ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شش ماشین شاسی بلند ارزان
خودرو

ارزانترین ماشین های کراس اوورهای بازار ایران؛ 5 خودرو دست دوم در بازاری کم جان

خودروهای کراس اوور در حال تسخیر قلب مشتریان در سراسر جهان هستند و رفته‌رفته جای اتومبیل‌های هاچبک و سدان را گرفته‌اند. در این میان خودروهای شاسی بلند شهری یا همان کراس اوورها که در کشور ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

خودروهای کراس اوور در حال تسخیر قلب مشتریان در سراسر جهان هستند و رفته‌رفته جای اتومبیل‌های هاچبک و سدان را گرفته‌اند. در این میان خودروهای شاسی بلند شهری یا همان کراس اوورها که در کشور ما به نیم شاسی هم شهرت پیدا کرده‌اند، به دلیل قیمت رقابتی و کارایی مناسب جهت استفاده در مصارف روزمره و خانوادگی، بسیار مورد توجه مشتریان قرار دارند و امروزه بخش وسیعی از فروش بازار خودرو در اکثر مناطق جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

شش ماشین شاسی بلند ارزان

در کشور ما شاسی بلندهای ژاپنی و کره‌ای گرچه پرطرفدار هستند، ولی به دلیل قیمت بالا هر کسی از عهده خرید آنها برنمی‌آید. اما این مشکل هم راه‌حلی داشته و ورود چینی‌ها به بازار کشورمان توانسته خودروهای شاسی بلند ارزان‌تری را به مشتریان ایرانی عرضه کند.

در این مقاله با دیجیاتو همراه باشید تا شش ماشین کراس اوور نسبتا ارزان موجود در بازار فعلی کشور که هنوز ارزش خرید دارند را به شما معرفی کنیم. لازم به ذکر است که در این مطلب خودروهای مدل بالاتر که رونق خریدوفروش مناسبی دارند، به طور مفصل‌تر معرفی خواهند شد؛ در پایان هم به خودروهایی با مدل ساخت پایین‌تر و یا دارای قیمت کمی بالاتر اشاره خواهیم داشت.

پنج ماشین کراس اوور ارزان بازار کشور

1. لیفان x60

لیفان x60 برادر بزرگتر ایکس ۵۰ است و از لحاظ ابعاد و جثه شباهت بیشتری به خودروهای شاسی بلند دارد. این خودرو در قالب نسخه‌های دستی و اتوماتیک وارد بازار ایران شده و هم‌اکنون مدل‌های ۹۱ تا ۹۷ آن در کشور موجود هستند. بازه قیمتی لیفان x60 نیز از حدود ۲۵۰ تا ۳۸۰ میلیون تومان متغیر است که درنتیجه می‌توان آن را به دسته خودروهای شاسی بلند ارزان بازار ایران اضافه کرد. 

لیفان X60
لیفان ایکس 60، جذاب اما پرحاشیه

این کراس اوور ارزان‌قیمت با موتور ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی به بازار ایران راه پیدا کرده است حداکثر قدرت این پیشرانه برابر ۱۲۶ اسب بخار و نهایت گشتاور آن نیز معادل ۱۶۸ نیوتن متر است. گیربکس اتوماتیک یا پنج دنده دستی هم مامور انتقال قدرت این پیشرانه به سوی چرخ‌های جلو هستند. از جمله مهم‌ترین آپشن‌های در نظر گرفته شده برای لیفان x۶۰ اتوماتیک هم می‌شود از موارد زیر نام برد: سنسور پارک عقب، اتولایت، ترمزهای abs و ebd، نمایشگر لمسی ۶ اینچی با نویگیشن و دوربین دید عقب، سیستم صوتی با شش بلندگو و سانروف.

از ایرادات لیفان ایکس 60 نیز می‌توان به برهم خوردن تنظیم فنربندی چرخ های عقب، تاخیر و کندی حرکت در نسخه اتوماتیک، مشکل نسبتا شایع خرابی دیسک و صفحه در مدل دنده دستی اشاره کرد.

2. ام وی ام x22 اسپرت اکسلنت

یکی از ارزان‌ترین کراس اوورهای بازار که در حال حاضر روی خط تولید قرار دارد و می‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را از کارخانه سفارش داد، همین ام وی ام ایکس ۲۲ اتوماتیک اسپرت اکسلنت است که قیمت نمونه صفرکیلومتر ۱۴۰۰ آن معادل 540 میلیون تومان اعلام شده است. همچنین نسخه‌های کارکرده این خودرو نیز در محدوده قیمت ۳۵۰ میلیون به بالا ارزش‌گذاری شده‌اند.

شش ماشین شاسی بلند ارزان

ام وی ام x۲۲ قوای محرکه خود را مدیون وجود یک پیشرانه تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری به قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر است. همچنین در نسخه‌های فول آپشن اسپرت اکسلنت اتوماتیک این خودرو امکاناتی مانند: کروز کنترل، سامانه کنترل کشش پایداری، کنترل عقبگرد در سربالایی، ترمز کمکی، دیلایت، نمایشگر لمسی ۸ اینچی و سانروف وجود دارد. بنابراین اگر یک ماشین کراس اوور کوچک صفرکیلومتر جهت خرید نیاز دارید که قیمت نسبتا پایین‌ داشته باشد، می‌توانید با اعضای خانواده‌تان درباره ام وی ام x22 بیشتر صحبت کنید و تاکید کنید که سواری خشک به خصوص برای سرنشینان عقب، فضای کوچک کابین و عیب فشار به سیستم خنک کاری به دلیل دمای بالای ترموستات، از جمله مهمترین ایرادات این خودرو هستند.

3. ام وی ام x33

محصولات سری ایکس ۳۳ مدیران خودرو جزو کراس اوورها و شاسی بلندهای ارزان‌ بازار ایران هستند. x33 در واقع اولین کراس اوور چینی بود که در داخل کشور مونتاژ شد و هنوز هم تیپ‌های جدیدتر آن توسط مدیران خودرو عرضه می‌شود. در حال حاضر شما می‌توانید ام وی ام ایکس ۳۳ اس اسپرت را با قیمتی در حدود 600 میلیون تومان به صورت صفرکیلومتر خریداری کنید.

شش ماشین شاسی بلند ارزان

این خودرو دارای موتور ۲ لیتری باقدرت 139 اسب بخار و گشتاور 180 نیوتن متر است و از گیربکس سی وی تی و گیربکس 5 سرعته اتوماتیک به عنوان رکن اصلی سیستم انتقال قدرت خود استفاده می‌کند. مهم‌ترین آپشن‌های ام وی ام x33 اس اسپرت نیز شامل تجهیزاتی مثل کروز کنترل، دی لایت، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، تهویه اتوماتیک، بلوتوث، پورت usb ، سانروف و آینه‌های جانبی برقی با گرمکن می‌شود.

سواری نسبتا نرم در کنار دوام مناسب موتور و گیربکس (به خصوص گیربکس 5 سرعته اتوماتیک) از جمله مزیت ها و تکنولوژی قدیمی و مصرف سوخت نسبتا بالا از جمله ضعف های ام وی ام ایکس 33 اتوماتیک محسوب می شوند.

4. فردا SX5

فردا SX5 از تولیدات شرکت دانگ فنگ چین و گروه خودروسازی فردا موتورز ایران به حساب می‌آید و جزو جدیدترین شاسی بلندهای نسبتا ارزان‌قیمت کشور است که در حال حاضر می‌توان مدل ۹۹ کارکرده آن را با قیمتی در حدود ۶۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد خریداری کرد. این خودرو به موتور ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۲۳ اسب بخار مجهز است و امکاناتی مثل سانروف برقی، مانیتور 8 اینچی لمسی و... در آن یافت می‌شود. 

فردا SX5

طراحی ظاهری نسبتا مناسب و امکانات قابل قبول از مزیت‌های این خودروی نسبتا جدید هستند که آن را در قیاس با دیگر شاسی بلندهای ارزان‌قیمت بازار در جایگاه بهتری قرار می‌دهند. اما قاعدتا به دلیل تازه‌وارد بودن این خودرو، از لحاظ قطعات یدکی، لوازم بدنه و خدمات پس از فروش، محدودیت‌های بیشتری گریبان مالکان را خواهد گرفت.

5. جک S3

در حال حاضر می‌شود نسخه‌های صفرکیلومتر مدل ۱۴۰۰ جک S3 را با بهایی در حدود ۶۲۵ میلیون تومان خریداری کرد. نسخه‌های کارکرده این خودرو هم قیمتی در حدود ۴۵۰ میلیون تومان به بالا دارند و بنابراین می‌توان آن را به فهرست ارزان‌ترین خودروهای شاسی بلند ارزان بازار کشور اضافه کرد. موتور ۱.۶ لیتری با قدرت 107 اسب بخار و نهایت گشتاور 155 نیوتن متر به همراه گیربکس اتوماتیک سی وی تی، تامین قوای محرکه این محصول کرمان موتور را عهده‌دار شده‌اند. همچنین امکانات مناسبی مثل کروز کنترل، ESP، سنسور عقب، دیلایت، اتولایت، نمایشگر 7 اینچی لمسی، تهویه اتومات، سانروف و... جهت تامین رفاه و امنیت کاربران جک اس ۳ به کار گرفته شده‌اند.

جک اس3

در پایان این مقاله بهتر است اشاره کنیم که علاوه بر خودروهای فوق می‌توانید محصولات دیگری مثل، نمونه‌های کارکرده هیوندای توسان ۲۰۰۸، سانگ یانگ نیو کوراندو، چری تیگو 5 مدل 95 ، جک s5 مدل 95 و... را هم به عنوان کراس اوورها و ماشین های شاسی بلند ارزان‌ بازار مدنظر داشته باشید.

در دنیای شاسی بلندها نیز نیسان های همیشه در صحنه یعنی پاترول و رونیز، همچنان می توانند در محدوده قیمتی خودروهای نه چندان گران بازار ظاهر شوند، در میان کراس اوورها هم رنو ساندرو در نسخه استپ وی و هایما S5 با گیربکس جدید 6 سرعته اتوماتیک، گزینه هایی با قیمت مناسب محسوب می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی