ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

چگونه حساب کاربری و ایمیل یاهو بسازیم؟

یاهو یکی از قدیمی‌ترین سرویس‌های ارائه‌دهنده ایمیل به شمار می‌رود که کار خود را از اواخر سال ۱۹۹۷ آغاز کرده و تا به امروز به فعالیت ادامه داده است. اگرچه حواشی بسیاری طی سال‌های اخیر ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

یاهو یکی از قدیمی‌ترین سرویس‌های ارائه‌دهنده ایمیل به شمار می‌رود که کار خود را از اواخر سال ۱۹۹۷ آغاز کرده و تا به امروز به فعالیت ادامه داده است. اگرچه حواشی بسیاری طی سال‌های اخیر پیرامون سرویس ایمیل یاهو ایجاد شده؛ اما هنوز هم میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان به استفاده از آن ادامه می‌دهند و از امکانات آن بهره‌مند می‌شوند. اما برای ساخت ایمیل یاهو چه کارهایی باید انجام داد؟ در ادامه به توضیح قدم به قدم مراحل مورد نیاز برای انجام این کار خواهیم پرداخت.



هر حساب کاربری یاهو در کنار خدمات مرتبط با ایمیل، از یک تقویم شخصی، دفترچه یادداشت، دفترچه آدرس‌ها و مقداری فضای ذخیره‌سازی ابری تشکیل می‌شود. کاربران می‌توانند سایر ایمیل‌های خود مثل جیمیل و اوت لوک را هم از طریق پنل یاهو مدیریت کنند و از قابلیت‌هایی مثل ارسال خودکار پاسخ بهره ببرند. همچنین می‌توان ایمیل یاهو را به اپلیکیشن Mail در iOS هم متصل نمود تا تمامی ایمیل‌های دریافتی را به صورت یکجا در اختیار داشته باشید.

مراحل ساخت ایمیل یاهو

بهترین و آسان‌ترین روش برای ساخت ایمیل یاهو، بهره‌گیری از نسخه دسکتاپ سایت یاهو است؛ اما این کار از طریق سایر دستگاه‌ها از جمله موبایل هم امکان‌پذیر است.

۱. برای شروع ابتدا وارد صفحه ثبت نام در سایت یاهو شوید.

۲. در ادامه ابتدا در قسمت‌های First name و Last name به ترتیب نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید. سپس در بخش username، نام کاربری مورد نظر خود را تایپ نمایید تا وضعیت در دسترس بودن آن بررسی شود. توجه داشته باشید که این نام کاربری در ادامه به عنوان آدرس ایمیل شما هم استفاده خواهد شد؛ پس بهتر است در انتخاب آن دقت به خرج دهید.

ساخت ایمیل یاهو

۳. در ادامه باید رمز عبور دلخواه خود را در بخش Password وارد کنید و قسمت پایینی آن، تاریخ تولد خود را مشخص نمایید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید جنسیت خود را هم مشخص کنید. پس از تکمیل تمامی موارد روی کلید Continue کلیک نمایید.

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل برای ثبت نام و استفاده از سایر سرویس‌ها مورد استفاده قرار بگیرد، پس امنیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل بهتر است از رمز عبوری مطمئن بهره بگیرید که در آن هیچگونه اطلاعات شخصی (مثل تاریخ تولد یا نام) بکار نرفته باشد تا حدس زدن آن آسان نشود. همچنین در صورت فراموشی رمز عبور، قادر خواهید بود از قابلیت اکانت ریکاوری از طریق شماره همراه خود استفاده کنید؛ اما اگر علاقه‌ای به وارد کردن شماره موبایل واقعی خود ندارید، می‌توانید از شماره‌های مجازی بهره بگیرید.

۴. اکنون باید مالکیت شماره همراه وارد شده از سوی یاهو تایید شود. به همین جهت یک کد تایید برای شما از طریق پیامک ارسال می‌شود. همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه Call me with a verification code کد مذکور را از طریق تماس تلفنی دریافت نمایید؛ اما اگر می‌خواهید کد با پیامک ارسال شود، تنها کافی است تا روی کلید Text me an Account Key کلیک کنید.

ساخت ایمیل یاهو

۵. کد دریافت شده از طریق پیامک یا تماس را درون قسمت مختص به آن وارد نمایید و سپس روی کلید Verify کلیک کنید.

ساخت ایمیل یاهو

۶. اکنون پیامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن فرایند ساخت حساب کاربری برای شما نمایش داده خواهد شد. در این صفحه تنها لازم است که روی کلید Continue کلیک نمایید.

ساخت ایمیل یاهو

۷. پس از اتمام فرایند ثبت‌نام در سرویس ایمیل یاهو، به صفحه اصلی سایت ارجاع داده خواهید شد. برای دسترسی به ایمیل جدید خود روی گزینه Mail در گوشه بالایی سمت راست صفحه کلیک کنید یا آدرس mail.yahoo.com را درون آدرس بار مرورگر وارد نمایید.

برای ارسال ایمیل از طریق سرویس یاهو تنها کافی است در صفحه مختص به این سرویس، روی کلید Compose کلیک کنید. همچنین با دانلود اپلیکیشن ایمیل یاهو قادر خواهید بود تا به آسانی در موبایل و تبلت خود به امکانات مختلفی دسترسی داشته باشید.

سوالات رایج درباره ساخت ایمیل یاهو

آیا ثبت نام در سرویس ایمیل یاهو رایگان است؟

بله؛ استفاده از اغلب امکانات سرویس ایمیل یاهو به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد. اگرچه برای دسترسی به فضای ذخیره‌سازی ابری بیشتر یا حذف تبلیغات باید مبلغی را به عنوان اشتراک پرداخت نمایید.

برای ساخت ایمیل یاهو چه مواردی مورد نیاز است؟

بهره‌مندی از یک شماره همراه جهت دریافت کد تایید هنگام ایجاد حساب کاربری یاهو ضروری است. این شماره نباید در گذشته برای ساخت ایمیل یاهو استفاده شده باشد و همچنین به عنوان روشی برای بازگردانی اکانت و ریست کردن پسورد محسوب می‌شود.

سرویس ایمیل یاهو چه امکاناتی دارد؟

ایمیل یاهو مانند بیشتر سرویس‌های مشابه، از مقداری فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان در کنار تقویم، دفترچه یادداشت و دفترچه آدرس‌ها تشکیل شده است و می‌توان از آن برای ثبت نام در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف استفاده نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی