ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کارلوس گون : رنو نیسان خودروسازی کوچک و شکننده است

کارلوس گون مدیرعامل سابق گروه رنو نیسان میتسوبیشی دوباره به این خودروساز ژاپنی-فرانسوی تاخته و از وضعیت آن برای چندمین بار شدیدا انتقاد کرده است. آقای گون در مصاحبه اخیر خود با نشریه Le Parisien ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

کارلوس گون مدیرعامل سابق گروه رنو نیسان میتسوبیشی دوباره به این خودروساز ژاپنی-فرانسوی تاخته و از وضعیت آن برای چندمین بار شدیدا انتقاد کرده است. آقای گون در مصاحبه اخیر خود با نشریه Le Parisien این گروه خودروسازی را کوچک و وضعیت آن را شکننده توصیف نموده است.

کارلوس گون

صحبت‌های آقای گون در حالی مطرح شده که گزارش مالی مربوط به عملکرد رنو در سال ۲۰۲۱ نشان از بهبود وضعیت و شرایط مثبت این کمپانی دارد. این شرکت به سوددهی رسیده و خود را برای معرفی چند خودروی الکتریکی در عرض سه سال آینده آماده می‌کند. با وجود این، آقای گون رنو را سایه‌ای از گذشته خود می‌داند!

شاید بدانید در حال حاضر ۴۳ درصد از سهام نیسان متعلق به کمپانی رنو است. در مقابل نیسان هم ۱۵ درصد از سهام رنو را در اختیار دارد. در زمان حضور آقای گون، وی همواره طرفدار افزایش روابط این دو شرکت بود، اما مدیران داخلی نیسان در برابر این مسئله مقاومت می‌کردند.

کارلوس گون

مدیرعامل ۶۷ ساله برزیلی لبنانی، در مصاحبه خود گفته:

«واقعیت این است که خودروساز شماره یک دنیا به شرکتی کوچک و آسیب‌پذیر تبدیل شده است. دیدن این که رنو فقط سایهای از گذشته خود است، من را ناراحت می‌کند.»

کارلوس گون به مدیرعامل فعلی رنو یعنی لوکا دی مئو نیز رحم نکرده و سیاست «ارزش در برابر قیمت» او را زیر سوال برده است. از دید گون شیوه سیاستگذاری‌های رنو در گذر زمان چندان مناسب نبوده؛ ضمن اینکه او معتقد است استراتژی فقط ۵ درصد اهمیت دارد و ۹۵ درصد باقی مانده به اقدام و حصول نتیجه مربوط می‌شود.

carlos-ghosn (3)

آنطور که آقای گون اعلام کرده، فرار هالیوودی او از ژاپن باعث از دست رفتن بخش زیادی از ثروتش شده است. البته کارلوس گون در این رابطه گفته اگر شرایطش را با اکثریت مردم لبنان مقایسه کند، جایی برای هیچ شکایتی نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی