ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ استور
تکنولوژی

کاربران iOS دو برابر بیشتر از اندرویدی‌ها اپ‌های غیر رایگان را خریداری می‌کنند

گزارش تحقیقاتی جدیدی نشان می‌دهد که کاربران آیفون و آیپد در مقایسه با اندرویدی‌ها معمولا بیشتر تمایل دارند تا از برنامه‌ها و سرویس‌های اشتراکی استفاده کنند. اشتراک‌های اپ استور در مقایسه با گوگل پلی بیش ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۱

گزارش تحقیقاتی جدیدی نشان می‌دهد که کاربران آیفون و آیپد در مقایسه با اندرویدی‌ها معمولا بیشتر تمایل دارند تا از برنامه‌ها و سرویس‌های اشتراکی استفاده کنند. اشتراک‌های اپ استور در مقایسه با گوگل پلی بیش از دو برابر بیشتر برای اپل در مقایسه با گوگل درآمد داشته است.

شرکت تحلیلگر بازار Sensor Tower در گزارش خود، درآمد به دست آمده اپ استور و گوگل پلی از اشتراک‌ها در طول سال 2021 را نشان داده است. از نظر اعداد و ارقام، اشتراک‌های اپ استور در سطح جهانی 13.5 میلیارد دلار برای غول کوپرتینویی درآمد ایجاد کرده و این میزان برای گوگل پلی و غول موتور جستجو 4.8 میلیارد دلار بوده است. البته باید به این نکته توجه داشت که هزینه‌های انجام شده در گوگل پلی با سرعت بسیار بیشتری در حال رشد است.

اپ استور

اپ استور اپل به طور کلی در مقایسه با گوگل و سایر رقبا خود، بیشترین هزینه را از طریق برنامه‌ها، اشتراک‌ها و خریدهای درون برنامه‌ای کسب کرده است. طبق داده‌های ارائه شده، درآمد اپل از 100 اپلیکیشن اشتراکی برتر خود با افزایش 31 درصدی نسبت به سال گذشته از 10.3 میلیارد دلار به 13.5 میلیارد دلار رسیده و در مقابل، گوگل پلی با رشد 78 درصدی درآمد خود را از 2.7 میلیارد دلار به 4.8 میلیارد دلار رسانده است.

اپ استور

با وجود این رشد، درآمد گوگل پلی در سطح جهان همچنان کمتر از نصف اپ استور اپل بوده و این امر برای ایالات متحده نیز صدق می‌کند، زیرا اپ استور فقط در این کشور 6 میلیارد دلار و گوگل پلی 2.5 میلیارد دلار درآمد داشته است.

اپ استور

از نظر اپلیکیشن‌ها، آلفابت (شرکت مالک گوگل) با یوتیوب در اپ استور و گوگل وان در گوگل پلی در صدر اپلیکیشن‌های اشتراکی سال 2021 تمام جهان قرار دارد. بر اساس این گزارش، یوتیوب در طول سال میلادی گذشته 1.2 میلیارد دلار و گوگل وان 1.1 میلیارد دلار در سطح جهانی درآمد داشته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی