ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عضو کمیسیون مشترک
فناوری ایران

عضو کمیسیون مشترک: امروز می‌خواهند در 45 دقیقه برای طرح صیانت تصمیم‌گیری کنند

نوری در صحن علنی امروز مجلس به برگزاری جلسه کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت اعتراض کرد. به گفته وی قرار است در اثنی بررسی لایحه بودجه 1401، برخلاف آیین نامه مجلس جلسه‌ای 45 دقیقه‌ای برای ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۰

نوری در صحن علنی امروز مجلس به برگزاری جلسه کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت اعتراض کرد. به گفته وی قرار است در اثنی بررسی لایحه بودجه 1401، برخلاف آیین نامه مجلس جلسه‌ای 45 دقیقه‌ای برای بررسی طرح صیانت برگزار شود.

«غلامرضا نوری»، عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت در جلسه علنی نوبت صبح امروز، در جریان بررسی جزئیات بودجه 1401 درخواست تذکر داد و با استناد به ماده 83 آیین نامه داخلی درباره روند بررسی بودجه در مجلس گفت: «طبق این ماده در زمان بررسی بودجه در مجلس، هیچ طرح و لایحه‌ای نمی تواند در دستور کار قرار گیرد.»

وی با اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی اظهار داشت طبق مصوبه مجلس بررسی طرح صیانت به کمیسیون مشترک واگذار شده است که مصوبات آن همچون مصوبات صحن علنی تلقی می‌شود:

«از دیروز به اعضای کمیسیون مشترک در قالب پیامک اعلام شده که امروز در جلسه 45 دقیقه‌ای برای تصمیم‌گیری درباره طرح صیانت حاضر شوید اما ما در حال بررسی بودجه هستیم و حواسمان به پیشنهادات بودجه و گزارش تلفیق است؛ نمی توانیم در عرض 45 دقیقه برای طرحی با این اهمیت جمع شده و تصمیم گیری کنیم.»

کمیسیون طرح صیانت

نوری با تاکید بر اینکه طبق آیین نامه داخلی مجلس نباید جلسات کمیسیون ها در زمان بررسی بودجه تشکیل شود، افزود: «ما در زمان بررسی بودجه فرصت نمی کنیم به موضوع مهم طرح صیانت آن هم در 45 دقیقه رسیدگی کنیم، هنوز گزارش مرکز پژوهش‌ها را هم نخوانده و مطالعه‌ای نکردیم و حتی نمی‌دانیم راجع به چه چیزی است.»

این عضو کمیسیون مشترک از هیئت رییسه مجلس خواست که طبق آیین نامه دستور داده شود برگزاری جلسه کمیسیون مشترک به بعد از بررسی بودجه موکول شود.

گفتنی است پس از ارائه فرصت مجدد به مرکز پژوهش‌های مجلس جهت اعلام نظر درباره طرح صیانت، هنوز جلسه رسمی و علنی از سوی اعضای کمیسیون مشترک برگزار نشده است. برخی اعضا همانند نوری پیش از این اعلام کرده بودند با توجه به درگیری مجلس درباره لایحه بودجه، بررسی طرح صیانت به سال 1401 موکول خواهد شد.

گلایه رئیس کمیسیون مشترک از عدم برگزاری جلسات

اما پس از این اظهارات، «رضا تقی‌پور»، رئیس کمیسیون مشترک در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس، اظهار داشت از ابتدای بررسی تشکیل کمیسیون مشترک، بررسی طرح صیانت با کارشکنی‌های متعددی روبه‌رو شده و عده‌ای قصد دارند تا با غیبت جلسات، کمیسیون را تعطیل کنند:

«متاسفم از اینکه برخی از همکارانم به وظایف خود عمل نکرده و به حق و حقوق نمایندگی آشنا نیستند. از زمان تشکیل کمیسیون مشترک برای بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی با کارشکنی‌های مختلفی روبه‌رو شده‌ایم. عده‌ای از دوستان تلاش کردند تا جلسات کمسیون تشکیل نشود.»

وی با بیان اینکه حتی در هفته‌های گذشته که بودجه در صحن مطرح نبود برخی به جلسات کمیسیون نمی‌آمدند تا با غیبت جلسات کمیسیون تعطیل شود، افزود: «نباید اجازه داد تا حرف‌های خلاف واقع از تریبون مجلس زده شود. در کجای آیین‌نامه گفته شده تا جلسات کمیسیون‌ها در زمان بررسی بودجه تعطیل می‌شود؟»

نماینده مردم تهران در مجلس اعتقاد دارد این دیکتاتوری مدرن است که یک نفر تصمیم بگیرد و بخواهد جلسات کمیسیون را تعطیل کند:

«جلسه کمیسیون مشترک برای ارائه گزارش به مردم در خصوص عملکرد کارگروه است. چرا ناراحت هستید که می‌خواهیم به مردم اطلاع‌رسانی کنیم؟ حال که نتوانستید جلسه کمیسیون را با غیبت تعطیل کنید از راه دیگری وارد شده‌اید اما به نتیجه نخواهید رسید. از همه همکاران دعوت می‌کنم در جلسه کمیسیون حضور پیدا کنند.»

به نظر می‌رسد با وجود عدم اطلاع‌رسانی درباره برگزاری نشست کمیسیون مشترک، نمایندگان امروز جلسه‌ای را برای بررسی طرح صیانت تشکیل دهند.

گفتنی است هیئت رئیسه کمیسیون مشترک، نسخه جدیدی از طرح صیانت را تهیه کرده و به دنبال بررسی آن در کمیسیون مشترک هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی