ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

احتکار خودرو ایران‌خودرو شیراز
خودرو

مدیرعامل سابق ایران‌خودرو به دادسرا احضار شد؛ ورود قوه قضاییه به حاشیه های بازار خودرو کشور

براساس گفته‌های رئیس سازمان بازرسی کل کشور هزار و ۱۹۹ دستگاه خودرو در پارکینگ ایران‌خودرو در شیراز احتکار شده و به همین جهت نیز دادستانی استان فارس مدیرعامل سابق ایران‌خودرو و مدیر این مجموعه در ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۸

براساس گفته‌های رئیس سازمان بازرسی کل کشور هزار و ۱۹۹ دستگاه خودرو در پارکینگ ایران‌خودرو در شیراز احتکار شده و به همین جهت نیز دادستانی استان فارس مدیرعامل سابق ایران‌خودرو و مدیر این مجموعه در استان فارس را برای رسیدگی به اتهامات وارده احضار کرد.

با توجه به گزارش سازمان بازرسی، هزار و ۱۹۹ خودرو تجاری شده (آماده فروش) در پارکینگ ایران‌خودرو در شیراز انبار شده که از مصادیق احتکار منجر به اخلال در نظام اقتصادی محسوب می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب استان فارس نیز پس از بازدید سرزده از پارکینگ ایران‌خودرو در شیراز توضیح داد: «از کل خودروهای دپو شده در زمان بازدید از پارکینگ این سایت در شیراز تعداد ۲۱۴۴ دستگاه خودرو به بهانه کسری یک یا چند قطعه در پارکینگ متوقف شده بودند که پس از بررسی انبارها و وضعیت موجودی قطعات مشخص گردید اغلب قطعات کسری ایرانی بوده و یا در صورت خارجی بودن نیز منعی در دسترسی به قطعات وجود نداشته است. علاوه بر این تعداد ۱۱۹۹ دستگاه خودرو تجاری شده نیز در زمان بازدید در پارکینگ شیراز موجود بود که هیچ‌گونه دلیل موجهی جهت نگهداری آن ها ارائه نگردید.»

لازم به ذکر است که بازرسی کل استان فارس در نامه‌ای به دادستان این استان درخواست کرده است که پرونده مربوط به این موضوع خارج از نوبت بررسی شود.

گفتی است در تاریخ ۱۶ بهمن‌ماه امسال دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس به منظور پیگیری حقوق عامه به صورت سرزده از پارکینگ شرکت ایران‌خودرو در شیراز بازدید کرده تا علل انباشت گسترده خودروها را بررسی کند. در همین بازدید سرزده نیز مشخص شد که ایران‌خودروی شیراز مرتکب احتکار خودرو شده است.

از آنجا که مدیرعامل ایران‌خودرو به تازگی تغییر کرده است مسئولیت اتهامات فعلی متوجه مدیرعامل سابق است.

نیمه دوم امسال بود که خودروسازان اعلام کردند اگر قیمت کارخانه‌ای خودروها افزایش یابد مشکلات مربوط به نقدینگی آن‌ها حل خواهد شد و بدین ترتیب شاهد عرضه قابل‌توجه خودرو به بازار از سوی آن‌ها خواهیم بود.

ادعایی که تابه‌امروز عملیاتی نشده است و خودروسازان مدعی هستند که علت عدم عملیاتی شدن این ادعا نیز به کسری قطعه بازمیگردد. موضوعی که به نظر می‌رسد چندان به واقعیت نزدیک نیست.

دادستان کل کشور خطاب به وزیر صنعت: به عنوان مدعی‌العموم می‌گویم به فریاد صنعت خودروسازی برسید

چند روز قبل، دادستان کل کشور در همین راستا خطاب به وزیر صمت گفته بود: «به عنوان مدعی‌العموم می‌خواهم به فریاد صنعت خودروسازی برسید.»

حجت‌الاسلام منتظری ادامه داد: «قبلا هم گفته‌ام که صنعت خودروسازی گرفتار اختاپوسی شده است که نمی‌گذارد وضعیت آن گونه که شایسته مردم است پیش برود بنده اولا به عنوان یک شهروند و ثانیا به عنوان مدعی العموم از شما درخواست و مطالبه جدی داشته و خواهم کرد که به فریاد صنعت خودروسازی برسید.»

وی ادامه داد: «قطعا مافیایی که نمی‌گذارد صنعت خودرو آبرویی متناسب با شرایط کشور داشته باشد برای شما موانع ایجاد خواهد کرد، اما شما از موانع و مشکلات نهراسید و هرجا که نیازمند کمک بودید بدانید که ما در کنار شما هستیم.»

چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس نیز در خصوص مافیای صنعت خودروسازی گفته بود: «تا دست مافیای از صنعت خودرو قطع نشود، قیمت خودرو سر و سامان پیدا نخواهد کرد و نارضایتی وجود خواهد داشت. ما دست مافیا پشت صنعت خودروسازی را مشاهده می‌کنیم.»

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی