ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وزیر ارتباطات
فناوری ایران

وزیر ارتباطات در واکنش به ادعای عمدی بودن اختلال اینترنت: دلیلی ندارد به دنبال محدودیت باشیم

وزیر ارتباطات ضمن رد اختلال عمدی اینترنت اظهار داشت دلیلی ندارد از یک سو پروژه توسعه فیبر نوری افتتاح کنند و از سوی دیگر به دنبال محدودیت باشند. او همچنین اعلام کرد از زمانی که ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۷

وزیر ارتباطات ضمن رد اختلال عمدی اینترنت اظهار داشت دلیلی ندارد از یک سو پروژه توسعه فیبر نوری افتتاح کنند و از سوی دیگر به دنبال محدودیت باشند. او همچنین اعلام کرد از زمانی که عهده‌دار وزارت ارتباطات شده است، نزدیک 20 درصد به ظرفیت پهنای باند بین‌الملل افزوده شده است.

«عیسی‌زارع‌پور»، وزیر ارتباطات در حاشیه افتتاح شبکه سراسری سیگنال‌رسانی صدا و سیما ضمن تاکید بر اینکه طبق روال گذشته پهنای باند بین‌الملل را برای نیازهای کشور افزایش داده‌اند گفت: «از زمانی که کار خود را به عنوان وزیر شروع کردم تا به امروز نزدیک 20 درصد به ظرفیت پهنای باند بین الملل اضافه شده است. شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی سیاست‌گذار این حوزه هستند و ما با آن‌ها در تعامل هستیم تا جهت رفع نیازهای مردم اقدام کنیم.»

او در پاسخ به این سوال که شواهدی مبنی بر کاهش پهنای باند یک سری از پلتفرم‌ها مانند اینستاگرام وجود دارد، اظهار داشت:

«به عنوان وزیر ارتباطات مکلف هستم تا ارتباطات با کیفیت و پرسرعت را برای مردم فراهم کنم. موضوعی که رئیس جمهوری نیز در جلسه امروز هیئت دولت به آن اشاره کرد. نگاه دولت سیزدهم به حوزه ارتباطات یک نگاه فرصت محور است و به دنبال این هستیم که زیرساخت‌ها را برای استفاده حداکثری مردم فراهم کنیم. دلیلی ندارد که از یک سوی پروژه FTTH افتتاح کنیم و از سوی دیگر به دنبال محدودیت باشیم.»

زارع‌پور بار دیگر با اشاره به اینکه شورای عالی فضای مجازی، سیاست‌گذار این حوزه است عنوان کرد این شورا بایستی سیاست‌های کلی را تدوین کند؛ اما دولت نیز به عنوان متولی این حوزه کاملا به دنبال توسعه و حل مشکلات است.

وزیر ارتباطات محدودیت اینترنت

او با اشاره به جلسه پیشین هیئت دولت اظهار داشت از معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه تقاضا کرده تا در قالب لایحه بودجه، اعتباری را در اختیار شرکت مخابرات ایران بگذارند تا از آن جهت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی بالاخص در استان‌هایی که بحرانی هستند، استفاده کنند:

«شبکه ارتباطی داخل شهرها و استان‌های ما وابسته به مخابرات هستند؛ حتی هر سه اپراتور همراه نیز عمدتا شبکه ارتباطی‌شان وابسته به مخابرات است. از همین رو ازدحام اخیر در شبکه مخابرات نیز باعث شده تا نه در لایه دسترسی بلکه در لایه انتقال با مشکل مواجه شویم. زمانی که ارتباطات ثابت مشکل داشته باشد نیز مردم به سراغ تلفن همراه می‌آیند؛ در حالی که بارها گفته‌ام ظرفیت تلفن همراه اشباع و دچار مشکل شده است.»

او راه اساسی و نسخه شفا بخش وضعیت اینترنت کشور را توسعه ارتباطات پرسرعت در کشور دانست و گفت: «این موضوع می‌تواند هم مشکل ارتباطات ثابت را حل کند و هم بستری برای نسل‌های آتی شبکه تلفن همراه باشد.»

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود به جلسه شورای عالی فضای مجازی و بحث پهنای باند کشور اشاره و با تاکید بر اینکه هیچکس در دولت به دنبال محدودیت نیست، گفت: «آنچه که بنده به عنوان وزیر ارتباطات در آن جلسه شورای عالی فضای مجازی مطرح کردم، برنامه یک ساله وزارت ارتباطات برای افزایش پهنای باند کشور بود. اما رئیس جمهور به علت کمبود وقت دستور دادند تا بررسی و کارشناسی بیشتری روی آن صورت گرفته و این موضوع در جلسه بعدی تصمیم گیری شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • expire expre
    expire expre | ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

    😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂

  • avvvvab
    avvvvab | ۴ اسفند ۱۴۰۰

    ماهم دلیلی ندارد الکی بگیم این ترنت کُند است
    و السلام

مطالب پیشنهادی