد.

عملکرد اگزینوس 2200 در مقابل A13

هرچند بنچمارک‌ها معیار مناسبی برای ارزیابی و بررسی عملکرد واقعی دستگاه‌ها نیستند اما برای مقایسه گوشی‌ها با یکدیگر به عنوان یک شاخص عمل می‌کنند. جدیدترین بنچمارک‌های ارائه شده، چیپ اگزینوس 2200 که سری گلکسی S22 به آن مجهز شدند را در مقابل تراشه A13 Bionic موجود در گوشی آیفون 11 (عرضه شده در سال 2019) و نسل دوم و کنونی آیفون SE قرار داده است که نشان می‌دهد تراشه کوپرتینویی‌ها دست بالا را دارد.

در بنچمارک‌های گرافیکی مانند Aztec Ruins 1080p، اگزینوس 2200 در گوشی‌های سامسونگ عملکرد کمی ضعیف‌تری نسبت به A13 Bionic داشته است که با توجه به عمر بالای تراشه اپل، به ضرر کره‌ای‌ها تمام می‌شود.

در بنچمارک گیک‌بنچ هم در بخش تک هسته‌ای تراشه پرچمدار سامسونگ از اپل A13 Bionic شکست می‌خورد، البته در بخش چند هسته‌ای تراشه کره‌ای‌ها دست بالا را دارد که جای تعجبی هم ندارد. چیپ اپل از 6 هسته بهره می‌برد، در حالی که اگزینوس ۲۲۰۰ دارای 8 هسته پردازشی است.

عملکرد نسبتا ضعیف‌تر گلکسی S22 در مقایسه با دستگاهی توسط شرکت رقیب و در سال 2019 راهی بازار شده، احتمالا باعث افزایش مشکلات و نگرانی‌ها درباره این دستگاه شود. برخی ناظران صنعت بر این باورند که سامسونگ بسیار زود نسل جدید گوشی‌های پرچمدار خود را وارد بازار کرده و این امر ممکن است شکایات و نقص‌هایی را به دنبال داشته باشد.

البته باید به این نکته نیز توجه داشت که در بسیاری از بازارهای جهان، گوشی‌های این سری با چیپ اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام وارد بازار می‌شوند که این تراشه عملکرد بهتری نسبت به اگزینوس 2200 ارائه می‌کند. علاوه بر این، برخی مشکلات گزارش شده از مدل‌های گلکسی S22 را می‌توان در آینده با ارائه به‌روزرسانی‌ها بیشتر برطرف یا کاهش داد. برای مشاهده کامل نتایج بنچمارک‌ها به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی