ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیمنسیتی 8100
تکنولوژی

مشخصات دیمنسیتی 8100 فاش شد؛ عملکردی مشابه اسنپدراگون 888

یکی از منابع معتبر حوزه فناوری مشخصات کلیدی چیپست دیمنسیتی 8100 مدیاتک را فاش کرده که طبق گفته او، اولین بار یک گوشی ردمی به آن مجهز خواهد شد و ماه آینده معرفی می‌شود. Digital ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

یکی از منابع معتبر حوزه فناوری مشخصات کلیدی چیپست دیمنسیتی 8100 مدیاتک را فاش کرده که طبق گفته او، اولین بار یک گوشی ردمی به آن مجهز خواهد شد و ماه آینده معرفی می‌شود.

Digital Chat Station، منبع شناخته شده چینی در شبکه اجتماعی ویبو توضیح می‌دهد که دیمنسیتی به چهار هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز مجهز خواهد شد.

در مورد مشخصات پردازشگر گرافیکی این چیپ تردیدهایی وجود دارد و ظاهرا نرم‌افزار آن را به عنوان G610 MC6 GPU تشخیص داده اما اسنادی که به دست این منبع رسیده به G510 MC6 اشاره دارند. چیپ مدیاتک بر اساس فرآیند ساخت 5 نانومتری TSMC با پشتیبانی از رم LDDR5 و حافظه UFS 3.1 ساخته می‌شود.

دیمنسیتی 8100

دیمنسیتی 8100 رقیبی برای اسنپدراگون 888 خواهد بود

افزون بر این موارد، بر اساس تست GFX Bench ES 3.0 Manhattan گفته شده که دیمنسیتی 8100 از نظر عملکرد گرافیکی می‌تواند با تراشه اسنپدراگون 888 کوالکام با پردازشگر گرافیکی آدرنو 660 رقابت کند.

نتایج عملکرد و برگه مشخصات کلی نشان می‌دهد که هرچند دیمنسیتی 8100 اساسا تراشه‌ای برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده خواهد بود، اما می‌تواند در بالاترین سطح این بازار قرار بگیرد. البته توجه به این نکته مهم است که در حال حاضر نمی‌توان به طور قطعی گزارش فاش شده را تایید کرد، اما با جزئیات منتشر شده درباره نتایج بنچمارک دیمنسیتی 8000 که هفته قبل منتشر شده بود، هماهنگی دارد. این چیپ در بنچمارک آنتوتو امتیاز نزدیک به 820 هزار را کسب کرده بود که به عنوان یک چیپ میان‌رده کاملا قابل توجه است.

علاوه بر این، هیچ جزئیات بیشتری درباره گوشی ردمی که قرار است برای اولین بار از این تراشه بهره ببرد هم وجود ندارد، بنابراین هنوز مشخص نیست که آیا این تراشه با این گوشی یا دستگاه دیگری معرفی خواهد شد. احتمالا در آینده نزدیک از این موضوع مطلع خواهیم شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی