ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

احتمال توقف تولید وانت زامیاد پس از نیم قرن

نیسان آبی یا همان زامیاد ۲۴ در واقع نسل سوم و آخرین عضو وانت پیکاپ ژاپنی نیسان جونیور به حساب می‌آید که از سال ۱۳۴۹ توسط شرکت خودروسازی زامیاد وارد بازار ایران شد. به نظر ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

نیسان آبی یا همان زامیاد ۲۴ در واقع نسل سوم و آخرین عضو وانت پیکاپ ژاپنی نیسان جونیور به حساب می‌آید که از سال ۱۳۴۹ توسط شرکت خودروسازی زامیاد وارد بازار ایران شد. به نظر می‌رسد که نیسان آبی، شناخته شده‌‌ترین وانت تاریخ خودروی ایران سرانجام به پایان کار خود نزدیک شده است.
طبق آخرین ارزیابی صورت گرفته از وضعیت کیفیت گروه وانت‌های تولیدی داخل در آذرماه امسال، در سطح قیمتی یک، وانت نیو پیکاپ فوتون دیزلی محصول ایران ‌خودرو دیزل و وانت KMC T8 محصول کرمان ‌موتور در سطح کیفی چهار ستاره قرار دارند و پس از آنها در همین سطح قیمتی وانت پیکاپ UAZ محصول سروش دیزل مبنا سه ستاره از پنج ستاره کیفی را به دست آورده است.
در گروه قیمتی دو نیز وانت سایپا 151 (سایپا بن ‌رو)، وانت کارا 2000 تک‌ کابین تیپ 3 و وانت کارا 2000 دو کابین تیپ 3 محصول بهمن‌ موتور و همچنین وانت پادرا پلاس (زامیاد) توانسته‌اند سه ستاره کیفی را به خود اختصاص دهند.

قیمت زامیاد
تولید وانت زامیاد از 1349 شروع شده است

غیلرغم اینکه نزدیک به یک سال از مطرح شدن خبر توقف تولید این وانت ها، تا پایان سال 1400 می گذرد، این وانت‌ها با کمترین استاندارد همچنان تولید می‌شوند. این در حالی است که تعداد زیادی از وانت‌های نیسان تک‌ سوز و دوگانه ‌سوز آپشنال شرکت زامیاد (زیر مجموعه گروه خوردوسازی سایپا) در سطح قیمتی 2 به علت عدم مطابقت با استانداردهای لازم، در پارکینگ‌های این شرکت انبار شده‌اند.
این وانت پرحاشیه و قدیمی با چالش تولید مواجه شده است و احتمال این که دیگر تولید نشود مطرح است.
با این حال واقعیت این است که با توجه به سوابق خودروسازان به خصوص در بخش دولتی و گروه‌های زیر مجموعه آن اصلا دور از انتظار نیست که در نهایت توقف تولید این خودرو نیز منتفی شود. به هر صورت باید منتظر ماند و دید که کشمکش بر سر تولید یا توقف تولید این وانت کهن‌ سال تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد و سرانجام آن چگونه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی