ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

توییتر: حساب‌های کاربری مرتبط با حمله روسیه به اوکراین به اشتباه مسدود شده است

همزمان با حمله نظامی روسیه به اوکراین، توییتر برخی حساب‌های کاربری که درباره این بحران گزارش‌هایی ارسال کرده بودند را مسدود کرد. حالا این شبکه اجتماعی اعتراف کرده برخی از این اکانت‌ها که فعالیت‌های نظامی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

همزمان با حمله نظامی روسیه به اوکراین، توییتر برخی حساب‌های کاربری که درباره این بحران گزارش‌هایی ارسال کرده بودند را مسدود کرد. حالا این شبکه اجتماعی اعتراف کرده برخی از این اکانت‌ها که فعالیت‌های نظامی روسیه را گزارش می‌کردند، به اشتباه تعلیق شده‌اند و بازیابی می‌شوند.

هرچند کاربران ابتدا تصور می‌کردند که این دسته از حساب‌ها با وجود گزارش‌های انبوه دیگران حذف شده باشند اما «یوئل راث» رئیس بخش یکپارچگی توییتر اعلام کرد که این عامل هیچ تاثیری روی حذف شدن حساب‌ها نداشته است. در عوض این کار به واسطه اشتباهات ناظران توییتر انجام شده است که روی اخبار جعلی و رسانه‌های غیرقابل اطمینان نظارت دارند.

سخنگوی توییتر در بیانیه‌ای به TechCrunch توضیح داد:

ما به طور پیوسته موضوعات جدیدی که خط مشی‌های ما را نقض می‌کنند را مدیریت می‌کنیم و در این مثال، به اشتباه اقدامات اجرایی را برای تعدادی از حساب‌ها انجام داده‌ایم. ما به سرعت در حال بررسی این اقدامات هستیم و هم اکنون برخی از حساب‌های مسدود شده را بازیابی کرده‌ایم.

توییتر

حمله سایبری به اوکراین و توصیه امنیتی توییتر

علاوه بر نظارت گسترده، توییتر همچنین در مورد بحران اوکراین نکاتی را درباره اطمینان از حساب‌ها و اخبار منتشر شده ارائه کرده است. این موضوع در حالی اعلام شده که علاوه بر حمله نظامی، چندین وب‌سایت دولتی و همچنین وب‌سایت برخی‌ بانک‌های اوکراین نیز مورد حمله سایبری قرار گرفته و به صورت موقت از دسترس خارج شده‌اند.

به همین منظور حساب Twitter Safety مجموعه‌ای از توییت‌ها را به زبان اوکراینی درباره نحوه محافظت از حساب‌ها با رمزهای عبور قوی و احراز هویت دو مرحله‌ای ارسال کرده است.

با شروع حرکت نیروهای روسی به داخل خاک اوکراین، شبکه‌های اجتماعی که تصاویر و ویدیوهایی از مناطق شرقی «دنباس» و «لوهانسک» را به اشتراک می‌گذرند، منبع اطلاعاتی بسیار مهمی محسوب می‌شوند که تاکنون اخبار و اطلاعات زیادی درباره پیشروی ارتش روسیه به اشتراک گذاشته‌اند. اما با تشدید درگیری، شب گذشته حساب بسیاری از محققان که جزئیات آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند در توییتر به طور غیرمنتظره‌ای مسدود شد. با این حال اکنون با اعتراف توییتر به نظر می‌رسد این مشکل در حال برطرف شدن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی