ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز 11
تکنولوژی

مایکروسافت مدیریت دستگاه‌های بلوتوثی را در ویندوز 11 راحت‌تر می‌کند

مایکروسافت جدیدترین نسخه آزمایشی ویندوز 11 را در دسترس اینسایدرهای خود قرار داده که این به‌روزرسانی راه آسان‌تر و ساده‌تری برای دسترسی و استفاده از دستگاه‌های بلوتوث ارائه می‌کند. در بیلد 22563 ویندوز 11 تغییر ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

مایکروسافت جدیدترین نسخه آزمایشی ویندوز 11 را در دسترس اینسایدرهای خود قرار داده که این به‌روزرسانی راه آسان‌تر و ساده‌تری برای دسترسی و استفاده از دستگاه‌های بلوتوث ارائه می‌کند.

در بیلد 22563 ویندوز 11 تغییر مفیدی ایجاد شده که فهرستی از دستگاه‌های بلوتوث را به طور مستقیم در منوی تنظیمات سریع (Quick Settings) تسکبار نشان می‌دهد. با این قابلیت، برای اتصال یا قطع اتصال از دستگاه‌های بلوتوث، دیگر نیازی به باز کردن منوی کامل تنظیمات بلوتوث وجود ندارد و از طریق همین قسمت می‌توان این کارها را انجام داد. نکته مهم دیگر نمایش میزان باتری دستگاه‌های متصل از طریق بلوتوث است.

بر خلاف Action Center، دسترسی به تنظیمات سریع بسیار ساده‌تر است و به کاربران اجازه می‌دهد تا از دسکتاپ خود بسیاری از تنظیمات را اعمال کنند. با این وجود می‌توان گفت مایکروسافت مدیریت دستگاه‌های بلوتوث در ویندوز 11 را ساده‌تر کرده است.

بهبود استفاده از بلوتوث در ویندوز 11

شاید یکی از مشکلات اصلی ویندوز بلوتوث باشد که در رابط کاربری این سیستم عامل توجه زیادی به آن نشده است. با این حال مایکروسافت از ویندوز 10 تصمیم گرفت بهبودهایی را در استفاده از بلوتوث اعمال کند و از آن زمان تاکنون مواردی مانند «جفت‌سازی سریع‌تر و بدون دردسر» و «افزودن پشتیبانی از فرمت AAC» را به سیستم عامل خود اضافه کرده است.

هرچند با وجود این تغییر نسخه بعدی ویندوز 11 احتمالا به عقیده برخی افراد شامل بهبود کوچکی خواهد شد، اما کمک بسیار زیادی به اتصال سریع‌تر دستگاه‌های بلوتوث می‌کند و به ویژه برای کاربرانی که از چندین دستگاه بلوتوث روی سیستم عامل خود استفاده می‌کنند، بسیار مهم و کاربردی خواهد بود.

البته باید به این نکته توجه داشت که نمی‌توان به طور قطعی تایید کرد قابلیت‌هایی که در برنامه ویندوز اینسایدر مورد آزمایش قرار می‌گیرند، در دسترس عموم کاربران قرار خواهند گرفت، اما به نظر می‌رسد این قابلیت یکی از ضروریات اصلی سیستم عامل محبوب مایکروسافت است که احتمالا از مدت‌های قبل باید از آن پشتیبانی می‌کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی