ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شاسی بلند عجیب بی وای دی با الهام از المان های موسیقیایی معرفی شد

صنعت خودروی چین با شتاب بسیار بالایی به سمت برقی شدن حرکت می‌کند. به همین جهت به فاصله تنها چند روز و یا نهایتا چند هفته شاهد رونمایی از مدل‌های الکتریکی جدید هستیم. یکی از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

صنعت خودروی چین با شتاب بسیار بالایی به سمت برقی شدن حرکت می‌کند. به همین جهت به فاصله تنها چند روز و یا نهایتا چند هفته شاهد رونمایی از مدل‌های الکتریکی جدید هستیم. یکی از مدل‌هایی که در روزهای اخیر رونمایی شده، کراس‌اوور بی وای دی یوان پلاس است. این کراس‌اوور برقی با امکانات و قابلیت‌های خاصی که بر المان های موسیقیایی و آپشن های تازه تمرکز دارد وارد بازار شده است.

بی وای دی یوان پلاس

از نظر طراحی ظاهری باید گفت بی‌ وای‌ دی یوان پلاس همانند اکثر کراس‌اوورهای برقی چینی دیده می‌شود و نمی توان وجه تمایز خاصی را پیدا کرد. اما در داخل کابین وضعیت کاملا متفاوت است، چرا که طراحان بی وای دی محیطی بسیار متفاوت و مدرن خلق کرده‌اند.

بی وای دی یوان پلاس

بی وای دی یوان پلاس برمبنای زبان طراحی موسوم به چهره اژدها ۳.۰ خلق شده و سازنده می‌گوید در طراحی آن از تناسب موزیک الهام گرفته است. هر چند این توصیف کمی گنگ به نظر می رسد، اما ظاهر منظور کمپانی این است که یوان پلاس با سلایق طرفدارن موسیقی بیشتر همخوانی دارد.

بی وای دی یوان پلاس

بدون شک نمایشگر بسیار بزرگ نصب شده در قسمت میانی داشبورد اولین چیزی است که در کابین بی وای دی یوان پلاس جلب توجه می‌کند. پس از آن، فرم خاص داشبورد و دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع چشم‌ها را به سمت خود فرا می‌خوانند!

بی وای دی یوان پلاس

در مرحله بعدی نوبت به فرم خاص دسته دنده و رودری‌ها می‌رسد. ویژگی بسیار عجیب رودری‌ها اینکه روی آنها سیم‌هایی مشابه با سیم‌های یک‌ گیتار وجود دارد. با کشیدن آرام هر کدام از این سیم‌ها صدایی خاص پخش می‌شود.

بی وای دی یوان پلاس

اما متفاوت‌ترین ویژگی کابین بی وای دی یوان پلاس، قابلیت کارائوکه آن است. با اتکا به این ویژگی و میکروفون نصب شده در زیر آرنجی کنسول میانی، راننده و یا دیگر سرنشینان می‌توانند ترانه‌های مورد علاقه خود را خوانده و صدای ترکیب شده با موزیک را از سیستم صوتی خودرو بشنوند.

از نظر فنی باید گفت بی وای دی یوان پلاس به یک پیشرانه تک موتوره با ۲۰۱ اسب بخار قدرت مجهز شده است. با اتکا به این پیشرانه کراس‌اوور جدید چینی‌ها قادر است در عرض ۷.۳ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. این خودرو با دو پک باتری وارد بازار می شود. در مدل پایه برد حرکتی برمبنای استاندارد داخلی چین ۴۳۰ کیلومتر و در مدل فول ۵۱۰ کیلومتر محاسبه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی