ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویرجین هایپرلوپ
خودرو

ویرجین هایپرلوپ ضمن تعدیل نیمی از نیروها تمرکز خود را بر حمل بار و نه مسافر می‌گذارد

شرکت ویرجین هایپرلوپ تقریبا نیمی از کارمندان خود را تعدیل کرده و از این پس تمرکزش را به جای انتقال مسافر بر انتقال بار می‌گذارد. به نظر می‌رسد که انتقال بار پیچیدگی‌های بسیار کمتری دارد ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

شرکت ویرجین هایپرلوپ تقریبا نیمی از کارمندان خود را تعدیل کرده و از این پس تمرکزش را به جای انتقال مسافر بر انتقال بار می‌گذارد. به نظر می‌رسد که انتقال بار پیچیدگی‌های بسیار کمتری دارد و راحت‌تر می‌توان برای آن مجوزهای قانونی گرفت.

به گزارش فایننشال تایمز، ویرجین هایپرلوپ تعدیل 111 نفر از نیروهای خود را تایید کرده است. این نشریه که با تعدادی از کارمندان این شرکت حرف زده می‌گوید ظاهرا هیچ‌کس انتظار چنین حجمی از تعدیل نیرو را نداشته است.

سخنگوی ویر‌جین هایپرلوپ می‌گوید تعدیل اخیر نیروها به آن‌ها اجازه می‌دهد به شکلی چابک‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر بتوانند فعالیت‌های خود را ادامه دهند. این شرکت تاکید کرده که تصمیم‌گیری برای تعدیل نیروها به راحتی صورت نگرفته است. سخنگوی ویرجین هایپرلوپ مدعی است که تغییر برنامه آن‌ها برای تمرکز بر حمل بار به جای حمل مسافر عمدتا به خاطر مشکلات زنجیره تامین جهانی و تغییرات مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا رخ داده است.

ویرجین هایپرلوپ

شرکت DP World که 76 درصد از سهام ویرجین هایپرلوپ را در اختیار دارد، می‌گوید انتقال بار حفظ ایمنی و رعایت دستورالعمل‌های قانونی را آسان‌تر می‌کند: «بدیهی است که مشتریان بالقوه علاقه بیشتری به حمل بار دارند و مسافران در فاصله دورتری از ما قرار گرفته‌اند. ساخت سکوی حمل بار بسیار ساده‌تر است و ریسک آسیب رساندن به مسافر یا پیچیدگی‌های قانونی را به همراه ندارد.»

عربستان سعودی مشتری ویرجین هایپرلوپ می‌شود؟

DP World می‌گوید آن‌ها در حال مذاکره با 15 مشتری بالقوه هستند. یکی از این مشتریان دولت عربستان سعودی است که می‌خواهد بستر انتقال سریع بار از بندر جده به ریاض را فراهم کند.

ویرجین هایپرلوپ نسخه جدیدی از ایده قدیمی کاهش انرژی لازم برای حمل و نقل را دنبال می‌کند که در آن از تونل‌های خلاء استفاده می‌شود تا مقاومت هوا به حداقل برسد. این ایده در سال 2013 در یک وایت‌پیپر توسط ایلان ماسک احیا شد.

ویرجین هایپرلوپ که پیش‌تر با نام هایپرلوپ وان شناخته می‌شد، تاکنون دستاوردهای مهمی داشته و حتی توانسته برای اولین بار به‌صورت آزمایشی مسافران انسانی داشته باشد. ولی آن‌ها هم مثل همه شرکت‌های نوآور با مشکل کمبود بودجه، نیرو و تحقق ضرب‌الاجل‌ها روبرو بوده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی