ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل Bonanza Mine
تکنولوژی

اینتل ساختار تراشه و سیستم استخراج بیت کوین Bonanza Mine را اعلام کرد

اینتل در کنفرانس بین‌المللی مدارهای حالت جامد (ISSCC) جزئیات بیشتری را درباره پردازنده اختصاصی استخراج رمزارز یا ای‌سیک (ASIC) خود موسوم به Bonanza Mine منتشر کرد. این شرکت همچنین توضیح داده که چگونه 300 عدد ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

اینتل در کنفرانس بین‌المللی مدارهای حالت جامد (ISSCC) جزئیات بیشتری را درباره پردازنده اختصاصی استخراج رمزارز یا ای‌سیک (ASIC) خود موسوم به Bonanza Mine منتشر کرد. این شرکت همچنین توضیح داده که چگونه 300 عدد از این تراشه‌ها را به یک سیستم استخراج 3600 واتی تبدیل کرده تا به توان 40 تراهش بر ثانیه دست پیدا کند.

اینتل می‌گوید تمام قطعات لازم برای استخراج را درون یک کامپیوتر جمع‌وجور گردآوری کرده و نام آن را Bonanza Mine System گذاشته است. این سیستم چهار برد هش، یک واحد کنترل اینتل FPGA، چهار فن و یک منبع تغذیه قابل برنامه‌ریزی دارد.

اینتل Bonanza Mine System

در تصویری که از نمونه مرجع این دستگاه منتشر شده، چهار برد در زیر سیستم فن، واحد کنترل در بالای آن و منبع تغذیه به‌صورت عمودی در سمت چپ بدنه دیده می‌شود. همان‌طور که می‌بینید، این سیستم در بالا از واحد کنترل و مدار FPGA استفاده می‌کند که دارای یک هسته ARM Cortex است. این هسته در امر استخراج به کمک ماینر اینتل می‌آید.

اینتل Bonanza Mine System

سیستم اینتل پردازش‌های ماینینگ را انجام داده و اطلاعات خود را به حلقه قفل‌شده در فاز (PLL) می‌فرستد. سپس نتیجه را تایید می‌کند و با رابط اترنت با استخرهای استخراج حرف می‌زند. ارتباط با سایر تراشه‌های BonanzaMine یا BMZ1 هم از طریق پروتکل UART انجام می‌شود.

هر برد هش مجموعا از 75 ای‌سیک BonanzaMine تشکیل شده که می‌تواند 8.875 ولت توان ورودی را در هر گروه از ای‌سیک‌ها به 355 میلی‌ولت تبدیل کند. هر تراشه Bonanza Mine با یک ارتباط سریال UART با سرعت 10 مگابیت بر ثانیه به واحد کنترل وصل شده و قدرت استخراج را فراهم می‌کند. هر برد هم یک واحد ریزکنترلر دارد که سطح دما و ولتاژ را بررسی می‌کند.

دای اینتل ‌Bonanza Mine

بهینه‌سازی اینتل Bonanza Mine برای استخراج بیت کوین

اندازه دای BonanzaMine برابر 4.14 در 3.42 میلی‌متر است و با فرآیند تولید 7 نانومتری ساخته می‌شود. هر یک از سیستم‌های اینتل 300 دای دارد که اندازه تراشه‌ها را به 4248 میلی‌متر مربع می‌رساند. از آن‌جایی که تراشه‌ها فقط برای استخراج بیت کوین بهینه‌سازی شده‌اند، بلاک سازنده ای‌سیک موتور هش دوگانه SHA256 است.

هر دای 258 موتور مجتمع استخراج دارد. زمانی که یک موتور به نانس یا عدد طلایی استخراج می‌رسد، اطلاعات برای اعتبارسنجی به واحد کنترل برگردانده می‌شود. هر موتور هش با یک مقدار هش یکتا از درخت ریشه مرکل برنامه‌ریزی شده که امکان اجرای 19350 بار کاری را به ازای هر برد فراهم می‌کند.

این شرکت تراشه‌ساز هنوز اطلاعاتی درباره تاریخ عرضه یا قیمت این سیستم یا تراشه‌های آن اعلام نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی