ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تم تاریک گوگل
تکنولوژی

تم تاریک موتور جستجوی گوگل رنگ سیاه مطلق را در دسکتاپ آزمایش می‌کند

تم تاریک گوگل تا امروز بیشتر رنگی شبیه خاکستری داشت و سیاه خالصی را که در نمایشگرهای امولد باعث خاموش شدن پیکسل‌ها می‌شود، نشان نمی‌داد. اما این شرکت حالا در نسخه دسکتاپ موتور جستجوی خود ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

تم تاریک گوگل تا امروز بیشتر رنگی شبیه خاکستری داشت و سیاه خالصی را که در نمایشگرهای امولد باعث خاموش شدن پیکسل‌ها می‌شود، نشان نمی‌داد. اما این شرکت حالا در نسخه دسکتاپ موتور جستجوی خود در حال آزمایش حالت واقعا تیره‌ای است که از رنگ سیاه مطلق استفاده می‌کند.

تم تاریک موتور جستجوی گوگل در دسکتاپ به‌صورت آزمایشی از رنگ خاکستری به رنگ سیاه واقعی تغییر پیدا کرده است. این تغییر همچنین رنگ لینک‌ها و صفحاتی را که قبلا از آن‌ها بازدید کرده‌اید، عوض کرده تا بیشتر برجسته باشند و هماهنگ‌تر به نظر برسند.

این ویژگی هنوز برای همه کاربران دسکتاپ فعال نشده و فقط عده کمی از افراد آن را مشاهده می‌کنند. در این تغییر صفحه خانگی گوگل به آدرس Google.com تغییر نکرده و همچنان با همان رنگ خاکستری دیده می‌شود. اگر بخش تنظیمات سریع یا Quick Settings را باز کنید، می‌توانید ببینید که از این دارک مود جدید صرفا با همان عنوان قبلی Dark theme یاد شده و گزینه دیگری برای استفاده از حالت خاکستری وجود ندارد.

تنظیمات گوگل

تم تاریک سیاه گوگل جایگزین تم خاکستری می‌شود؟

حالت خاکستری شاید از لحاظ بصری برای چشم ملایم‌تر باشد و رنگ آن کمک کند تا در زمان مراجعه به صفحاتی که به ناچار فقط حالت روشن دارند، با تغییر رنگ کمتر، فشار زیادی به چشمانتان وارد نشود، اما از سوی دیگر، با توجه به این که رنگ جدید از همان مشکی مطلق یعنی کد رنگی 000000# استفاده می‌کند، نمایشگر قادر خواهد بود که پیکسل‌ها را خاموش کند و مصرف انرژی کمتری داشته باشد.

فعلا مشخص نیست که آیا گوگل در آینده گزینه دارک مود خاکستری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد یا خیر. همچنین نمی‌دانیم که چه زمانی می‌توانیم منتظر عرضه عمومی این قابلیت باشیم. هم‌اکنون برخی کاربران از سیستم عامل‌های مختلف بدون هیچ الگوی مشخصی به این ویژگی دسترسی پیدا کرده‌اند.

نظر شما درباره دارک مود جدید موتور جستجوی گوگل چیست؟ این رنگ را ترجیح می‌دهید یا همان رنگ خاکستری قبلی؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی