ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل آرک Alchemist
تکنولوژی

بنچمارک کارت گرافیک اینتل آرک 512EU منتشر شد: رقیبی برای RTX 2070

اینتل دیروز تایید کرد که پردازشگرهای گرافیکی آرک دسکتاپ در فصل دوم 2022 به بازار می‌آیند. حالا امروز نتایج بنچمارک آرک 512EU در پلتفرم گیک‌بنچ منتشر شده که قدرت بالای کارت گرافیک اینتل را نشان ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

اینتل دیروز تایید کرد که پردازشگرهای گرافیکی آرک دسکتاپ در فصل دوم 2022 به بازار می‌آیند. حالا امروز نتایج بنچمارک آرک 512EU در پلتفرم گیک‌بنچ منتشر شده که قدرت بالای کارت گرافیک اینتل را نشان می‌دهد. این تراشه می‌تواند به رقابت با جی‌فورس RTX 2070 یا 2060 SUPER یا رادئون RX 6600 XT برود.

اینتل قبلا گفته بود که نسل اول و دوم کارت‌های گرافیک این شرکت موسوم به Alchemist و Battlemage به اندازه تراشه‌های پرچمدار AMD و انویدیا قدرتمند نخواهند بود. اما تراشه پرچمدار آرک Alchemist با 512 واحد پردازشی Xe HPG یا 32 هسته Xe همچنان قدرت زیادی دارد. از این تراشه با اسم SKU1 یاد می‌شود.

تراشه پرچمدار اینتل آرک در بنچمارک OpenCL گیک‌بنچ

بر اساس اطلاعات موجود، اینتل آرک 512EU در آزمون OpenCL گیک‌بنچ 5 امتیاز 85,448 را کسب کرده است. با این حساب، می‌توانیم آن را رقیبی برای جی‌فورس RTX 2070 یا 2060 SUPER انویدیا یا رادئون RX 6600 XT شرکت AMD در نظر بگیریم.

اینتل آرک SKU1

البته باید گفت که امتیاز آزمون OpenCL همیشه معیار خوبی برای ارزیابی توان گیمینگ یک پردازشگر گرافیکی نیست، ولی می‌تواند به‌طور کلی قدرت کارت‌های گرافیک را نشان دهد. آرک SKU1 در این آزمایش به همراه پردازنده مرکزی Core i5-9600K تست شده است. با این حساب، اگرچه OpenCL آزمونی مبتنی بر قدرت GPU است، ولی با یک CPU قوی‌تر می‌توانیم انتظار امتیاز بالاتری را داشته باشیم.

اینتل دیروز همچنین از سرویس جدیدی موسوم به Project Endgame رونمایی کرد که ظاهرا قرار است یک سرویس ابری برای دسترسی به توان پردازشی جی‌پی‌یوهای این شرکت باشد. فعلا اطلاعات دقیقی درباره این سرویس اعلام نشده اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اینتل در نهایت این سرویس را به چیزی شبیه سرویس گیمینگ ابری GeForce Now تبدیل کند تا کاربران با کمک پردازشگرهای گرافیکی این شرکت امکان استریم و تجربه بازی‌های مورد علاقه خود را داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی