ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماسک
کسب و کار

ایلان ماسک کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را به افشای اطلاعات تسلا متهم کرد

«ایلان ماسک»، مدیر عامل تسلا از طریق وکیل خود، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) را به افشای اطلاعات مهم شرکت در جریان تحقیقات فدرال متهم کرد. البته هنوز وکیل وی مشخص نکرده که ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

«ایلان ماسک»، مدیر عامل تسلا از طریق وکیل خود، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) را به افشای اطلاعات مهم شرکت در جریان تحقیقات فدرال متهم کرد. البته هنوز وکیل وی مشخص نکرده که چه اطلاعاتی از طریق SEC فاش شده و مستنداتی در این زمینه به اشتراک گذاشته نشده است.

تنش‌ها و درگیری‌ها بین ایلان ماسک و کمیسیون بورس و اوراق بهادار در سپتامبر 2018 آغاز شد و شروع آن به زمانی مربوط می‌شود که SEC، ماسک را به ارائه اظهارات کذب و گمراه‌کننده به سرمایه گذاران متهم کرده بود.

«الکس اسپیرو»، وکیل ماسک در نامه‌ای به قاضی منطقه ایالات متحده خواستار رسیدگی به موضوع شد. همانطور که گفته شد، هنوز مشخص نیست کدام تحقیق یا چه نوع اطلاعاتی ممکن است توسط SEC و توسط چه کسی در این کمیسیون به بیرون درز کرده باشد. در نامه وکیل ایلان ماسک به این موضوع اشاره شده که ظاهرا حداقل یکی از اعضای کمیسیون، اطلاعات خاصی در مورد تحقیقاتی که انجام داده و بدون ارائه هیچ گونه مدرکی افشا کرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هنوز نسبت به این موضوع اظهارنظری نکرده است.

ایلان ماسک

ایلان ماسک و SEC

در سال 2018، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ایلان ماسک را به بیان مطالب کذب و گمراه‌کننده برای سرمایه گذاران متهم کرد. در همان مقطع زمانی ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرده بود که بودجه کافی برای خرید سهام تسلا به قیمت 420 دلار به ازای هر سهم را دارد. اما این موضوع هیچ وقت محقق نشد.

تسلا در گزارش درآمد سه ماهه چهارم سال 2021 فاش کرد که SEC در نوامبر 2021 احضاریه‌ای برای این شرکت فرستاده است. اسپیرو، وکیل ایلان ماسک در نامه خود، جزئیاتی در مورد این احضاریه فاش کرد که در آن به افشای اطلاعات تسلا اشاره شده است. وی همچنین اعلام کرد که SEC احضاریه جداگانه اما مشابهی برای ماسک فرستاده است.

ماه نوامبر، ایلان ماسک از ده‌‌ها میلیون کاربر خود در توییتر در مورد فروش 10 درصد سهام تسلا نظرسنجی کرد. این احضاریه پس از آن برای وی صادر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی