ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

توقف فروش مرسدس بنز E کلاس به دلیل تقاضای بیش از حد

بر اساس برخی گزارش‌ها کمپانی مرسدس بنز ثبت سفارش برای سدان E کلاس را در آلمان متوقف کرده است. به نظر می‌رسد افزایش تقاضا برای این خودرو در سایر بازارها یکی از دلایل اصلی توقف ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

بر اساس برخی گزارش‌ها کمپانی مرسدس بنز ثبت سفارش برای سدان E کلاس را در آلمان متوقف کرده است. به نظر می‌رسد افزایش تقاضا برای این خودرو در سایر بازارها یکی از دلایل اصلی توقف ثبت سفارش در سرزمین مادری باشد. در کنار این احتمالا کمبود تراشه که گریبانگیر بسیاری از خودروسازان شده، عامل دیگر در تصمیم مرسدس بنز است.

مرسدس بنز E کلاس

آنطور که نشریه آلمانی Automobilwoche گزارشگر کرده، مرسدس بنز از دوازدهم فوریه دیگر برای E کلاس سفارش جدیدی دریافت نمی‌کند. اما نکته تامل‌برانگیز این که نسخه استیشن از این مدل پرطرفدار کماکان قابل سفارش است.

مرسدس بنز E کلاس

شاید بدانید مرسدس بنز E کلاس در نسل پنجم خود به سر می‌برد. این نسل به عنوان مدل سال ۲۰۱۷ وارد بازار شده و سال گذشته نسخه فیس لیفت آن معرفی شد. با آنکه از عمر این نسل زمان زیادی نگذشته، اما اشتوتگارتی‌ها در حال توسعه نسل ششم آن هستند. گفته می‌شود این نسل دارای نسخه جدیدی با نام CLE خواهد بود. این نسخه در واقع جایگزین E کلاس کوپه و کانورتیبل خواهد شد.

مرسدس بنز E کلاس

این اولین باری نیست که خبرهایی مبنی بر توقف ثبت سفارش از سوی مرسدس بنز برای یک مدل خاص به گوش می‌رسد. این کمپانی به علت تقاضای بالا برای G کلاس، از هفدهم ژانویه دیگر سفارش جدیدی را برای آن در قاره اروپا دریافت نمی‌کند. تقاضا برای این شاسی‌بلند نمادین آنقدر زیاد است که برخی مشتریان برای تحویل سفارش خود باید تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ در انتظار به سر ببرند. البته یکی از کارکنان مرسدس بنز مدعی شده تحویل برخی سفارشات G کلاس حتی ممکن است تا سال ۲۰۲۵ طول بکشد.

ذکر این نکته ضروری است مرسدس بنز همانند E کلاس، سفارش برای G کلاس در آمریکا را قبول می‌کند. در رابطه با چرایی این مسئله و یا دلیل توقف ثبت سفارش اطلاعیه رسمی از سوی مرسدس بنز منتشر نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی