ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مهاجم و گروگان اپل استور آمستردام
کسب و کار

گروگان‌گیری 200 میلیون یورویی در اپل استور آمستردام هلند: پلیس غائله را ختم به خیر کرد

شب گذشته یک مهاجم مسلح با حمله به یکی از فروشگاه‌های بزرگ اپل در آمستردام هلند، یک کارمند این مرکز را گروگان گرفت. او 200 میلیون یورو (226 میلیون دلار) در قالب رمزارز درخواست پول ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

شب گذشته یک مهاجم مسلح با حمله به یکی از فروشگاه‌های بزرگ اپل در آمستردام هلند، یک کارمند این مرکز را گروگان گرفت. او 200 میلیون یورو (226 میلیون دلار) در قالب رمزارز درخواست پول کرده بود اما پلیس در نهایت پس از چند ساعت به غائله پایان داد و این مرد 27 ساله را بازداشت کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، دیشب یک نفر با شلیک هوایی به اپل استوری در شهر آمستردام حمله کرد و یک نفر را در این فروشگاه گروگان گرفت. افراد دیگری هم داخل اپل استور بودند که موفق به فرار شدند اما کارمند این شرکت به دام گروگان‌گیر افتاد. به‌علاوه، ظاهرا چهار نفر دیگر هم در یکی از کمدهای فروشگاه مخفی شده بودند که مهاجم متوجه حضور آن‌ها نشده بود.

مهاجم و گروگان اپل استور آمستردام
تصویر مهاجم (راست) و گروگان (چپ)

پلیس از ساعت 17:30 تا 22:45 به وقت محلی در حال مذاکره با گروگان‌گیر بود. اداره پلیس آمستردام تایید کرده که استراتژی آن‌ها برای کنترل اوضاع این بود که با طولانی کردن روند مذاکرات مهاجم را خسته کنند تا در موقعیت مناسب بتوانند وارد عمل شوند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این فرد در طول این زمان تصاویری را به‌صورت سلفی از خود تهیه و برای یک نشریه محلی ارسال کرده است.

مهاجم و گروگان اپل استور آمستردام

مهاجم اپل استور آمستردام 200 میلیون یورو پول می‌خواست

گروگان‌گیر از پلیس خواسته بود 200 میلیون یورو در قالب رمزارز به او بدهند و تضمین کنند که می‌تواند بدون مشکل از ساختمان خارج شود. در نهایت، در پی فرار گروگان، مهاجم به دنبال او از ساختمان خارج شد و مورد اصابت خودروی پلیس قرار گرفت تا غائله ختم به خیر شود. با وجود جراحت‌های وارده به گروگان‌گیر، به نظر می‌رسد که او در لحظه بازداشت هنوز می‌توانسته حرف بزند.

مهاجم اپل استور آمستردام
مهاجم پس از تصادف به زمین می‌افتد و ربات پلیس برای بررسی به او نزدیک می‌شود اما اثری از مواد منفجره نیست

اپل هنوز واکنشی به این حادثه نشان نداده و پلیس هم چیزی درباره انگیزه مجرم اعلام نکرده است. اما خبرگزاری Het Parool می‌گوید فرمانده پلیس اعلام کرده که تجهیزات مهاجم نشانی از برنامه‌ریزی دقیق برای سرقت نداشته و به نظر می‌رسد که او در این عملیات تنها بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی