ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تراشه M2
تکنولوژی

چه انتظاری می‌توانیم از عملکرد تراشه M2 و M2 مکس اپل در بنچمارک‌ها داشته باشیم؟

شایعات از عرضه مک‌های M2 در سال جاری میلادی حکایت دارند، ولی قبلا گفته شده که یکی از این دستگاه‌ها احتمالا یک مک‌بوک پرو M2 پایین‌رده خواهد بود که در جایگاهی زیر مدل‌های M1 پرو ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

شایعات از عرضه مک‌های M2 در سال جاری میلادی حکایت دارند، ولی قبلا گفته شده که یکی از این دستگاه‌ها احتمالا یک مک‌بوک پرو M2 پایین‌رده خواهد بود که در جایگاهی زیر مدل‌های M1 پرو و M1 مکس قرار می‌گیرد. تاکنون ابهامات زیادی درباره این گزارش وجود داشت، اما امروز یک گزارش سعی کرده عملکرد تراشه‌های آتی اپل را پیش‌بینی کند.

«جیسون کراس» از سایت مک‌ورلد معتقد است که با بررسی جهش توانایی در تراشه A15 نسبت به A14 می‌توانیم نتیجه‌گیری‌های جالبی داشته باشیم. او در واقع معتقد است که M2 هم نسبت به M1 چنین حالتی خواهد داشت. M1 بر اساس معماری A14 ساخته شده ولی هسته‌های CPU و GPU آن دو برابر شده است.

کراس مدعی است که برای پیش‌بینی قدرت تراشه M2 باید الگوی مشابهی را در نظر بگیریم: یعنی همان معماری را با تعداد هسته‌های CPU و GPU دو برابری در اختیار خواهیم داشت. برای M2 مکس نیز باید منتظر افزایش قدرتی در حد M1 مکس نسبت به M1 باشیم.

بنچمارک‌های تراشه M2 و M2 مکس

بنچمارک احتمالی تراشه M2 و M2 مکس

البته کراس یادآور شده که او هیچ افزایش توانی را از بابت فرآیند تولید 4 نانومتری TSMC در نظر نگرفته است. با این تفاصیل، اگر تغییرات A15 را نسبت به A14 در نظر بگیریم، تراشه M2 باید در آزمون تک‌هسته‌ای گیک‌بنچ قوی‌تر از M1 مکس باشد.

بنچمارک احتمالی تراشه M2 و M2 مکس

با این حال، در بخش آزمون چندهسته‌ای شرایط فرق می‌کند و M1 مکس می‌تواند M2 را شکست دهد. در شایعات گفته شده که تراشه M2 درست مثل M1 چهار هسته بهینه و چهار هسته پرقدرت دارد. تراشه M2 مکس هم درست مثل M1 مکس از چهار هسته بهینه و هشت هسته پرقدرت استفاده خواهد کرد. همین هسته‌های بیشتر باعث می‌شود که M1 مکس در آزمون چندهسته‌ای از M2 پیشی بگیرد.

اگر همین مقایسه را در زمینه توان گرافیکی انجام دهیم، تراشه M2 در آزمون Sling Shot Extreme Unlimited بنچمارک 3DMark در مقایسه با M1 مانند تصویر بالا عمل خواهد کرد. عملکرد احتمالی M2 و M2 مکس در آزمون Wild Life Unlimited بنچمارک 3DMark نیز در دومین تصویر بالا دیده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی