ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین ترافیک مجهز به صدا سنج
اخبار خودرو

جریمه 20 میلیون تومانی برای آلودگی صوتی؛ دوربین‌های مجهز به میکروفن، دردسر تازه برای خودروهای اسپرت نیویورک

یک مالک بی ام و M3 در شهر نیویورک آمریکا خبر از جریمه صوتی توسط پلیس این شهر را داده است. دوربین‌ ترافیک جدید شهر نیویورک مجهز به میکروفون و دسی بل سنج هستند و ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

یک مالک بی ام و M3 در شهر نیویورک آمریکا خبر از جریمه صوتی توسط پلیس این شهر را داده است. دوربین‌ ترافیک جدید شهر نیویورک مجهز به میکروفون و دسی بل سنج هستند و خودروهایی که بیش از حد مجاز صدا تولید می‌کند را به صورت خودکار جریمه می‌کند. مبلغ این جریمه نیز بسیار سنگین در نظر گرفته شده است و با رقمی افزون بر 870 میلیون تومان، ضربه‌ای 20 میلیون تومانی را بر جیب مالک وارد میکند!

دوربین ترافیک مجهز به صدا سنج

این جریمه توسط دپارتمان حفاظت از محیط زیست نیویورک وضع شده است. به مالک خودرو اعلام شده که پس از نصب مجدد صدا خفه کن و تعمیر یا تعویض آن به این دپارتمان مراجعه کند تا مجبور به پرداخت جریمه 875 دلاری نشود.

در صورت رعایت نکردن این مسئله، جریمه‌های بسیار بیشتری در انتظار راننده خاطی است.

دوربین ترافیک مجهز به صدا سنج

در نامه این جریمه آمده است:

خودروی شما دارای صدا خفه کنی است که بر اساس بخش 386 قانون وسایل نقلیه راهنمایی و رانندگی سر و صدای بیش از حد مجاز وسایل نقلیه موتوری منتشر می‌کند.

دوربین عکس خودرو و پلاک شما را شناسایی کرده است. علاوه بر این یک صدا سنج سطح دسی بل را هنگام نزدیک شدن خودرو و عبور از دوربین را به ثبت رسانده است.

دپارتمان حفاظت از محیط زیست با تایید وجود چنین سیستمی خبر از گسترش این نوع دوربین‌ها در سرتاسر نیویورک را داده است.

اگزوز پورشه

نیویورک اولین شهری در آمریکا نیست که به چنین سیستمی مجهز می‌شود. شهر نشویل در ایالت تنسی نیز برنامه مشابه‌ای برای استفاده از این نوع دوربین‌های خاص دارد.

این دوربین‌ها توسط شرکت انگلیسی «Intelligent Instruments» تولید می‌شود.

اگزوز بوگاتی شیرون

گرچه فرق سیستم به کار رفته در شهر نشویل انتقال داده ها به یک سرور است و پس از آن تکنسین انسانی تصمیم می‌گیرد که جریمه را صادر کند یا خیر.

در حال حاضر مشخص نیست که این دوربین‌های جدید چه آینده‌ای را برای خودروهای اسپرت و پر سر و صدا رقم خواهند زد. در صورت استفاده گسترده از این نوع دوربین‌ها عملا اگزوزهای خارج شرکتی که از آن ها با نوع افترمارکت یاد می‌شود باید خداحافظی کرد.

گرچه با حرکت گسترده خودروسازان به سمت تولید خودروهای برقی عملا جریمه صدا معنی نخواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی