ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمیسیون طرح صیانت
فناوری ایران

نماینده مجلس خطاب به تقی‌پور: شما دیکتاتور هستید که طرح صیانت را در 10 دقیقه تصویب کردید

عضو کمیسیون مشترک در جلسه علنی مجلس، تصویب 10 دقیقه‌ای این کمیسیون برای تصویب طرح صیانت را دیکتاتوری خواند و آن را به عبارت «به توپ بستن مجلس» تشبیه کرد. «رضا نوری»، نماینده مجلس در ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۸

عضو کمیسیون مشترک در جلسه علنی مجلس، تصویب 10 دقیقه‌ای این کمیسیون برای تصویب طرح صیانت را دیکتاتوری خواند و آن را به عبارت «به توپ بستن مجلس» تشبیه کرد.

«رضا نوری»، نماینده مجلس در جلسه علنی عصر روز گذشته در تذکری آیین‌نامه‌ای خطاب به رئیس کمیسیون مشترک گفت:

«رضا تقی‌پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در مجلس بنده را به عدم آشنایی با حد و حدود قانونی محکوم کرده است. بنده حد و حدودم را از رای مردم دارم و در اعمال این حق کوتاه نمی‌آیم. علاوه بر این، تقی‌پور بنده را متهم کرد که در جلسات این کمیسیون حضور نداشتم، در حالی که بنده در هیچکدام از جلسات رسمی کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی غایب نبودم و فقط در دو جلسه غیر رسمی اخیر غایب بودم.»

این عضو کمیسیون مشترک با اشاره به اینکه تقی‌پور او را به دیکتاتوری مدرن متهم کرده است اظهار داشت: «باید بگویم شما دیکتاتور هستید که در 10 دقیقه چنین طرح مهمی را تصویب می‌کنید یا ما که می‌گوییم طبق قانون باید عمل کرد؟ گفتید ما مجلس را به توپ بسته‌ایم در حالی که شما با تصویب 10 دقیقه‌ای طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی مجلس را به توپ بستید، روی اعصاب و روان جامعه راه می‌روید و مجلس را در جامعه از محبوبیت می‌اندازید.»

نوری با تاکید بر اینکه حتی یک جلسه یک ساعته برای شنیدن نظرات کارشناسان نگذاشتند اعتقاد دارد مصوبه روز گذشته کمیسیون مشترک طرح صیانت مراحل قانونی را طی نکرده است.

«علی نیکزاد» که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به اظهارات این نماینده مجلس، گفت: «اینکه در صحبت‌های خود گفتید طرح مذکور در ۱۰ دقیقه تصویب شده، درست نیست.» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «بنده شاهد بودم که شخص رئیس مجلس حداقل ۱۰ جلسه برای بررسی کارشناسی این طرح گذاشته است و کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی هم برای بررسی این طرح نزدیک به ۵۰ جلسه تشکیل داده است.»

گفتنی است نوری در جلسه ظهر روز گذشته طی تذکری آیین‌نامه‌ای، برگزاری جلسه کمیسیون مشترک به هنگام بررسی بودجه را خلاف قانون دانسته و به آن اعتراض کرده بود.

«رضا تقی‌پور»، عضو کمیسیون مشترک نیز در پاسخ به این اظهارات آن را نوعی دیکتاتوری مدرن دانسته بود که یک نفر تصمیم بگیرد و بخواهد جلسات کمیسیون را تعطیل کند. او همچنین در سخنان خود گفته بود جلسه امروز (روز گذشته) کمیسیون مشترک برای ارائه گزارش به مردم است اما خلاف این گفته رخ داد و هیئت رئیسه کمیسیون کلیات طرح صیانت را به رای گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی