ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز 11
تکنولوژی

مایکروسافت واترمارک ناسازگاری سیستم با ویندوز 11 را برای دسکتاپ آزمایش می‌کند

پیش‌نیازهای سخت‌گیرانه ویندوز 11 باعث شد بسیاری از کاربران این ملزومات را دور بزنند تا بتوانند سیستم عامل جدید مایکروسافت را نصب کنند. این شرکت حالا با واترمارکی در گوشه صفحه دسکتاپ سعی دارد به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۵

پیش‌نیازهای سخت‌گیرانه ویندوز 11 باعث شد بسیاری از کاربران این ملزومات را دور بزنند تا بتوانند سیستم عامل جدید مایکروسافت را نصب کنند. این شرکت حالا با واترمارکی در گوشه صفحه دسکتاپ سعی دارد به کاربران یادآوری کند که دستگاه‌شان با پیش‌نیازهای ویندوز 11 سازگار نیست.

گزارشی تازه از بیلد آزمایشی ویندوز نشان می‌دهد که این سیستم عامل روی دستگاه‌های ناسازگار هشداری را در گوشه دسکتاپ به نمایش در می‌آورد. این هشدار شبیه خطایی است که وقتی ویندوز فعال نشده، نشان داده می‌شود. منتها این خطا مشکلی برای اپلیکیشن‌ها به وجود نمی‌آورد.

واترمارک ویندوز 11 برای سیستم‌های ناسازگار

واترمارک System requirements not met شاید برای برخی از کاربران کمی آزاردهنده باشد، اما اضافه شدن آن به ویندوز غیرمنتظره نیست. مایکروسافت قبلا به کاربران هشدار داده بود که نصب این سیستم عامل روی دستگاه‌های ناسازگار می‌تواند مشکلاتی را در تجربه کاربری آن‌ها به وجود بیاورد. این شرکت حالا به شکل جدی‌تری این مسئله را به کاربران گوشزد می‌کند.

این هشدار هنوز به نسخه عمومی ویندوز 11 نیامده است

فعلا به نظر نمی‌رسد که این هشدار روی اپلیکیشن خاصی قرار بگیرد و ظاهرا فقط روی دسکتاپ دیده می‌شود. گفتنی است که این واترمارک در حال حاضر در بیلد 22557 ویندوز 11 در حال آزمایش است و شاید در آپدیت Sun Valley 2 به‌صورت عمومی منتشر شود.

خطای سیستم ناسازگار در تنظیمات ویندوز 11

افزون بر این، هشدار مشابهی در اپلیکیشن Settings هم به نمایش در می‌آید. این هشدار به کاربران یادآوری می‌کند که ویندوز 11 به‌صورت رسمی با دستگاه آن‌ها سازگار نیست. ولی هشدار بخش Settings هم خللی در کارهای کاربر ایجاد نمی‌کند و به راحتی می‌توان آن را نادیده گرفت.

خطای سیستم ناسازگار در هنگام نصب ویندوز 11

یکی از جاهای دیگری که خطای سخت‌افزار ناسازگار با ویندوز 11 را نشان می‌دهد، در مرحله نصب سیستم عامل است. مایکروسافت در آن صفحه توضیح می‌دهد که پیش‌نیازها برای اطمینان از امنیت و کیفیت بالای تجربه کاربری در نظر گرفته شده‌اند و در صورت نصب، به‌روزرسانی‌های ویندوز را دریافت نخواهید کرد.

اگرچه مایکروسافت خودش راهکاری را برای دور زدن پیش‌نیازهای نصب ویندوز 11 معرفی کرده بود، اما به نظر می‌رسد که با این هشدارها می‌خواهد نسبت به بروز هرگونه مشکل در استفاده از این سیستم عامل روی کامپیوترهای ناسازگار سلب مسئولیت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • THE the
    THE the | ۴ اسفند ۱۴۰۰

    یعنی مشکل بوجود میاره ؟ پس نباید نصب کنیم ؟نمیشه که ،خود ماکروسافت راه داد ولی الان دارن خطا میدن ؟ ویندوز ده هم چند سال دیگه از کار میوفته پس به ویندوز هفت برگردیم؟ اجبا !!!😐

مطالب پیشنهادی