ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وارن بافت
کسب و کار

سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری وارن بافت، مخالف قدیمی بیت کوین در بانک فعال در حوزه رمزارز

وارن بافت، مدیرعامل شرکت برکشایر هتوی که روزگاری گفته بود بیت کوین مانند مرگ موش است، حالا 1 میلیارد دلار در یک بانک دیجیتالی برزیلی سرمایه‌گذاری کرده است. از قضا، این بانک خدماتی ارائه می‌کند ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۳

وارن بافت، مدیرعامل شرکت برکشایر هتوی که روزگاری گفته بود بیت کوین مانند مرگ موش است، حالا 1 میلیارد دلار در یک بانک دیجیتالی برزیلی سرمایه‌گذاری کرده است. از قضا، این بانک خدماتی ارائه می‌کند که با بیت کوین و رمزارزها در ارتباط است.

بر اساس داده‌هایی که اخیرا در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت شده، شرکت برکشایر هتوی از سرمایه‌گذاری عظیمی در یک بانک برزیلی خبر داده است. این شرکت ظاهرا 1 میلیارد دلار از سهام بانک Nubank را خریداری کرده که بزرگ‌ترین بانک دیجیتالی آمریکای لاتین است.

بانک نوین Nubank خارج از سیستم بانک‌داری سنتی فعالیت می‌کند. یکی از بخش‌های این بانک دیجیتالی موسوم به NuInvest به کاربران اجازه می‌دهد سرمایه‌های خود را به یک صندوق قابل معامله (ETF) بیت کوین منتقل کنند. بنابراین برکشایر هتوی برای اولین بار در حوزه‌ای سرمایه‌گذاری کرده که در گذشته به نظر می‌رسید علاقه‌ای به آن ندارد.

نوبانک

معاون وارن بافت هم از مخالفان سرسخت بیت کوین بود

افزون بر وارن بافت که قبلا گفته بود بیت کوین ذاتا هیچ ارزش منحصر به فردی ندارد، «چارلی مونگر»، شریک قدیمی بافت و معاون هیئت مدیره برکشایر هم به دفعات علیه بازار ارزهای دیجیتال حرف زده بود. مونگر آرزو داشت که رمزارزها هیچ وقت به وجود نمی‌آمدند. همچنین، گفته بود که دوست ندارد هیچ‌کدام از معامله‌گران دنیای رمزارزها با خانواده او وصلت کنند. مونگر پیش‌تر از اقدام چین برای ممنوعیت بیت کوین حمایت کرده و از دولت آمریکا خواسته بود تا تدابیر مشابهی را تدوین کنند. او بیت کوین را در تضاد با منافع مدنی می‌دانست.

برکشایر تابستان امسال 500 میلیون دلار از سهام Nubank را حتی پیش از عرضه عمومی این شرکت در ماه دسامبر خرید. Nubank گفته بود این سرمایه‌گذاری بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری تاریخ آن‌ها بوده است. برکشایر در یک سال گذشته نگاه جدی‌تری به دنیای ارزهای دیجیتال داشته و حالا سرمایه‌گذاری خود را افزایش داده است. این شرکت همچنین در اسناد خود اعلام کرده که بیش از 3 میلیارد دلار از سهامش در ویزا و مسترکارت را واگذار کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

    وارن بافت وقتی دیده این همه از حماقت مردم دارن استفاده میکنند گفت چرا من نکنم

مطالب پیشنهادی