ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا مدل 3
اخبار خودرو

جریمه سنگین تسلا در کره جنوبی بخاطر اعلام عدد غیر واقعی برای پیمایش با هر بار شارژ

کره جنوبی تصمیم گرفته جریمه سنگینی را برای کمپانی تسلا تعیین کند. این خودروساز آمریکایی به ارائه اطلاعات غیرواقعی و اغراق‌آمیز درباره باتری و مسافت قابل پیمایش محصولات خود متهم شده و در صورت اثبات ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵

کره جنوبی تصمیم گرفته جریمه سنگینی را برای کمپانی تسلا تعیین کند. این خودروساز آمریکایی به ارائه اطلاعات غیرواقعی و اغراق‌آمیز درباره باتری و مسافت قابل پیمایش محصولات خود متهم شده و در صورت اثبات توسط کره‌ای‌ها تنبیه خواهد شد!

آنطور که کمیسیون تجارت عادلانه این کشور گفته، تسلا در رابطه با میزان مسافت قابل پیمایش برخی از محصولاتش از جمله مدل 3 اغراق کرده است. این نهاد نظارتی که به اختصار با عنوان KFTC شناخته می‌شود، اقدام تسلا را نقض‌کننده قانون تبلیغات و برچسب‌گذاری منصفانه تشخیص داده است.

تسلا

یکی از سخنگوهای کمیسیون تجارت عادلانه کره جنوبی در این رابطه اظهار کرده:

«ما قصد داریم یک مجمع عمومی برگزار کرده و میزان نقض قانون توسط تسلا را مشخص کنیم تا سطح تحریم‌ها مشخص گردد.»

ماجرا از این قرار است که تسلا در وبسایت خود مسافت قابل پیمایش مدل ۳ با یک بار شارژ را ۵۲۸ کیلومتر درج کرده؛ حال آنکه کمیسیون تجارت عادلانه کره جنوبی اعتقاد دارد این رقم در صورت کاهش دما به زیر صفر قابل تحقق نبوده و نمی‌توان مسافتی مشابه را در روزهای سرد سال طی کرد.

تسلا

شاید بدانید افت کارآیی باتری و در نتیجه کاهش مسافت قابل پیمایش خودروهای برقی در دماهای بسیار پایین یکی از مشکلات ذاتی آنهاست و فعلا راهکاری برای آن ارائه نشده است. به همین خاطر شاید برخی حساسیت KFTC را چندان بجا ندانند.

در هر حال به غیر از این، کمیسیون تجارت عادلانه کره جنوبی قصد دارد تسلا را بخاطر عدم بازگشت مبلغ ودیعه مشتریانی که سفارش خود را کنسل کرده‌اند نیز، جریمه کند‌. بد نیست اشاره کنیم در این کشور تسلا مشتریان را مجبور کرده هنگام خرید آنلاین صد هزار وون (معادل ۸۴ دلار) عنوان پیش پرداخت هزینه کنند.

تا زمان تنظیم مطلب، تسلا واکنشی به این گزارش که از سوی رویترز منتشر شده، از خود نشان نداده و باید منتظر روزهای آتی ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی