ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مودم 5G اپل
تکنولوژی

اپل برای تولید مودم 5G اختصاصی در سال 2023 زنجیره تامین خود را توسعه می‌دهد

اپل گفتگوهای اولیه با تامین‌کنندگان جدید در زنجیره تامین را آغاز کرده تا شرایط لازم برای ساخت اولین تراشه مودم 5G اختصاصی خود را فراهم سازد. پیش‌بینی می‌شود که این تراشه نخستین بار در سال ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

اپل گفتگوهای اولیه با تامین‌کنندگان جدید در زنجیره تامین را آغاز کرده تا شرایط لازم برای ساخت اولین تراشه مودم 5G اختصاصی خود را فراهم سازد. پیش‌بینی می‌شود که این تراشه نخستین بار در سال 2023 تولید شود.

به گزارش وب‌سایت دیجی‌تایمز، اپل ظاهرا در حال مذاکره با ASE Technology و Siliconware Precision Industries (SPIL) است تا بسته‌بندی برخی از تراشه‌های اولین مودم 5G خود را به آن‌ها بسپارد. در این گزارش گفته شده که ASE و SPIL، هر دو از همکاران کوالکام در بسته‌بندی مودم‌های 5G آیفون بوده‌اند. این دو شرکت حتی در بسته‌بندی اسنپدراگون X65 5G که حالا در سامسونگ الکترونیکس ساخته می‌شود هم نقش داشته‌اند.

دیجی‌تایمز می‌گوید اپل طبق پیش‌بینی‌ها در سال 2023 حداقل 200 میلیون آیفون جدید می‌فروشد. منابع آگاه گفته‌اند که این شرکت با پیروی از سیاست‌های جدیدش برای تامین قطعات مودم 5G و IC گیرنده فرکانس رادیویی (RF) به چند منبع تامین اتکا خواهد کرد.

مودم 5G اپل

مودم 5G اپل با فناوری 4 نانومتری ساخته می‌شود

اپل در حال حاضر با TSMC هم مذاکره داشته تا تولید بخش عمده تراشه مودم‌های خود را برای سال 2023 تضمین کند. این دو شرکت فعلا در مرحله تولید آزمایشی مودم‌های اپل با فرآیند 5 نانومتری TSMC هستند، ولی احتمالا برای تولید انبوه به سراغ فناوری تولید 4 نانومتری خواهند رفت.

شرکت تایوانی TSMC در نظر دارد که برای ساخت تراشه بعدی آیفون‌ها از سری A از فناوری 4 نانومتری استفاده کند. اما تراشه آیپدهای 2022 و آیفون‌های 2023 با فناوری 3 نانومتری این شرکت تولید خواهند شد.

حرکت اپل به سمت تولید مودم 5G اختصاصی زمانی آغاز شد که این شرکت پس از مدت‌ها درگیری با کوالکام بالاخره پذیرفت که تا چند سال از تراشه‌های این شرکت استفاده کند. با این حال، مسئولان اپل در سال 2019 کسب و کار مودم اینتل را خریدند تا به‌صورت همزمان پروژه ساخت مودم اختصاصی خودشان را پیش ببرند. حالا ظاهرا دو سال دیگر می‌توانیم اولین ثمره این تلاش‌ها را ببینیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی