ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

رسانه‌های دولتی روسیه از پخش تبلیغات یا کسب درآمد در فیسبوک منع شدند

متا، مالک شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرد که رسانه‌های دولتی روسیه را از پخش تبلیغات یا کسب درآمد روی پلتفرم خود در هر نقطه‌ای از جهان منع می‌کند. «ناتانیل گلیچر»، رئیس واحد سیاست امنیتی فیسبوک ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵

متا، مالک شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرد که رسانه‌های دولتی روسیه را از پخش تبلیغات یا کسب درآمد روی پلتفرم خود در هر نقطه‌ای از جهان منع می‌کند.

«ناتانیل گلیچر»، رئیس واحد سیاست امنیتی فیسبوک در توییتر خود ضمن اعلام این تصمیم نوشت:

«ما همچنین به استفاده از برچسب برای دیگر رسانه‌های دولتی روسیه ادامه خواهیم داد. این تغییرات هم اکنون آغاز شده‌اند و تا آخر هفته ادامه خواهند داشت.»

روسیه یک روز پس از حمله نظامی به اوکراین و به عنوان آخرین اقدام خود علیه غول شبکه‌های اجتماعی آمریکا، فیسبوک را به سانسور رسانه‌های روسی متهم کرد و اعلام کرد که دسترسی این کشور به این پلتفرم را محدود می‌کند.

فیسبوک

از سویی دیگر، رگولاتور دولتی ارتباطات روسیه اعلام کرد فیسبوک خواسته آن‌ها برای رفع محدودیت‌های چهار رسانه روسی را نادیده گرفته است. «نیک کلگ»، رئیس امور جهانی متا با انتشار بیانیه‌ای در توییتر خود در این مورد نوشت:

«روز گذشته، مقامات روسیه به ما دستور دادند تا بررسی مستقل و برچسب‌گذاری محتوای ارسال شده به فیسبوک توسط چهار سازمان رسانه‌ای دولتی این کشور را متوقف کنیم. ما با این درخواست موافقت نکردیم، بنابراین آن‌ها اعلام کرده‌اند که استفاده از خدمات ما را محدود خواهند کرد.»

متا که مدت‌ها برای مبارزه با اطلاعات نادرست خود تحت فشار بوده است، با شرکت‌های راستی‌آزمایی خارجی مانند رویترز همکاری‌هایی داشته تا برخی محتوای آن از نظر صحت ارزیابی شوند.

این شرکت توضیح می‌دهد زمانی که محتوا به عنوان نادرست رتبه‌بندی شود، توسط افراد بسیار کمتری دیده خواهد شد. یکی از سخنگویان متا به اینسایدر توضیح می‌دهد:

«ما همچنین با اضافه کردن برچسب‌های هشدار روی محتوای نادرست و اعمال آن‌ها روی ناشران رسانه‌ای تحت کنترل دولت، اطلاعات بیشتری به مردم ارائه خواهیم کرد تا بهتر تصمیم بگیرند چه چیزی را بخوانند، به چه چیزی اعتماد کنند و چه چیزی را به اشتراک بگذارند.»

حمله نظامی روسیه به اوکراین در کنار تحریم‌های غرب علیه این کشور، منجر به توقف فروش تراشه به روسیه از سوی سازندگان چیپ شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی